להחזיק ולנהל תיק השקעות “קריפטו”- כל מה שצריך לדעת

דקלה ש.

איך להחזיק ולנהל תיק השקעות 'קריפטו'- כל מה שצריך לדעת ולהכיר וממה יש להיזהר, בכתבה אחת קצרה!

כמו ביום הולדתו של האינטרנט, שוב העולם בו אנו חיים מתחלק לשניים. עם בואו של ה-‘ביטקוין’,שלאחריו הצטרפו שאר המטבעות הדיגיטליים, כלכלת העולם פוסעת בצעדי ענק אל מציאות כלכלית דיגיטלית! ולכן, אין זה פלא שיותר ויותר משקיעים בימינו בונים לעצמם תיקי השקעות המבוססים, גרידא, ממטבעות קריפטוגרפיים ולמעשה, נושפים בעורפם של הבורסות השונות בעולם…הבורסות שלמדנו להכיר ולאהוב.

לפני שנרד לעובי הקורה ונבין איך אפשר בימינו להחזיק ולנהל ‘תיק השקעות קריפטו’, נבהיר כי אין לכתבה זו ולתכנים המצויים בה, ייעוץ, המלצה או כל הנעה לפעולה שהיא לפתוח תיק השקעות כזה או אחר.
אתר סלב, מציף בכתבה זו מציאות קיימת בתחום העולם הקריפטוגרפי ואין לוקחת צד או חלק בכל אספקט המצוין בכתבה.

אתר סלב הינו פורטל פיננסי המכיל תכנים ממוקדי מטרה בתחום הפיננסים בכוונה להעניק ערך ולהעשיר את קוראיו אך בשום אופן, אינו משמש כיועץ פיננסי או ממליץ לקורא לנקוט בפעולה כזו או אחרת.

האחריות לפעולות עתידיות, הנובעות ממסקנות הכתוב בכתבה, נמצאות, אך ורק באחריות המלאה של הקורא ואין אתר סלב לוקח על עצמו אחריות לפעולות ו-או מסקנות אלה מצד הקורא.

כל אחד רוצה להתעורר על חוף מוזהב חול המקבל ליטופי ים כחול, כשבידו קוקטייל וחיוך מאוזן לאוזן, מבלי לצאת לעבודה, להתמודד עם בוס שיושב לו על הראש וקולגות שלא היה רוצה לפגוש בהלוויה של עצמו ולראות איך הכסף שלו יוצא לעבוד במקומו על מסך הלפטופ.

עולם המטבעות הווירטואלים יצר כמות היסטרית של “מיליונרים ברגע”, צעירים ומבוגרים כאחד ונראה כי מי שלא הצטרף ל-‘מסיבת הקריפטו’, או שמנסה למצוא דרך להיכנס אליה מהדלת האחורית או שמרגיש שפספס את הרכבת.

הכתבה הבאה אינה מתכוונת להסביר את המושג ‘מטבע קריפטוגרפי’ או לדבר על ההיסטוריה של המטבע הווירטואלי הראשון בעולם ה”-ביטקוין”…מדריך זה נועד לשפוך מעט אור לגבי בנייה וניהול תיק השקעות המבוסס אך ורק מטבעות ווירטואלים, ההבדל בין סוגי התיקים וממה להיזהר, לפני שמתחילים לבנות תיק שכזה.

אז לפני שמתחילים לנבור בסוגי תיקי ההשקעות קריפטו שניתן לבנות, קודם כל נתחיל במספר תמרורי הזהרה:

הדרכים המהירות למחוק את תיק ההשקעות שלכם

מכירים את המושג “בורות זו מתת אל”? ובכן, בעולם המסחר והשקעות של מטבעות וירטואליים, ‘בורות’ תשאיר אתכם ללא אגורה שחוקה על שמכם, נקודה!

לצפות במספר סרטוני הצלחה ב-יוטיוב, להקשיב לעצות של חברים או אפילו לקרוא כתבות תוכן, בדיוק כמו כתבה זו ממש, מבלי להבין מה אנו עושים, למה לצפות ובמה להשקיע…דרך זו מהר מאוד תמקם אותנו למסלול המהיר למחיקת תיק ההשקעות שלנו!

להלן מספר נקודות שחובה לקחת בחשבון, לפני שמחליטים לבנות תיק השקעות קריפטו, על אחת כמה וכמה…לנהל אחד כזה!


אז לפני שמתחילים להזיל ריר על חלומות באספמיה, בכל הקשור לפרישה המוקדמת שלכם, כשבידכם ‘מאי-טאי’, באחד החופים המדהימים של הקריביים…הבה נלמד את החוקים שאסור לנו לעבור:

  • לא משקיעים בכסף שלא שלנו– ככלל אצבע בהשקעות ספקולטיביות כמו מסחר בשוק ההון ועל אחת כמה וכמה, בזירה הוירטואלית של מסחר במטבעות קריפטו, לעולם לא נלווה כספים, ניקח הלוואה או נשתמש בכסף שאין אנו יכולים להרשות לעצמנו לאבד! ככלל, אפשר להתייחס להון להשקעה בתורה הבאה…אנחנו יכולים להשתמש בהון להשקעה רק אם אינו אמור ללכת ל-“חשבונות/התחייבויות”, “אוכל” וקורת גג”. אם הכסף שבידינו יכול ו-או צריך ללכת לאחד מהקטגוריות שצוינו לעיל, אז אין לנו, למעשה, הון להשקעה בתיק השקעות קריפטו.

  • לא מנהלים כספים של אחרים– לא מעט אנשים, שלא היה ביכולתם הכלכלית לבנות ולנהל תיק השקעות, חשבו שמצאו דרך לייצר הכנסות בניהול תיק השקעות קריפטו של אחרים ולגרוף לכיסם(בתאוריה) עמלות על רווחים מתיק ההשקעות שאותו ניהלו. בפועל, רובם הכמעט מוחלט, לא רק שלא הרוויחו מתיר ההשקעות שאותו ניהלו אלא הפסידו לבעליו המקוריים “את התחתונים”!

  • אל תגעו ב-‘מינופים’ למיניהם– המושג ‘מינוף’ הוא שם בית אצל כל משקיע וסוחר, הן בבורסות השונות בעולם והן בברוסות למטבעות וירטואליים. מינוף מקנה לנו היכולת למנף פי כמה וכמה את ההון הקיים, עבור מיקסום רווחים בסדרי גודל העולם מרמת היכולת הפיננסי של בעל התיק. הרבה לא יודעים או מודעים לעובדה שאם הם משתמשים ב-מינוף, התזוזות של הנכס הוירטואלי שלשמו ביצעו את המינוף, לטוב ולרע, יתבטאו  כשתזוזה בסדר גודל המשתווה למינוף שלקחנו.

  • שמועות/עצות וכל מה שביניהם– להשקיע במטבע וירטואלי, כזה או אחר, מבלי להאמין ביכולותיו, בטכנולוגיה העומדת מאחוריו או לפחות להכיר אותו ברמה סבירה ולהסתמך על עצה…זהו מתכון לאסון! הגרוע מלהפסיד סכומים גדולים של כסף להשקעה זה להפסיד אותו כשהקשבנו למישהו אחר פרט מעצמנו לגבי ההחלטה השגויה. כשמדובר באשמה שלנו…קל לנו יותר לבלוע את התרופה המרה. כשהאשמה מופנית למישהו זר(זר הוא כל אחד אחר שאינו אנחנו!), זה כבר יכול להיות חלק מחוויה כלכלית טראומטית!

  • FOMO– קיצור של Fear Of Missing Out. הפחד לפספס הזדמנויות הוא אחד מהכלים האהובים על השטן! לראות מטבע וירטואלי נוסק שמיימה לאורך תקופה, בזמן שאנחנו אומרים לעצמנו “אה…פספסנו את ההזדמנות” ובכל פעם אנו רואים אותו עולה ועולה…ב-90% ממקרים אלה, כשניכנס ונשקיע במטבע…דווקא אז הוא יאבד מערכו! תתפלאו עד כמה מדויק סימפטום ה- FOMO ועד כמה הוא חוזר על עצמו, גם בין המשקיעים המנוסים ביותר שבינינו!

  • שופינג ספרי- אחת הסכנות הידעות לשמצה, בעולם הקריפטו, אפילו יותר משוק ההון הנורמטיבי זה קניות מיותרות של מטבעות חדשים והנפקות חדשות. כל מי שנחשף מעט לעולם הקריפטו, שמע על משמעות המילה “בוננזה“. בוננזה, למי שלא מכיר, זה שם של סדרת טלוויזיה, משנות ה-80 של המאה הקודמת, על משפחה שחיה בתקופת ‘בהלת הזהב’ בארה”ב, כשכל נושא מציאת עורקי זהב שמנים ורווחיים היה מהות חייהם. בעולם המטבעות הקריפטו, לא פעם שיצא למשקיעים להשקיע במטבע חדש, שערכו נאמד בסנטים בודדים וב-“בוקר לילי אחד…ערכו קפץ ב-40 סנט, 50סנט…ואותו משקיע מצא עצמו צועק “בוננזה”!!! תתארו לכם השקעה של 100$ במטבע ששוויו 0.10$…אתם מחזיקים בידכם 10,000 מטבעות בשווי 100$. אם ערך המטבע זינק רק לשווי ערך של-0.30$, קרי העלה את ערכו ב-20 סנט נוספים…יש בידכם עכשיו רווח של 200% בהשקעה של 100$ בלבד. ההשוואה הטובה ביותר להשקעה מסוג זה היא לבחור “אדום או שחור” בשולחן הרולטה, בקזינו. הסיכויים דומים להפליא אך בהחלט מפתים משקיעים רבים לדמם מזומנים עליהם!

  • לבחור את סוג תיק ההשקעות הלא הנכון– כמעט שבכל תמהיל כלכלי עבור מוצרים פיננסיים סחירים, נמצא מספר סוגים עיקריים של חשיפה: סולידי, בינוני ו-אגרסיבי. מכיוון שאנו משקיעים כסף בתיק ההשקעות שלנו, לא כדי שעשוע אלא למימוש הרווחים של התיק, לדעת איך כל אחד מתיקים אלה מתנהל כלכלית לאורך זמן, חשוב מאוד עבור המשקיע ומטרותיו הכלכליות בכסף המושקע. אי הבנה של סוגי תיקי ההשקעות והחשיפה שלהן(הסיכון), יכולות להיות הרות אסון, בהווה, בעתיד הקרוב והרחוק של המשקיע!

סוגי תיקי השקעות וחשיפה

כמו בשורי ההון הנורמטיביים, גם בכל הקשור לניהול תיק השקעות קריפטו, ישנם מספר סוגים של תיקי השקעות, כשלכל אחת מהם, יש את היתרונות והחסרונות שלו:

  • תיק השקעות סולידי– תיק השקעות זה יהיה מורכב מ-100% מטבע “ביטקוין”. מכיוון שה-ביטקוין היה למעשה המטבע החלוץ ופורץ הדרך בעולם המטבעות הוירטואלים,ישנה קהילת משקיעים אנפה אשר מאמינים בערכו של מטבע זה ויש לא מעט משיעים אשר מאמינים שהביטקוין לא רק שיחצה את סף ה-$100,000 אלא שיגיע, עם השנים אף לרף ה-$1,000,000!!! לכן, השקעה בביטקוין היא ההשקעה הבטוחה ביותר, משאר המטבעות הוירטואליים הקיימים כרגע בשוק המטבעות.
    ** בתיק סולידי- אפשר לצפות להפסד של עד-50% מגודל התיק אך הרווחים, עם הזמן, מצביעים על עקביות מניבה **


  • תיק נורמטיבי– תיק זה יהיה מורכב מ-50% “אתריום”, 30% מטבע המייצב בלוקצ’יין אחר(כמו ביטקוין) ו-15% פרויקט חדש שעושה באז ברשת וכבר יש מאחוריו קהילה בכמות יפה של משקיעים המאמינים בפרויקט.
    ** בתיק נורמטיבי– אפשר לצפות להפסדים של עד-70% מנכסי התיק. הבעיה היא שכאן, יש סיכוי סביר שלא נקבל בחזרה את ההשקעה אבל עם פוטנציאל רווח של מכפלות של עשרות אחוזים.**


  • תיק ספקולנטי– יהיה יהיה מבוסס על השקעה בפרויקטים, שניות ספורות לפני השקה כמו מטבעות חדשים שזה עתה הושקו וערכם סנטים בודדים…הטריק פה הוא “לא לשים את כל הביצים בסל אחד”!. ככל שהתיק מגוון, כך ניתן לצמצם את החשיפה והסיכון.
    ** בתיק ספקולנטי- ניתן לצפות להפסקים של עד 90% אבל הרווחים אבל הרווחים…הרווחים יכולים להגיע למכפלות של מאות אחוזים**

איפה רשויות המס נכנסות פה לתמונה

מס הכנסה…אם יש שתי מילים בשפה העברית שיכולות להעביר צמרמורת לאורך כל עמוד השדרה הן אלו! אבל האם זה נכון לגבי מטבעות וירטואלים?

אז ככה:
רכישת מטבעות וירטואלים- כשאנו מחליטים לרכוש מטבע וירטואלי, כזה או אחר, פעולה זו אינה נחשבת ל-“אירוע מס המחייב דיווח”. מה שזה אומר לגבינו זה שלרכוש מטבעות וירטואלים, לא מחייב אותנו בדיווח לרשות המס ו/או לשלם מס על פעולה זו.


לעומת זאת…
מכירה/המרה של מטבע וירטואלי למטבע מקומי- פעולה זו נחשבת ל-“אירוע מס המחייב דיווח”!. עם בשלב מסוים בחייכם, כמשקיעים בתיק השקעות קריפטו, אתם מחליטים לממש חלק מסוים מהתיק, קרי למכור מספר מוצרים פיננסיים(מטבעות) ולהמיר אותם לשקלים, על כל 100% משיכה/המרה, תהיו מחוייבים בתשלום של “מס רווחי הון”, העומד בימינו כעל 25%
מס על הרווחים שצברתם מתיק ההשקעות שלכם, בגובה של 25%, אולי נשמע גבוה אך אם אתם עוסקים בתחום זה כמקור פרנסה ולמעשה זהו המקצוע שלכם…תקרת מס זו, היא לא פחות ולא יותר…”חלום ליל קיץ”! בזמן תלושי השכר של שכירים, יכולים להגיע עד ל-55% מס הכנסה, בכל הקשור למסחר בעולם הפיננסי…אין זה משנה אם הרווחתם $100$1000 או-$100,000 …המס שתשלמו לא יעלה על 25%, נקודה!

**כל עוד לא משכתם והמרתם את המטבעות שברשותכם לשקלים, אינכם משלמים על הרווחים שהתיק שלכם צובר ואינכם צריכים לדווח על כך ל-מס הכנסה! **


אולי היינו קשים מדי, בתחילת הפיסקה עם “מס הכנסה” כי אולי אתם לא יודעים זאת אבל לפעמים ובימינו(במיוחד בתקופת פוסט-קורונה) הרשות שנקראת “מס הכנסה”, יכולה דווקא להעלות חיוך על פנינו ולזכות אותנו בהחזרי מס, היכולים להגיע למעלה מ-₪10,000 לכל אזרח שכיר!!!
אולי יעניין אותכם גם >> החזרי מס לשכירים

כמו ב-"מחבואים"- מי שדוגר על הביצים, בסוף תופס את כולם!

יצא לנו כבר לראות את ה-‘ביטקוין’ נוסק ממספר אלפי דולרים לעשרות אלפי דולרים, בן לילה וגם להתרק חזרה לעומק “בריכת הרדודים” של אלפי דולרים. מי שהאסטרטגיה שלו היא “לקנות בזול ולמכור ביוקר”…כמה נתון לוויכוח הנושא שיהיה, בסופו של יום…צודק. מכיוון ששוק המטבעות מאוד אלים ותנודתי, לטווח הקצר, אין שום בטוחה להשקעות שלנו במוצרים פיננסים אלה, פרט להלך הרוח העכשווי בשוק.


אבל…
מי שדוגל ב-‘דגירה על המטבעות’ לטווח הארוך(510 שנים), יכול בהחלט להתרווח לו בכייף ולראות את התוצאות משתלשלות לכיסו!

קחו לדוגמה את שווי ערך של ה-ביטקוין לפני עשור…:
ב-אוקטובר 2012- בדיוק 10 שנים מיום כתיבת הכתבה, ערכו של הביטקוין עמד על כ-$12.40! נכון ליום זה, ערכו של ה-ביטקוין עומד על $19,350! אם הייתם רוכשים ב-$130 10 מטבעות ביטקוין בשנת 2012 בשווי ערך של $12.40, הייתם מקבלים גם “עודף בחזרה”. לו הייתם ‘שוכחים’ מקיומם למשך עשור והיום הייתם מחליטים למכור אותם, הרי שהיה בידכם $190,350 בכיס, מינוס ה-$130 שהשקעתם תחילה חחח!!!

אז מה באמת יותר משתלם לנו? לקטוף פירורי רווחים בטווח הקצר או “לדגור על התיק” ולקצור רווחים מטורפים?

זו הייתה שאלה רטורית, למי שלא הבין 🙂


תראו- יש מי שיתרעם עכשיו ויטען כי אותם הרווחים הקטנים, בטווח הקצר, אם חוזרים עליהם למשך תקופה ארוכה, יכולים להביא לרווחים עודפים, גדולים בהרבה, מהדוגמה שהעלנו כאן אבל ישנו משתנה אחד שלא לקחנו בחשבון, בכל הסיפור הזה…צריך לדעת לנתח שוק, לדעת לקרוא גרפים ולדעת מתי להיכנס ולצאת מהשוק, כדי להצליח ולסחור, יום יום, שעה שעה, להגשמה רווחית גדולה יותר מסתם לשבת ולדגור על תיק ההשקעות!

אולי יעניין אתכם גם >> מדריך לניתוח טכני לסוחר המתחיל

זמן וכסף...וכמה שווה הזמן שלכם?

בעידן הטכנולוגי, בו ניתן ללמוד כמעט כל דבר, בנוחיות ביתנו מול המחשב…גם ללמוד את רזי המקצוע המדהים הזה שנקרא “מסחר בשוק ההון” ניתן ללמוד ולרכוש את הכלים המקצועיים או לפחות את ההכרה הבסיסית של עולם זה. יותר מזה…בשביל להבין איך מתנהל עולם המסחר במטבעות וירטואלים, ניתם להשב מבט לאחיו הגדול, המבוגר והמנוסה יותר…שוק ההון וללמוד ממנו את אותם הכלים שבהם משתמשים כיום במסחר במטבעות וירטואלים וכלל לא צריך להשקיע כספים מיותרים על קורסים כאלה ואחרים. במיוחד אם כל שאתם מחפשים כרגע זה להבין איך שוק ההון והמסחר בו מתנהל
אולי יעניין אתכם גם >> ממסחר עצמאי לעצמאות כלכלית

זה לא המטבע שחשוב אלא מה שעומד מאחוריו!

כיום- כשישנם למעלה מ-1,000 מטבעות הנעות בסירקולציה ברחבי הרשת ולעין הלא מקצועית…כולם נראים אותו הדבר, רק עם לוגו שונה ושווי שוק וערך מוניטרי כמובן. אבל השאלה שצריכה להישאל כאן היא “מה הוא הגורם שמבדיל בין שווי כזה של מטבע X לשווי כזה של מטבע Y?”
אם אתם חושבים שמטבע אחד שווה יותר מהשני כי “ככה החליטו”…אז אתם טועים בגדול!

פה זה לא תחרות פופולריות…!


מאחורי כל מטבע ומטבע יש ‘הבטחה‘, ‘רעיון‘, ‘טכנולוגיה‘…ונתונים אלה, לצד ה-‘אמונה’ של המשקיעים בהבטחות/רעיונות/טכנולוגיות שמאחורי המטבעות הם אלה שעל ציר הזמן…קובעים את ערך ושווי המטבע!

להלן מספר קטן של דוגמאות של מטבעות שמאחוריהם נתונים אלה שצויינו לעילL

  • ביטקוין- המטבע הוותיק בזירה. מאוחרי מטבע זה יש הבטחה: יש כמות מוגבל של מטעות ולא “יודפסו” עוד בעתיד!
    רעיון: לתת פייט למערכת הבנקאית העולמית ולהחזיר את השליטה לידיו של בעלי המטבע ובכך לשמור גם על אנונימיות לגבי הפיננסים של הפרט(מחזיק במטבע).
    טכנולוגיה: מערכת מסחר והמרה של כספים מקומיים לוירטואלים וההיפך, לצד מסחר במטבע, בזמן אמת.
  • אתריום- הטכנולוגיה שעומדת מאחורי אתריום, פרט ל-בלוקצ’יין היציב שלו, יש הבטחה, רעיון וטכנולוגיה שעומדים איתן לאחורי מטבע זה וזה החזון שרוקם עור וגידים בימים אלה ממש בו הטכנולוגיה של אתריום מקנה יכולת מסחר מחוץ לשירת שוק ההון כמו למשל “שגעת ה- NFT”

ישנם מטבעות שהטכנולוגיה שעומדת מאחוריהם, מקורה מעולם הגיימינג. ישנם חברות משחקים שעומלות בימים אחה ממש לחבור יחד ולבנות מטבע וירטואלי שיכול לשמש בתוך משחקי אונליין (MMO) תחת המטריה של PlayToWin‘ ולא- PayToWin. כלומר…במקום להשקיע כסף מכיסו של הגיימר כדי שיוכל לקבל יתרונות משמעותיים מול שחקנים אחרים בכדי לנצח במשחק, גיימרים יוכלו לשחק, מבלי להשקיע כסף ולהרווחי בתוך המשחק כסף וירטואלי שלאחר מכן, יוכלו להמירו בכסף אמיתי(כסף מקומי) שאותו יוכלו או לשלשל לתוך כיסו או לסחור בהם בפלטפורמת מסחר ולמנף אותו.

אז איך נוקטים בעמדת 'קניה' או-'מכירה'

אז החלטתם לבנות ולנהל תיק השקעות קריפטו. מה עושים מכאן ואיך למעשה מתחילים ומנהלים תיק השקעות בריא ויציב לאורך שנים?
לפני הכל, עליכם להחליט איזה סוג של תיק השקעות קריפטו אתם מעוניינים לבנות…? סולידי? נורמטיבי? או- ספקולנטי?

ברגע שהחלטתם על סוג התיק ורמת החשיפה שלו(רמת הסיכון), יהיה עליכם להתחיל ולרכוש את המטבעות הרלוונטיים, לסוג התיק שלכם.


קנייה- רכישת מטבעות תתבצענה אך ורק לאחר שחקרנו מספיק  כל מטבע ומטבע שעתיד לככב בתיק ההשקעות שלנו ולהלן הפרמטרים בהם ניתן להתמקד, כדי שנוכל לקבל החלטה פיננסית שקולה:

  • מה המטבע מייצג כפי שהסברנו, פסקה אחת למעלה, עלינו להבין מה עומד מאחורי המטבע ומה הוא למעשה “מביא אתו לשולחן”. הטכנולוגיה, הרעיון, ההבטחה…כל אלה, יעזרו לכם לברור בין הסוגים הרבים של המטבעות הוירטואלים הקיימים בזיקה המקוונת.

  • אילו כוחות בזירת הקריפטו משפיעים על המטבע מכיוון שמאוחורי כל מטבע ומטבע וירטואלי, יש מאחוריו משהו שמייצג אותו, אותו ה-‘משהו’ הזה, חשוף להשפעות “סביבתיות” בזירת הקריפטו, אשר ישפיעו במישרין על שווי ערך המטבע. לדוגמה: אם ניקח את בינאנס למשל. בינאנס היא פלטפורמת מסחר בה ניתן לסחור במספר מטבעות וירטואלים שונים, ממש כמו בשוק המט”ח. לבינאנס יש מטבע וירטואלי משל עצמו בשם BNB(ממוקם במקום החמישי בין המטבעות החזקים בעולם). לפני תקופה לא כל כך ארוכה, לבינאנס הייתה פרצת אבטחה בפלטפורמה והיא נאלצה לסגור את כל פעילות המסחר שלה, כשהיא לא יכולה/רוצה/מסוגלת לספק לסוחרים בה תאריך חזרה לעבודה. כתוצאה מכך, חשבונות רבים הוקפאו לאלתר. סוחרים שהיו באמצע ‘פוזיציות מסחר’ הפסידו כסף רב וכמו שכבר הבנו ש-‘זמן = כסף‘…משך הזמן שהפלטורמה הייתה בגדר “AFK“…זרעה הרס רב לקהילת סוחרים שלמה. עכשיו- כמו טיפת דם בים שורץ כרישים, המטבע החל לספוג את גלי ההדף שהפלטפורמה וה-סקנדל שלה יצרו ומחירו צנח.
    לעומת זאת, באותו נושא…לבינאנס יש מטבע וירטואלי נוסף שנראה כ-‘חסין’ לדברים כמו אלה ואני שם דגש חזק ותבניתי למילה “כנראה”, בשם BUSD. BUSD הוא מטבע וירטואלי מבית בינאנס אך “מה שעומד מאחוריו” זה שהוא מצוד לדולר האמריקאי. מה שהופך אותו ל-“מטבע יציב” או באנגלית…StableCoin. אין זה חדש בזירת הקריפטו בו מטבעות וירטואלים ‘מתערבבים’ להם עם מטבעות FIAT. אין פסול פה. זה לא “שעטנז” חלילה. אפשר ואף רצוי “לזווג” בין שתי העולמות, עולם ה- CRYPTO ועולם ה-FIAT. כמו שכלבים מעורבים הרבה יותר בריאים מכלבים גזעיים(אינם חשופים למחלות תורשתיות, גנטיות, של גזה אחד) כך נראה זאת בא לידי ביטוי גם כאן.

  • השפעה של מטבעות אחרים על המטבע אם ציינו על השפעות סביבתיות של “מה שעומד מאחורי המטבע”, עכשיו נתייחס למטבעות שונים היכולים להשפיע על המטבע וכאן, נדרשת עבודת מחקר רצינית ומעמיקה כי ברגע שתגלו את הקשר וההשפעות של מטבע(או מטבעות) על המטבע שברשותכם…תוכלו, ממש כמו בסרט…”לראות את המטריקס” בזמן שהרוב המכריע, תקוע בתרדמת באיזה ‘פוד’ רווי מיש שפיר.
    דוגמה קלאסית אך לא ממש מייצגת את כוונת המשורר היא ההשפעה של ערך הביטקוין על שאר המטבעות הבולטים. כששווי ערך הביטקוין עולה, ערכם של רוב המטבעות החזקים בשוק גם כן יעלו. כששווי ערך הביטקוין יורד…לא כל אותם מטבעות הולכים אחריו מטה. חומר למחשבה…
    אולי יעניין אתכם >> עשרת המטבעות הוירטואלים החזקים בעותם בשנת 2022

מכירה- בשלב מסוים, נרצה לממש את הרווחים שצברנו או אפילו “להוציא” מטבע אחד או יותר מהמשחק ולרכוש אותו חזרה, במחיר אטרקטיבי יותר לנו…
מתי למעשה אנו יכולים לנקוט בפעולת מכירה של מטבע כזה או אחד מתוך תיק ההשקעות שלנו?:
כאן, בנקודה זו ממש, חשוב לי לציין כי מה שנכתב מטה, ב-‘בולטים’ הבאים, הם יותר בגדר הנחיות מאשר כלים קונקרטיים לביסוס החלטת מכירה. כל אחד, בשלב מסוים מסגל לעצמו את ‘אסטרטגיית יציאה’ משלו אך עדיין, ישנם מספר קווים והנחיות שניתן למצוא בכל משקיע:

  • להימנע מ-FOMO- כפי שהסברנו בתחילת הכתבה, FOMO הוא הפחד לפספס הזדמנויות ופחד זה, בהחלטות מכירה, יכול לגרום לנו להיות ה-“קפטן בספינה טובעת”. כמו שכולם יודעים, הקפטן הוא האחרון שיורד מהספינה או חלילה אף טובע איתה…אנחנו לא רוצים להגיע למצב בו המטבע צונח לרמות כה נמוכות עד שלא רק שהפסדנו את כל הרווחים שצברנו ממטבע זה אלה שגם הפסדנו את ההשקה ההתחלתית שלנו בו. ראו ערך “מטבע לונה”. מי שלא יצר בזמן…נשאר עם “פרפרים בכיסים” במקום כסף!
    הפחד לצאת מוקדם מהמשחק, רק כדי לראות אח”כ את ערך המטבע נוסק שמיימה ועתה, אנחנו נשארים קירחים משני הצדדים(צד אחד פספסנו רווחיות גדולה ומצד שני המטבע הפך יקר מדי לחזור ולרכוש אותו).

  • קביעת סכום ירידת ערך מראש–  עם לדוגמה רכשנו 100 מטבעות בשווי  ב-$100(מטבע אחד = $1). שווי ערך המטבע עלה בדולר(מטבע אחד = $2) ויש לנו רווח מצטבר של $100(בכוונה לקחתי מספרים עגולים). עכשיו אנו רואים כי המטבע מאבד מערכו והוא מכרסם לנו מהרווחים…כאן, סכום ירידת הערך שקבענו מראש, נכנס לתמונה. 
    הדעה הרווחת היא לקבוע סכום ירידת ערך מקסימלי, אך בו זמנית, שמשאיר לנו “קצת בשר על העצם”. כלומר, מוכנים לתת למטבע לאבד מערכו, עד גבול מסוים בו אנחנו נשארים עם מעט מהרווח שלקח לנו זמן כה רב לצבור. יש שיורידו את ערך הסכום ל-BREAK EVEN. כלומר עד לשווי ערך הקנייה שלנו($1 בדוגמה שנתתי כאן) וכל הטווח שביניהם…מה שבטוח זה שאף אחד לא יהיה מוכן להפסיד מעבר לסכום הקנייה הראשוני!
    **יש הבדל בין מסחר להשקעה!!! במסחר יומי, ניתן להפסיד את סכום הקנייה כי לרוב, מדובר בסכומים קטנים עם רווחים קטנים. כמו ביסים קטנים מ-‘לאפה של שווארמה’. בסוף הרי שנסיים לאכול אותה. ביס ביס בכל פעם. כשאנחנו משקיעים במטבע, אנחנו למעשה קונים את כל ה-‘רולדה’ של השווארמה(זאת שמסתובבת לה ומשתזפת לה בכייף” ואת הרולדת שווארמה זו…ייקח לנו הרבה זמן לסיים. מה שבטוח…לא בפעם אחת!**


  • תיקונים למיניהם כל מי שמחזיק בתיק השקעות קריפטו או אפילו מחזיק במספר מטבעות וירטואלים מכיר את המושג “תיקון” או- “תיקון מגמה”. תיקוני מגמה הם אחד הכלים הטבעיים ביותר בהתנהגות כלכלית של כל מוצר פיננסי סחיר בכל פלטפורמת מסחר קיימת! “תיקון מגמה” הוא תהליך טבעי של ירידת/עליית ערך של מוצר פיננסי סחיר כתוצאה של מימוש עסקה.
    במגמת עלייה( במצב בו ניתן לראות על הגרף עליית שווי ערך המטבע) תמיד נראה צלילות קלות של ירידת ערך המטבע ומיד לאחר מכן, עלייה אף גדולה יותר משווי הערך הגבוה ביותר, שקדם לתיקון(הירידה). זה קורה כי אלה שקרנו את המטבע במחיר נמוך יותר משוויו הנוכחי, החליטו שהם רוצים לסגור את פוזיציית הקנייה שלהם ולממש את הרווחים שצברו. כשזה קורה, שווי ערך המטבע מתחיל לרדת. אין זה אומר כי קרה משהו קונקרטי שישפיע על ערכו של המטבע(כמו דוגמת בינאנס) אלה חלק טבעי של “נשימות” של המטבע. שאיפה ארוכה והמחיר עולה, נשיפה קצרה והמחיר יורד. גם אנחנו לא נוכל להתקיים לו רק היינו שואפים אוויר לריאות, נכון?!

    אז איך תיקוני מגמה יכולים לעזור לנו למכור את המטבעות שברשותנו? אז ככה: עד-50% ירידת ערך המטבע ואז חזרה לעליית שווי ערך המטבע, ייקרא “תיקון מגמה”. לפי נוסחת פיבונאצ’י ישנם מספר דרגות בהן, ברוב המקרים, תיקוני מגמה יגיעו אליהם ומשם יחזרו למסלולם התקין. אך לא ניכנס לנושא זה. מה שחשוב לזכור שירידת ערך של עד-50% ניתן לסכן את שווי ערך המטבעות שברשותנו. בקנייה למשל(חזרה למשחק) אם ניקח לדוגמה מימוש רווחים(כשהמטבע הגיע לשווי ערך של $2 החלטנו למכור את כל המטבעות שברשותנו). לאחר מכן, נוצר תיקון מגמה שהוביל לירידת ערך של 50%( בחזרה ל-$1) וזיהינו שמדובר בתתיקון מגמה, אנחנו חוזרים למשחק וקונים שוב מטבעות באותו המחיר שקנינו דאז(בהשקעה הראשונית שלנו)

לסיכום: להחזיק ולנהל תיק השקעות קריפטו, כמו כל ניהול תיק השקעות, זה דורש מאתנו רמת היכרות וידע מסוימת ולכן, להחזיק ולנהל תיק השקעות מסוג זה, לא מתאים לכל אחד.
ברמה הבסיסית ביותר של ניהול תיק השקעות קריפטו, תוכלו לרכוש מטבעות וירטואלים בשיטת “שגר ושכח” ולתת לזמן לעשות את שלו מפני שציר הזמן כבר הוכיח לנו שהוא מטיב עם מטבעות וירטואלים, כלל.

עלו לאחרונה

בטומי – עיר פורצת דרך שבולטת במגוון יתרונות, והתפתחותה המהירה מובילה לקראת השקעה חפוזה בדירות..
הבינה המלאכותית שמכה גלים- מבוטים למסחר, בניית תוכניות עסקיות ועד לכתיבת תכנים מקצועיים…נראה שמצאנו לנו..
ארה”ב עושה ל-‘ריפל’ “חיים קשים” והשמועות מספרות כי ‘ריפל’ מתכוונת ‘לעבור דירה’ ולהגר לאירופה. אם..
בינאנס עושה זאת שוב- עננה של שחיתות מרחפת מעל פלטפורמת המסחר הגדולה בעולם למטבעות קריפטוגרפיים...
נראה כי שניות ספורות לאחר ההצהרה של אפל על מכונית הקונספט החשמלית שלה, אילון מאסק..
טוען כתבות נוספות

ניוזלטר

רוצים לקרוא עוד מהמאמרים שלנו?

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים בכל הנושאים החמים בשוק!

להצטרפות לשידור ה-LIVE הקרוב בחינם השאירי פרטים כאן

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ליפז אלזון השאירו פרטים כאן בטופס

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ליפז אלזון השאירו פרטים כאן בטופס

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

מי אנחנו?


חברת בי פירסט בע”מ עוסקת בקישור בין צרכן לבין ספקי מוצרים ושירותים בעידן הדיגטלי. מטרת החברה להביא לך הצרכן את מיטב ההצעות למוצרים או לשירותים שאתה רוצה כדי שתבחר בחוכמה במוצר או בשירות המתאים עבורך.
אנו מכבדים את הפרטיות שלכם ומתחייבים להגן על הפרטיות של המתעניינים בשירותי החברה. מדיניות פרטיות זו מפרטת את הנהלים שלנו ביחס לאיסוף, שימוש וחשיפה של המידע שלכם באמצעות השימוש באתר שלנו ובאפליקציה שלנו (ביחד: “השירותים). מדיניות פרטיות זו היא חלק מהסכם הרישיון שימוש בדפי המידע ובאתר של החברה, אשר משולב במסמך זה. אנו ממליצים לכם לקרוא את מדיניות הפרטיות בעיון ולהשתמש בה בכדי לקבל החלטות מושכלות. על ידי השימוש בשירותים שלנו, אתם מסכימים לתנאים של מדיניות הפרטיות הזו, והמשך השימוש שלכם בשירותים מהווה את הסכמתכם המתמשכת למדיניות פרטיות זו כפי שתעודכן מפעם לפעם.
 

איזה מידע אנו אוספים עליכם?


אנחנו אוספים שני סוגים של מידע ונתונים מהמשתמשים שלנו:
סוג המידע הראשון – מידע בלתי מזוהה ושאינו ניתן לזיהוי המתייחס למשתמש(ים), אשר עשוי להיות ניתן להשגה או שנאסף על ידי השימוש של המשתמש בשירותים (“מידע שאינו איש”). אנחנו לא מודעים לזהות של המשתמש ממנו המידע הזה נאסף. מידע שאינו אישי כולל מידע על המכשיר שלכם, על תוכנה וחומרה מסוימות (לדוגמא, סוג הדפדפן ומערכת ההפעלה שהמכשיר שלכם משתמש בו, העדפת שפה, זמן גישה ושם הדומיין של אתר האינטרנט אשר ממנו קושרת לשירותים, וכו….
סוג שני של מידע  – הוא מידע המאפשר זיהוי אישי, דהיינו מידע שמזהה אדם פרטי, או אשר במאמץ סביר עשוי לזהות אדם פרטי (“המידע האישי”). המידע האישי אותו אנו אוספים באמצעות השירותים שלנו כולל מידע אשר מוגש ישירות על ידי המשתמש, כגון: מספר טלפון; שם מלא; כתובת דואר אלקטרוני; כתובת מגורים; מספר זהות; חתימה; ומידע כספי אחר שייתכן שנצטרך על מנת לספק את השירותים שלנו (לדוגמא, פרטים לגבי ההכנסה השנתית שלך, ניסיון בהשקעות, וכו
אנו עשויים גם לאסוף מידע אישי מהמכשיר שלך (לדוגמא, נתוני מיקום גאוגרפיים, כתובת IP כתובת) ומידע על הפעילות שלך בשירותים (לדוגמא, עמודים שנצפו, גלישה באינטרנט, קליקים, פעולות, וכו.. ;)

איך אנחנו משתמשים במידע שאנו אוספים

אנו משתמשים ומשתפים את המידע האישי בדרכים המתוארים במדיניות פרטיות זו. המידע האישי ייחשף לצד שלישי רק במידה הנדרשת לצורך המסוים שלכם לקבל הצעות למוצר או שירות לפי העדפות שציינתם, כפי שנקבע במדיניות פרטיות זו, ובמקרה כזה אנו דורשים מהצד השלישי הרלוונטי להסכים לעבד את המידע הזה בהתאם למדיניות הפרטיות שלנו ולהציע לכם מוצרים ושירותים לפי העדפותיכם.
המידע האישי שלכם יועבר לצד שלישי רק במידה ותאשרו לנו להעבירו לידי צד שלישי.
עם מי אנחנו חולקים את המידע שאנו אוספים?
אנו עשויים להעביר או לחשוף את המידע האישי לקבלני משנה או לספקים או צדדים שלישיים אחרים שהם ספקי שירות אמינים או שותפים, אשר ממוקמים באזורים שונים ברחבי העולם, למטרת: (א) מתן הצעות למוצרים או שירותים לפי בקשתכם (ב)אחסון או עיבוד המידע הזה למעננו (למשל בשירותי מחשוב ענן) או כדי לסייע לנו עם הפעילות העסקית שלנו, כדי לאמת את הגישה שלכם ולספק ולשפר את השירותים שלנו; (ג) ביצוע מחקר, אבחון, ניתוח או מטרות סטטיסטיות; (ד) שיווק בדוא”ל, בהתאם למדיניות השיווק שלנו (ראה להלן תחת “שיווק”
כמו כן, אנו עשויים לחשוף למשתמשים הרשומים שלנו מידע אישי הנוגע למשתמשים אחרים, שמצטרפים לשירותים בעקבות המלצותיהם (למשל באמצעות מאפיין ה”שיתוף עם חבר” ;).
  המדיניות שלנו מתייחסת רק לשימוש ולחשיפה של המידע שאנו אוספים ממכם. במידה ותחשפו את הפרטים שלכם לצדדים אחרים באמצעות השירותים שלנו (למשל על ידי לחיצה על קישור לכל אתר אינטרנט אחר או מיקום אחר) או באמצעות אתרים אחרים ברחבי האינטרנט, כללים שונים עשויים לחול על השימוש או החשיפה של המידע שאתם תחשפו להם. חשוב לציין כי שירותי צד שלישי אלו עשויים להיות בעלי מדיניות פרטיות משל עצמם, ואנו ממליצים לכם לקרוא אותם בקפידה. הכללת קישור לאתר או שירות של צד שלישי אינה המלצה לגבי אותו אתר אינטרנט או שירות.
מבחינת האתר המידע האישי שלכם יועבר לצד שלישי רק במידה ותאשרו לנו להעבירו לידי צד שלישי, אולם לאחר העברתו השימוש במידע יעשה לפי תנאי השימוש של הצד השלישי.
  

שימוש  בעוגיות

הדף ו/או האתר שלנו משתמש בעוגיות. עוגייה היא קובץ המכיל מזהה (מחרוזת של אותיות ומספרים) שנשלח על ידי שרת אינטרנט לדפדפן אינטרנט ומאוחסן בדפדפן. אז, המזהה נשלח בחזרה לשרת בכל פעם שהדפדפן מבקש מהשרת להציג דף אינטרנט.
עוגיות יכולות להיות או עוגיות “עיקשות” או עוגיות “פעולה” (session): עוגייה עיקשת תאוחסן בדפדפן שלכם ותישאר בתוקף עד תאריך התפוגה שנקבע לה, אלא אם תימחק על ידי המשתמש לפני תאריך התפוגה; עוגיית פעולה, מאידך, תפוג בסוף זמן הגלישה הנוכחי שלכם, כשתסגרו את הדפדפן. השמות של העוגיות בהן אנחנו משתמשים באתר שלנו, והמטרות לשמן הן בשימוש, מפורטות מטה:
אנחנו משתמשים בשירותי Google Analytics ו-Adwords באתר שלנו כדי לזהות מחשב כשמשתמש {כללו את כל השימושים הקיימים לעוגיות באתר שלכם מבקר באתר / לעקוב אחרי משתמשים בזמן השימוש שלהם באתר / לאפשר לנו להשתמש בעגלת קניות באתר / לשפר את נוחות השימוש באתר / לנתח את השימוש באתר / לנהל את האתר / למנוע הונאה ולשפר את האבטחה של האתר / להתאים אישית את האתר לכל משתמש / להשתמש בפרסומות ממוקדות שעשויות לעניין במיוחד משתמשים מסוימים / תארו את המטרה/ות};

  • באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות אינטרנט,” “פרטיות,” ואז “מתקדם”;
  • בפיירפוקס (גרסה 24) אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות,” “פרטיות,” ובחירה של “השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה” מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הזימון של “קבל עוגיות מאתרים”;
  • ובכרום (גרסה 29), אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט “התאמה אישית ובקרה,” ואז ללחוץ על “הגדרות,” “הצג הגדרות מתקדמות,” ו-“הגדרות תוכן,” ואז לבחור באפשרות “חסום אתרים מהגדרה של נתונים” תחת הכותרת “עוגיות.”

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.
למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.

מדיניות שיפוי

הנך מתחייב לשפות את הנהלת החברה, עובדיה, מנהליה או מי מטעמה בגין כל נזק, הפסד, אבדן-רווח, תשלום או הוצאה שייגרמו להם – ובכלל זה שכ”ט עו”ד והוצאות משפט – עקב הפרת ו/או התנערות מתנאי שימוש אלה.
מדיניות לגבי הרשמה לרשימת התפוצה של החברה
ההרשמה לרשימת תפוצה של החברה מהווה הסכמה במעשה שלך כמשתמש ברשימה לקבל ולנהוג לפי תקנון זה, היות והנך נרשם לקהילה שמנהלת החברה ומעוניין בידע ובכלים שמוצעים בקהילה.
הצדדים מסכימים כי מילוי פרטיו של המשתמש בטופס ההרשמה לרשימת התפוצה של החברה (להלן: “ההרשמה”) מהווה הסכמה לקבל הודעות וחומרים מסוגים שונים מהחברה ובניהם מידע בנושא שיווק מוצרים ושירותים וכן התפתחות אישית והשגת מטרות שונות.
היות והמשתמש מעוניין בקבלת מידע מסוגים שונים מן החברה והוספת המילים פרסומת בכותרת המייל תקשה על כך, בשל סינון אוטומטי במערכות הדואר, מוסכם על הצדדים כי לא יחולו על ההודעות הדרישות לפי חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ”ב-1982 (להלן : “חוק התקשורת“) לגבי ציון סוג המסר כגון: “פרסומת” או “תעמולה” או “תרומה” בהודעה הנשלחת. לאור הסכמת הצדדים כאמור החברה יהא רשאי לשלוח למשתמש הודעות בלא ציון סוג המסר.
הצדדים מסכימים כי לאחר ההרשמה בדף נחיתה ו/או באתר החברה, לא תהא החברה חייבת לציין בהודעות את כל פרטי המידע לגבי החברה המפורטים בחוק התקשורת לאור ההכרות והקשר בין הצדדים.
הצדדים מסכימים כי הודעות הכוללות מידע בלבד, אינן פרסומת לפי הגדרתה של פרסומת בחוק התקשורת לעניין שליחת דיוור כמותי. בהתאם להגדרה זו לא יהא המשתמש זכאי לפיצוי כלשהו בגין הודעות מידע בלבד שנשלחו אליו.

דרך ההסרה מרשימת תפוצה

הצדדים מסכימים כי למרות האמור בחוק התקשורת, דרך הסרת המשתמש מרשימת התפוצה תהא על ידי שימוש בקישור ההסרה שמופיע בהודעה, או על ידי שליחת הודעה המבקשת הסרה לכתובת החברה ולא על ידי שליחת הודעה בפקס או בדרך אחרת.
הצדדים מסכימים כי בשל הסכמת הצדדים לגבי דרך ההסרה מרשימת התפוצה, החברה לא יידרש להוסיף להודעות דואר ו/או להודעות טקסט את אפשרויות ההסרה הנוספות לפי חוק התקשורת.

הגבלת סכומי הפיצוי בהתאם לתקנון

הצדדים מסכימים כי המשתמש אינו זכאי לפיצוי העונשי לפי חוק התקשורת עבור אגירת הודעות בלא ליתן הודעה על הוצאתו מרשימת התפוצה, ולכן יהא זכאי אך ורק לפיצוי בסכום כולל של עד 2000 ₪ לגבי כל ההודעות שאגר בטרם בקש את הסרתו מרשימת התפוצה. הצדדים מסכימים כי הרשמה מצד המשתמש תוך התחזות לאדם אחר ומתן פרטים כוזבים מהווה הפרת פרטיות של החברה , וכן עבירה פלילית של התחזות והחברה  יהא זכאי לפיצוי כספי לפי הדין בגין הפרת הפרטיות.
הצדדים מסכימים כי במקרה של הרשמה מצד המשתמש תוך התחזות לאדם אחר, המשתמש לא יהא זכאי לפיצוי כספי על פי חוק התקשורת ו/או לפי חוק הגנת הפרטיות.
הצדדים מסכימים כי רשימת התפוצה בכל אמצעי אלקטרוני שונה כגון מספר סלולרי, כתובת ברשת פייסבוק או ברשת חברתית דומה אחרת, קבוצת וואטס אפ וכו’ הינה רשימה נפרדת מרשימת הדיוור במייל. המשתמש רשאי להפסיק לקבל מסרים ברשימה אחת ולהמשיך בשנייה. בהתאם בקשת הסרה מרשימה אחת אינה חלה על הרשימה השנייה ובמידה וברצון המשתמש להפסיק לקבל מסרים מהחברה יש לבצע הסרה מכל אחת משתי הרשימות בנפרד.
הנך מאשר, כי אף אם הנך סבור שלא נרשמת בעבר לרשימת התפוצה של או חלה טעות ופרטיך השתרבבו לרשימת תפוצה כזו או אחרת, או קיבלת דואר פרסומי מכל סיבה אחרת שהיא, הרי שכל מייל שתקבל ושלא תישלח התראה לחברה כנגד שליחתו בתוך שבועיים מהיום שבו נשלח אליך, או כל מייל שלא נפתח על ידך, יחשב כמייל אשר הוסכם על קבלתו וחל ויתור על כל תביעה ו/או טענה לגביו ואינו מהווה טרדה ו/או כל עוולה אחרת מבחינתך.
  

הגבלת האחריות לגבי הפרת חוק הפרטיות

המשתמש מסיר כל אחריות מהחברה לגבי ביצוע תקנות הגנת הפרטיות, ומתחייב שלא לדרוש פיצוי מכל סוג מהחברה עקב ישום חלקי או תקלות בישום התקנות שאינן פגיעה בפרטיות בזדון מכוון.
המשתמש מבין כי כל המידע והתכנים המוצגים על ידי החברה בכל אמצעי התקשורת כולל מוצרים וקורסים אינטרנטיים, תכנים במסגרת ליווי אישי, סדנאות, קורסים פרונטליים או כל שירות ומוצר אחר הינם תכנים כלליים בלבד, ובהתאם על המשתמש לבחור את המידע והתכנים המתאימים לגביו, ולהפעיל שיקול דעת בשימוש שיעשה במידע.
המשתמש מקבל עליו את מלוא האחריות לבחירת דרך הפעולה לפי המידע ולתוצאות בחירות אלה לגביו ולגבי צדדים שלישיים, ובהתאם לא יעלה כל טענה כלפיי החברה בעניין התכנים.
המשתמש מסיר מן החברה כל אחריות לדרך השימוש שיעשה המשתמש במידע ובתכנים, וכן מסיר מן החברה כל האחריות לתוצאות שימוש זה הן כלפיי המשתמש והן כלפי צדדים שלישיים.
המידע המשפטי המוצג על ידי החברה הוא מידע כללי בלבד וכל שימוש או הסתמכות עליו נעשה על אחריות המשתמש בלבד. אין המידע המשפטי ו/או הניהולי הכללי שמציג החברה תחליף ליעוץ מקצועי על ידי אנשי מקצוע כגון עורכי דין ו/או רואי חשבון, בכדי להתאים את הנאמר לנסיבות המיוחדות של המשתמש.

מדיניות הצגת תכנים מסחריים

הנהלת החברה עשויה להציב באתר תכנים מסחריים, כגון פרסומות ומודעות, הנמסרים לפרסום מטעמם של מפרסמים שונים, המבקשים להציע למכירה נכסים או שירותים. תכנים כאמור יכול שיהיו בטקסט, בתמונות או בקול.
הנהלת החברה לא תשא בכל אחריות לתכנים המסחריים שיפורסמו באתר מטעם צדדים שלישיים.
הנהלת החברה אינה כותבת, בודקת, מוודאת או עורכת את תוכן הפרסומים הללו או אמיתותם. האחריות היחידה לתכנים המסחריים ולכל תוצאה שתיגרם משימוש בהם או מהסתמכות עליהם חלה על המפרסמים.
כל עסקה שתיעשה בעקבות תכנים מסחריים המתפרסמים באתר תסוכם ישירות בינך לבין המפרסם. הנהלת החברה איננה צד לכל עיסקה כזו, והיא לא תישא באחריות לשירותים וטובין שיוצעו בתכנים המסחריים באתר או ירכשו באמצעותן.

מדיניות לגבי הצגת קישורים בדף או באתר

הנהלת החברה עשויה להציב באתר קישורים (לינקים) לעמודים שונים ברשת האינטרנט. הקישורים מאפשרים לך למצוא תכנים המתפרסמים ברשת האינטרנט.
תכנים אלו אינם מתפרסמים על ידי הנהלת החברה, או מטעמה והנהלת החברה איננה שולטת או מפקחת עליהם. העובדה שיש קישור לתכנים אלה אינו מעיד על הסכמת הנהלת החברה לתוכנם ואינו מהווה ערובה לאמינותם, לעדכניותם, לחוקיותם. הנהלת החברה אינה אחראית לתכנים שאליהם מוליכים הקישורים ואינה אחראית לכל תוצאה שתיגרם מהשימוש בהם או מהסתמכות עליהם.
הנהלת החברה איננה מתחייבת כי הקישורים שימצאו באתר יהיו תקינים ויובילו אותך אל אתר אינטרנט פעיל. הנהלת החברה רשאית להסיר מהאתר קישורים שנכללו בו בעבר, או להימנע מהוספת קישורים חדשים – הכל, לפי שיקול דעתה המוחלט.
  

שינויים בדף או באתר

הנהלת החברה תוכל לשנות מעת לעת את מבנה הדף ו/או האתר, מראהו ועיצובו, את היקפם וזמינותם של השירותים והתכנים בו ותהיה רשאית לשנות כל היבט אחר הכרוך באתר – והכל, בלא צורך להודיע לך על כך מראש. שינויים כאלה יבוצעו, בין השאר, בהתחשב באופי הדינאמי של האינטרנט ובשינויים הטכנולוגיים והאחרים המתרחשים בה. מטבעם, שינויים מסוג זה עלולים להיות כרוכים בתקלות או לעורר בתחילה אי-נוחות וכיו”ב. לא תהיה לך כל טענה, תביעה או דרישה כלפי הנהלת החברה בגין ביצוע שינויים כאמור או תקלות שיתרחשו אגב ביצועם.
הנהלת החברה רשאית להשעות מדי פעם את פעילות הדף ו/או האתר לשם תחזוקה, תיקון, שדרוג ושיפור השירות. הנהלת החברה תפעל כמיטב יכולתה לצמצם את פרקי הזמן שבמהלכם לא יהיה הדף ו/או האתר פעיל.

רוצים לבדוק אם גם אתם יכולים לקבל הלוואה כנגד נכס?

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

רוצים לבדוק אם גם אתם יכולים לנייד לקופת IRA בעלות דמי ניהול נמוכים יותר?

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר
דילוג לתוכן