ממסחר עצמאי לעצמאות כלכלית

דקלה ש.

מסחר בשוק ההון- האם מפתח ל-'עצמאות כלכלית' טמונה ב-"מסחר עצמאי" בשוק ההון? מה נדרש מאיתנו לצלוח בו ועד כמה באמת זה מסוכן כלכלית?

לפני הכל- כתבה זו אינה ממליצה לקוראים לבחור באפיק השקעה כזה או אחר או לחלופין אינו ממליץ לקוראים בכתבה זו לפנות ולהתחיל במסחר בשוק הוון. כתבה זו נועדה להעניק מידע כללי בלבד, בנושא “ניתוח טכני” של גרף מחירים בפלטפורמות מסחר, בתחום שוק ההון.
כל פעולה/ החלטה ו/או נקיטת צעדים להיכנס לתחום המסחר בשוק ההון, נמצאת בידי הקורא בלבד! אתר סלב אינו מייעץ בתחום זה ואינו ממליץ לקוראיו לפסוע בתחום מקצועי זה, אלא לספק מידע כללי עבור כל מי שמעוניין להכיר את תחום מסחר בשוק ההון בצורה קצת יותר מעמיקה!
הדוגמאות שניתנות במדריך זה נועדו להעשרה והדגמה בלבד ואינן לוקחות צד או מספקות ייעוץ והכוונה מקצועית לגבי נושא הכתבה.

עכשיו שזה מאחורינו…שנתחיל?

למעלה מ-20 שנים שהטכנולוגיה הצליחה להדביק עם רצון הציבור לסחור בצורה עצמאית בשוק ההון ועתה, לאחר חוסר יציבות כלכלית עולמית ובמיוחד בישראל, נראה כי הציבור הישראלי נוהר לזירה הפיננסית אך מספר סימני שאלה אקוטים הדורשים התייחסות, לפני שנחשוב כלל לפנות לתחום ספציפי זה, בעולם הפיננסים.

הולדתה של מהפכה הטכנולוגית

לקראת סוף המאה ה-20, בשלהי שנות התשעים, מהפכה טכנולוגית הכתה את העולם כולו, ביום בו האינטרנט הפך לשם בית, בכל בית אב בישראל ובעולם כולו.

האינטרנט פתח עבורנו עולם דיגיטלי שלם, שהפך את המושג “עולם” ל-“כפר גלובלי”. פתאום, יכולנו לשלוק מידע, לעד כה היה שמור בין כותלי ספריות וארכיונים, בנוחות שרק ארבע קירות ביתנו יכולים להציע.

חנויות וירטואליות שהחלו לאיים על קיומן של עולם הקמעונאות, שגרמו להן לחשב מסלול עסקי מחדש. איום קיומי שמלווה אותן עד עצם היום.

לצד שלוחותיה האנפות של האינטרנט, מהפכה סלולרית הדביקה עם האינטרנט והחלה לשלב טכנולוגיות סלולריות שיאפשרו גלישה מהירה בעולם המקוון.

מרכיבים אלה ועוד, הביאו אותנו לעידן טכנולוגי בו כל אחד ואחת מאתנו יכול לאפשר לעצמו לסחור באופן עצמאי בשוק ההון.

אז היכן ההבדל המשמעותי בין מסחר בשוק ההון, לפני המהפכה הטכנולוגית, בסוף המאה ה-20 ולתקופתנו?

מאז ועד היום- הדרך בה יכולנו לסחור בשוק ההון

אז איך יכולנו לסחור בשוק ההון, לפני המהפכה הטכנולוגית שהולידה את האינטרנט?

האינטרנט היה קיים ממזמן אך שיטת העברת הנתונים הייתה שונה. מבלי להיכנס למושגים טכנים, השיטה בה היו מעבירים נתונים, בעבר, הייתה לפי שיטת “FTP”, פייל-טראנספר-פרוטוקול. מי שהיו משתמשים בשיטה זו היו צבאות בעולם, מערכת האשראי, בנקאות העולמית ושאר מוסדות פיננסים גדולים.

שיטת העברת נתונים זו הייתה יעילה במיוחד כשמספר נקודות תקשורת היו בודדות ומבודדות, מגובות מערכות גדולות ומסורבלות שיתמכו בה.

מערכות אלה היו יקרות ובהתאם לקידמת הטכנולוגיה שהייתה מוצעת באותה התקופה, לא נמצאה דרך להשמיש אותה לצרכן מן המניין.

לו רצינו לעשות פעולות מסחר של קנייה ומכירה, היה עלינו ליצור קשר פיסי ו/או טלפוני עם הבנקאי/ מנהל תיק השקעות שלנו ולבקש ממנו לעשות את העסקה עבורנו.

כיום אנו יכולים לראות בדרך זו מסורבלת ולא יעילה אך אז…זו הייתה הדרך היחידה לסחור בצורה עצמאית.

הבעיות שצצו בצורה זו של מסחר בשוק ההון היו רבות. מכיוון שהמרכיב החשוב ביותר במסחר מוצלח בשוק ההון הוא “טיימינג”, קרי תזמון נכון. לא פעם הוראות בורסאיות היו פשוט “נופלות בין הכיסאות” ולא היו מתמלאות או לחלופין, היו מתמלאות, אך לא בזמן הנכון וכתוצאה מכך, סכומים גדולים של רווח/הפסד באו לידי ביטוי.

כיום- ניתן לראות גרפים של מוצרים פיננסיים, בזמן אמת ובכף ידינו…היישר לנייד שלנו. הוראות קנייה ומכירה קורות בזמן אמת ואת תפקידו של הבנקאי/מנהל השקעות…כבר מזמן תם מן העולם.

רק לסבר לכם את האוזן…כשה-אייפון 3 יצא לשוק העולמי, בתוכו היה כוח מחשוב גדול יותר מכוח המחשוב שהיה על המעבורת החלל, אפולו 11, שהנחיתה את  ניל ארמסטרונג, באז אולדרין ומייקל קולינס על הירח, ב-16 ליולי 1969.

האם צריך להיות גאון פיננסי, כדי לסחור ולהצליח בשוק ההון?

התשובה לכך היא, חד משמעית, לא!

אין צורך בתארים למיניהם בכלכלה ופיננסים. אין צורך להיות גאון מתמטי…כל שצריך זה ללמוד איך לסחור בפלטפורמת המסחר שבית ההשקעות מספק עבורנו.

תחשבו על זה כך- רוצים ללמוד עיצוב גרפי? הרי שתצטרכו להכיר את עולם המושגים של עולם העיצוב נכון? תצטרכו להבין את מערכת היחסים של “צבעי יסוד” והצבעים המשלימים להם…לצד עולם המושגים וההבנה הבסיסית של עולם עיצוב הגרפי, תצטרכו ללמוד איך לתפעל את פלטפורמת העיצוב, בה תעצבו את העיצובים שלכם, כמו “פוטושופ” לדוגמה…ולאחר מכן, כשאתם בקיאים ברזי העיצוב והפלטפורמות השונות, יהיה עליכם לבחור נישה עיצובית, בה אתם מרגישים “הכי מוברים” אליה כמו: עיצוב אתרים, אילוסטרציות, עיצוב באנרים, עיצוב לוגואים…

אותו הדבר חל על מסחר בשוק ההון.

מה הכי טרי בשוק? במה עליי לסחור?

בשוק ההון ישנם מספר לא מבוטל של נישות ומוצרים פיננסים, בהם ניתן לסחור:

מט”ח- Forex, הוא מטבע של מדינה, שבדרך כלל מקובל בסחר בינלאומי.

מסחר במט”ח נעשה בעיקר ע”י בנקים וגופים רשמיים אחרים והוא נעשה, בדרך כלל, באמצעות החלפת מטבע של מדינה אחת במטבע של מדינה אחרת הנקראים “צמדי מטבעות” או באנגלית Currency Pairs.

שוק המט”ח נחשב לשוק הגדול והמשוכלל ביותר בעולם ובו מעורבים בנקים מסחריים, בנקים מרכזיים, ספקולנטים, תאגידים, ממשלות ומוסדות פיננסיים אחרים.

נפח מסחר יומי ממוצע, במסחר מטבעות גדל בהתמדה ומוערך בכ-ארבע טריליון דולר. המסחר נעשה 24/7, חמישה ימים בשבוע, שיום ב’ ועד ליום ו’.

מעוניינים ללמוד יותר על מסחר במט”ח? >>המדריך למסחר במט”ח


מניות-
  Stock היא נייר ערך המקנה חלק בבעלות בחברה ומאגד זכויות וחובות כלפי בעלי המניות האחרים. חלוקת המניות בין בעלי המניות מייצגת את שיעור הבעלות של כל אחד ואחד מהם בחברה.

מניות מקנות, בדרך כלל, זכות הצבעה, זכות להשתתף בחלוקת רווחים ובזכויות פירוק החברה. מניה, למעשה הינה נכס בעלת ערך כספי ולכן, ניתן לסחור בה בשוק ההון.

מעוניינים ללמוד יותר על מסחר במניות? >>המדריך למסחר במניות


מדדים-
 Indices, בשונה למניות, אינן נייר ערך המקנה בעלות של חברה אלא שמשמשות כ-אינדיקטור להתנהגות פיננסית של מספר חברות, בכל זמן נתון בשוק ההון.

בבורסות השונות בעולם, מספר רב של מדדים וגם בבורסה לניירות ערך שבתל אביב, נוכל למצוא ממדים המאגדים מספר מסוים של חברות כמו “תל אביב 100”, “תל אביב 35″…מדדים אלה, למעשה מאגדים את 100 או 30 החברות הגדולות ביותר בישראל. בבורסה שבניו יורק, נוכל למצוא ממדים כמו S&P500, אשר מאגד את 500 החברות הגדולות בבורסה בניו-יורק, נאסד”ק, דאו-ג’ונס…

מסחר במדדים כמו אלה, יכול להתבטא כמסחר מסובך. אחרי הכל, עלינו להכיר איך התנהגות של המדדים מושפעים על הגרף, ע”י הסתכלות בתמונה גדולה הרבה יותר מאשר מנייה של חברה אחת בודדת. מצד שני, מסחר במדדים, כשיודעים איך לנתח אותם כראוי, יכול להיות ממש רווחי. מכיוון שמדדים אלה מאגדים בתוכם מספר חברות, כשאחת “בצרות פיננסיות” ברגע נתון, שאר החברות יכולות לתמוך בה ולשמור על יציבות המדד, מחוסר הערכה על הגף בשוק ההון.

מעוניינים ללמוד יותר על מסחר במדדים? >> המדריך למסחר במדדים


סחורות-
  Commodities. מושג מעולם הכלכלה שמתייחס לכל מוצר בו יש ביקוש אשר מסופק בכל השווקים בעולם, ללא הבדל באיכותו, בין הספקים השונים. נחושת ואורז הינם סחורות שונות לגמרי אחת מהשנייה אך בבורסות רבות בעולם, הן נסחרות בחירים אחידים, על אף שמחירן משתנה על בסיס יומי, לפי הצע וביקוש.

אחד ממאפייניה של “סחורה” הוא שמחירה נקבע כ-פונקציה של תנאי השוק באופן כללי. סחורות פיסיות, ותיקות, נסחרות ב-‘בורסות סחורות’ בעולם. 

הסחורות הפופולריות בשוק הסחורות העולמי הן: עפרת ברזל, נפט גולמי, פחם, אתנול, מלח, סוכר, פולי קפה, פולי סויה, אלומיניום, אורז, חיטה, זהב וכסף.

**מוצר או שירות יכול להפוך ל-‘סחורה’ כאשר נוצרת בו אחידות בכל נקודות האספקה, בכל הקשור ליעילות ייצורו, מועדי אספקה ושירותי האספקה שלו ברחבי עולם.

מעוניינים ללמוד יותר על מסחר בסחורות? >> המדריך למסחר בסחורות


אופציות-
  Options, הן חוזים בין שני צדדים. מצד אחד יש לנו את ‘כותב האופציה'( נקרא גם בשם “מוכר האופציה) ומצד שני, ‘רוכש האופציה’.

כותב האופציה מעניק לרוכש האופציה זכות רכישה או זכות מכירה של ‘נכס בסיס’, בתמורה למחיר קבוע מראש הנקרא “מחיר מימוש” ובמועד קבוע מראש, שנקרא “מועד פקיעת האופציה”.

נכס בסיס = Underlying Asset

מחיר מימוש = Strike Price

מועד פקיעת אופציה = Expiration Date

אופציה שמקנה את הזכות לרכוש את נכס הבסיס נקראת “אופציית רכש” (CALL).

אופציה שמקנה את הזכות למכור את נכס הבסיס נקראת “אופציית מכר” (PUT).

כשמחזיק אופציית רכש מממש את האופציה שברשותו, הוא רוכש את נכס הבסיס מכותב האופציה במחיר המימוש. כשמחזיק אופציית המכר מממש את האופציה שברשותו, הוא מוכר את נכס הבסיס לכותב האופציה במחיר המימוש. המועדים בהם ייעול בעל האופציה לממשה תלויים בסוג האופציה.

ישנן שני סוגים של אופציות בעולם:

אופציות אמריקאיות- אשר מקנות למחזיק האופציה את הזכות לממש את האופציה בכל עת שירצה, לפני פקיעת תוקף האופציה.

אופציות אירופאיות- אשר מקנות את הזכות לממשן רק ביום פקיעת תוקפה של האופציה.

קיימות עוד כל מיני סוגים של אופציות בעולם אך הן נסחרות בצורה מוגבלת ומצומצמת ולכן הן לא מצוינות בכתבה זו ואינן רלוונטיות לה.

מעוניינים ללמוד יותר על מסחר באופציות? >>המדריך למסחר באופציות


חוזים עתידיים-
  Future Contract. הוא מכשיר פיננסי הנסחר בבורסה לניירות ערך ו/או בבורסה לסחורות.

חוזה עתידי הוא למעשה התחייבות לספק או לרכוש נכס כלשהו, אם מדובר ב-סחורה, מט”ח, מנייה…, במועד עתידי כשהמחיר או שער החליפין שלו נקבע מראש והתשלום מתבצע במועד מסירת הנכס או הסחורה.

השימוש ב-“חוזה עתידי” מאפשר לשני הצדדים להבטיח ‘הוצאה’ או ‘הכנסה’ כספית ברורה וידועה, מבלי להתחשב בגורמים חיצוניים וע”י כך, לצמצם את הסיכון הכרוך בכל מסחר. צמצום הסיכון גורר אתו מצמום לרווח. 

בחוזה עתידי קיים סיכון כי אחד הצדדים לא יעמוד בהתחייבויותיו בזמן בו אמור לצאת לפועל, במקרים בהם גובה סכום ההתחייבות בו התחייב לשלם בחוזה גבוה משמעותית מהשווי הנוכחי של הסחורה. לכן, כדי להתגונן ממצב כזה, על הסוחר להפקיד אצל הגוף הפיננסי שאיתו הוא מתנהל, בטחונות כספיים הנקראים “מרג’ין” ובמקרה שהסוחר לא נענה לקריאה (MARGIN CALL), ברוב המקרים הגוף הפיננסי שאיתו הוא מתנהל, יכול לסגור לו את הפוזיציה במקום.

מעוניינים ללמוד יותר על מסחר בחוזים עתידיים? >> המדריך למסחר בחוזים עתידיים

אז איך הופכים לסוחרים בשוק ההון?

למזלנו, כיום, בשנת 2022, לימודי שוק ההון הפכו לזמינים, בצורה מגוחכת!

ממכללות המתמחות במסחר בשוק ההון, רכישת קורסים אונליין ועד שלקורסים בחינם ביוטיוב…לדעת איך לתפעל פלטפורמת מסחר, הכרת מושגי יסוד וכלי ניתוח בסיסיים…להחזיק ביכולת לשים פקודות מסחר בשוק ההון זה קל. לעשות מזה כסף…זה כבר סיפור אחר לגמרי!

זה קל לנו ליפול לתוך עולם חלומי בו אנחנו ‘סוחרי-על’, מרוויחים הון בשוק ההון ויוצאים לפנסיה מוקדמת. המציאות היא שונה לגמרי. כדי שנוכל להרוויח ממסחר בשוק ההון, אנחנו חייבים למצוא את שיטת המסחר המתאימה לנו. יש סוחרים שסוחרים בכל יום, למשך 8 שעות, כמו יום עבודה רגיל. ישנם סוחרים שסוחרים רק בשעה הראשונה של פתיחת הבורסה ביו-יורק ואז מפסיקים וישנם סוחרים שנכנסים בפעולת מסחר אחת או שניים, עוזבים את המחשב וחוזרים אליו רק כעבור שבוע. 

יהיה עליכם לגלות, איזה מן סוחרים אתם.

לצד כל אלה, יהיה עליכם להשתמש באסטרטגיית מסחר, שמתאימה לכם ולמצב המסומנים שלכם בחשבון המסחר שלכם. ישנן אלפי אסטרטגיות מסחר שהוכיחו את עצמם כיעילות ביותר אך האם אתם מסוג הסוחרים שיכולים להרשות לעצמם, נפשית וכלכלית להשתמש באסטרטגיות אלה?

מה הופך סוחר בשוק ההון לסוחר מוצלח?

סוחר מניות מוצלח זה סוחר מניות שסוגר עסקאות ברווח!

נשמע כמו הצהרה רטורית אבל בסופו של יום, סחר בשוק ההון הוא עניין של רווח, נקודה ולהצליח ולעשות זאת, על סוחר בשוק ההון לשלוט במספר אופנים: שליטה בניהול סיכונים, שליטה נפשית, שליטה בניתוח טכני ואסטרטגיות מסחר.

שליטה בניהול סיכונים:
ניהול סיכונים היא תכנית כלכלית שקובע הסוחר לפני שניגש לפלטפורמת המסחר ולהיכנס לעסקאות.

חוק אצבע בניהול סיכונים הוא יחס סיכון הון של 1:2 לפחות. כלומר, על כל סכום שהסוחר מוכן לסכן בשוק, עליו לוודא כי מצא עסקה שיכולה להביא לו רווח פוטנציאלי של לפחות פי שניים מהסכום שהחליט לסכן.

למרות שישנם מספר סוגים של רמות סיכון/רווח פוטנציאלי שסוחרים יכולים לבחור ולרוב, הם מותנים באסטרטגיה בה בחרו לעבוד. אנחנו לא ניכנס לכל סוגי רמות הסיכונים במדריך זה אלא נתמקד על על זאת שציינו לעיל.

הסוחר לעולם לא יסכן יותר מ-1% מסך ההון בחשבון המסחר שלו לעסקה או לחילופין, במידה וישנם מספר עסקאות פתוחות, סך כל העסקאות. 

בצורה זו, הסוחר מגן על חשבון המסחר שלו ממחיקה טוטאלית ומהירה, כאשר הוא מסכן רק 1% מסך ההון בחשבון שלו. לשם מחיקה טוטאלית של חשבון מסחר, בשיטה זו, יהיה על הסוחר להפסיד כ-100 עסקאות ברציפות ולהצליח לעשות זאת, מבלי להרים גבה ולהבין שמשהו כאן אינו מתנהל כשורה, הוא בלתי אפשרי!

שליטה נפשית:
סוחר מקצועי יודע לא לאפשר לרגשות להפריע לו עם המסחר! 

הרי שלא פעם תמצאו עצמכם מנתחים את השוק מגיעים להחלטה ובוחרים בפעולת מסחר, רק שדקות מספר לאחר מכן, השוק עושה בדיוק את ההיפך הגמור ממה שציפיתם. במצבים כאלה, כמעט וכל סוחר מקצועי, נפל בפח שסגר את העסקה כדי לצמצם הפסדים וכשעשה זאת, השוק עשה פניה חדה לכיוון בו הסוחר האמין שיעשה ולא רק שהפסיד כסף מהחלטה רגשית ושגויה זו, אלא שגם הפסיד את הרווח שבכבוד היה מגיע לו! לכן, מסחר בשוק ההון חייב להיות נטול רגשות והסוחרים המקצועיים מבינים ומכירים חוק זה היטב. ברגע שהחלטתם על פעולת מסחר, תתחייבו לה ולכו עמה עד הסוף!

שליטה בניתוח טכני ואסטרטגיות מסחר:
בכל הקשור לניתוח השוק, הסוחר המקצועי יודע להתנהל היטב בכל רמות הזמן של הגרפים, להבין איך כל אחת ואחת מתקופות זמן אלה משפיעות על סוג האסטרטגיות בהן יוכל להשתמש ואיך הן יכולות לעזור בקבלת ההחלטות של הסוחר בניתוח טכני של מניה בתקופת הזמן שאותה בחר.

חוק ברזל בגרפים ותקופות זמן- ככל שתקופת הזמן גדולה יותר, כך המידע בתוכה אמין יותר! גרף חודשי אמין יותר מגרף שבועי. גרף שבועי אמין יותר מגרף יומי וגרף יומי אמין יותר מגרף שעתי וכן הלאה…

לכל סוחר יש ארסנל של אסטרטגיות מסחר שאותן בחר להחזיק בארגז הכלים שלו אך תמיד יהיה מוכן להשיג עוד אסטרטגיות חדשות ולהוסיף אותן לארגז הכלים.

לפעמים אסטרטגיה ששירתה את הסוחר למשך תקופה ארוכה מאוד, פתאום מפסיקה לעבוד. זה קורה וניתן להביא דוגמה קלאסית עם בואם של  High Frequency Trading. בתחילת שנות ה-2000, נכנסו לזירת המסחר “בוטים”. אותם בוטים החלו לתת פקודות מסחר במהירות שיא. הם יכלו לנתח שוק בצורה מהירה יותר ויעילה יותר מכל סוחר וותיק ומשופשף. פתאום, סוחרים מצאו עצמם נלחמים מול מכונות השמדה כלכליות. לכן, היה עליהם להתאים עצמם, לפתח ולמצוא אסטרטגיות מסחר אחרות או לפחות לשדרג את הקיימות, כדי שיוכלו להחזיר מלחמה מול השחקנים החדשים שנכנסו לזירה הכלכלית.

כמה כסף אני צריך כדי לפתוח חשבון מסחר?

לכל בית השקעות או בנק יש את הקריטוריונים שלו למה נחשב המינימום להפקדה עבור פתיחת חשבון מסחר ולכל מוצר פיננסי יש את מינימום ההפקדה שלו.

ברוב המקרים, נדרשים כ-20,000 ש”ח לפתיחת חשבון מסחר רגיל(בעיקר במניות). 

ישנם בתי השקעות שמוכנים לפתוח עבורך חשבון מסחר בסכומים קטנים יותר כמו-500$ אך במקרים אלה, תוכלו לתת פקודות של קנייה בלבד. מכירות בחסר לא יתאפשרו לכם עד שהבאלאנס בחשבון המסחר שלכם יגיע ל-20,000 ש”ח.

מה הן הסכנות הכרוכות במסחר בשוק ההון?

פרט לרמת מתחים, מקצרי חיים, גבוהה…הסכנה הגדולה ביותר במסחר בשוק ההון ככלל הוא אובדן של סכומי כסף גדולים.

יש שיאמרו כי מסחר בשוק ההון זה סוג של “קזינו”, מן סוג של הימור וגם כאן, הדעות חלוקות.

יש שיגידו שכל מי שאומר זאת, כנראה שלא השקיע את מלוא ההשקעה הדרושה, הן בלימודי שוק ההון והן בניסיון הנדרש להתמקצע כדי להרוויח באופן עקבי ולכן הם טוענים זאת. יש שאף יטענו כי שחקן פוקר מקצועי, הוא כלל לא מתעסק בהימורים אלא עובד בתחום זה של הימורים כמקצוע לכל דבר. הימור אמיתי, אם כבר טבלנו במושג “קזינו”…מבין כל משחקי ההימורים בקזינו, רק משחק הקוביות נחשב למשחק הימורים פר-אקלנס. כל שאר סוגי המשחקים שתמצאו ברחבת הקזינו, ישנם סטטיסטיקות והסתברויות בהן השחקן וה-“בית” יכולים להרוויח. בשולחן הקוביות, לאף אחד אין יכולת סטטיסטית או הסתברותית לנצח. לא לקזינו ולא לשחקנים!

לסיכום: לפני שחושבים להיכנס לעולם המסחר בשוק ההון, חשוב לבדוק ולחקור כל פן בתחום עיסוק זה. הרי שאין זה סתם שמקצוע זה שמור לפלח מאוד קטן באוכלוסיה…מדובר כאן בתחום רווחי אך מסוכן, בו ניתן לאבד סכומים גדולים מאוד של כסף ולכן…כדאי “לעשות שיעורי בית” בהתאם.

*כל המידע המוצע בכתבה אינו מהווה הצעה לרכישת שירותים אלו או אחרים ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, יעוץ רפואי או ייעוץ פיננסי מכל סוג שהוא .

עלו לאחרונה

בטומי – עיר פורצת דרך שבולטת במגוון יתרונות, והתפתחותה המהירה מובילה לקראת השקעה חפוזה בדירות..
הבינה המלאכותית שמכה גלים- מבוטים למסחר, בניית תוכניות עסקיות ועד לכתיבת תכנים מקצועיים…נראה שמצאנו לנו..
ארה”ב עושה ל-‘ריפל’ “חיים קשים” והשמועות מספרות כי ‘ריפל’ מתכוונת ‘לעבור דירה’ ולהגר לאירופה. אם..
בינאנס עושה זאת שוב- עננה של שחיתות מרחפת מעל פלטפורמת המסחר הגדולה בעולם למטבעות קריפטוגרפיים...
נראה כי שניות ספורות לאחר ההצהרה של אפל על מכונית הקונספט החשמלית שלה, אילון מאסק..
טוען כתבות נוספות

ניוזלטר

רוצים לקרוא עוד מהמאמרים שלנו?

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים בכל הנושאים החמים בשוק!

להצטרפות לשידור ה-LIVE הקרוב בחינם השאירי פרטים כאן

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ליפז אלזון השאירו פרטים כאן בטופס

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ליפז אלזון השאירו פרטים כאן בטופס

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

מי אנחנו?


חברת בי פירסט בע”מ עוסקת בקישור בין צרכן לבין ספקי מוצרים ושירותים בעידן הדיגטלי. מטרת החברה להביא לך הצרכן את מיטב ההצעות למוצרים או לשירותים שאתה רוצה כדי שתבחר בחוכמה במוצר או בשירות המתאים עבורך.
אנו מכבדים את הפרטיות שלכם ומתחייבים להגן על הפרטיות של המתעניינים בשירותי החברה. מדיניות פרטיות זו מפרטת את הנהלים שלנו ביחס לאיסוף, שימוש וחשיפה של המידע שלכם באמצעות השימוש באתר שלנו ובאפליקציה שלנו (ביחד: “השירותים). מדיניות פרטיות זו היא חלק מהסכם הרישיון שימוש בדפי המידע ובאתר של החברה, אשר משולב במסמך זה. אנו ממליצים לכם לקרוא את מדיניות הפרטיות בעיון ולהשתמש בה בכדי לקבל החלטות מושכלות. על ידי השימוש בשירותים שלנו, אתם מסכימים לתנאים של מדיניות הפרטיות הזו, והמשך השימוש שלכם בשירותים מהווה את הסכמתכם המתמשכת למדיניות פרטיות זו כפי שתעודכן מפעם לפעם.
 

איזה מידע אנו אוספים עליכם?


אנחנו אוספים שני סוגים של מידע ונתונים מהמשתמשים שלנו:
סוג המידע הראשון – מידע בלתי מזוהה ושאינו ניתן לזיהוי המתייחס למשתמש(ים), אשר עשוי להיות ניתן להשגה או שנאסף על ידי השימוש של המשתמש בשירותים (“מידע שאינו איש”). אנחנו לא מודעים לזהות של המשתמש ממנו המידע הזה נאסף. מידע שאינו אישי כולל מידע על המכשיר שלכם, על תוכנה וחומרה מסוימות (לדוגמא, סוג הדפדפן ומערכת ההפעלה שהמכשיר שלכם משתמש בו, העדפת שפה, זמן גישה ושם הדומיין של אתר האינטרנט אשר ממנו קושרת לשירותים, וכו….
סוג שני של מידע  – הוא מידע המאפשר זיהוי אישי, דהיינו מידע שמזהה אדם פרטי, או אשר במאמץ סביר עשוי לזהות אדם פרטי (“המידע האישי”). המידע האישי אותו אנו אוספים באמצעות השירותים שלנו כולל מידע אשר מוגש ישירות על ידי המשתמש, כגון: מספר טלפון; שם מלא; כתובת דואר אלקטרוני; כתובת מגורים; מספר זהות; חתימה; ומידע כספי אחר שייתכן שנצטרך על מנת לספק את השירותים שלנו (לדוגמא, פרטים לגבי ההכנסה השנתית שלך, ניסיון בהשקעות, וכו
אנו עשויים גם לאסוף מידע אישי מהמכשיר שלך (לדוגמא, נתוני מיקום גאוגרפיים, כתובת IP כתובת) ומידע על הפעילות שלך בשירותים (לדוגמא, עמודים שנצפו, גלישה באינטרנט, קליקים, פעולות, וכו.. ;)

איך אנחנו משתמשים במידע שאנו אוספים

אנו משתמשים ומשתפים את המידע האישי בדרכים המתוארים במדיניות פרטיות זו. המידע האישי ייחשף לצד שלישי רק במידה הנדרשת לצורך המסוים שלכם לקבל הצעות למוצר או שירות לפי העדפות שציינתם, כפי שנקבע במדיניות פרטיות זו, ובמקרה כזה אנו דורשים מהצד השלישי הרלוונטי להסכים לעבד את המידע הזה בהתאם למדיניות הפרטיות שלנו ולהציע לכם מוצרים ושירותים לפי העדפותיכם.
המידע האישי שלכם יועבר לצד שלישי רק במידה ותאשרו לנו להעבירו לידי צד שלישי.
עם מי אנחנו חולקים את המידע שאנו אוספים?
אנו עשויים להעביר או לחשוף את המידע האישי לקבלני משנה או לספקים או צדדים שלישיים אחרים שהם ספקי שירות אמינים או שותפים, אשר ממוקמים באזורים שונים ברחבי העולם, למטרת: (א) מתן הצעות למוצרים או שירותים לפי בקשתכם (ב)אחסון או עיבוד המידע הזה למעננו (למשל בשירותי מחשוב ענן) או כדי לסייע לנו עם הפעילות העסקית שלנו, כדי לאמת את הגישה שלכם ולספק ולשפר את השירותים שלנו; (ג) ביצוע מחקר, אבחון, ניתוח או מטרות סטטיסטיות; (ד) שיווק בדוא”ל, בהתאם למדיניות השיווק שלנו (ראה להלן תחת “שיווק”
כמו כן, אנו עשויים לחשוף למשתמשים הרשומים שלנו מידע אישי הנוגע למשתמשים אחרים, שמצטרפים לשירותים בעקבות המלצותיהם (למשל באמצעות מאפיין ה”שיתוף עם חבר” ;).
  המדיניות שלנו מתייחסת רק לשימוש ולחשיפה של המידע שאנו אוספים ממכם. במידה ותחשפו את הפרטים שלכם לצדדים אחרים באמצעות השירותים שלנו (למשל על ידי לחיצה על קישור לכל אתר אינטרנט אחר או מיקום אחר) או באמצעות אתרים אחרים ברחבי האינטרנט, כללים שונים עשויים לחול על השימוש או החשיפה של המידע שאתם תחשפו להם. חשוב לציין כי שירותי צד שלישי אלו עשויים להיות בעלי מדיניות פרטיות משל עצמם, ואנו ממליצים לכם לקרוא אותם בקפידה. הכללת קישור לאתר או שירות של צד שלישי אינה המלצה לגבי אותו אתר אינטרנט או שירות.
מבחינת האתר המידע האישי שלכם יועבר לצד שלישי רק במידה ותאשרו לנו להעבירו לידי צד שלישי, אולם לאחר העברתו השימוש במידע יעשה לפי תנאי השימוש של הצד השלישי.
  

שימוש  בעוגיות

הדף ו/או האתר שלנו משתמש בעוגיות. עוגייה היא קובץ המכיל מזהה (מחרוזת של אותיות ומספרים) שנשלח על ידי שרת אינטרנט לדפדפן אינטרנט ומאוחסן בדפדפן. אז, המזהה נשלח בחזרה לשרת בכל פעם שהדפדפן מבקש מהשרת להציג דף אינטרנט.
עוגיות יכולות להיות או עוגיות “עיקשות” או עוגיות “פעולה” (session): עוגייה עיקשת תאוחסן בדפדפן שלכם ותישאר בתוקף עד תאריך התפוגה שנקבע לה, אלא אם תימחק על ידי המשתמש לפני תאריך התפוגה; עוגיית פעולה, מאידך, תפוג בסוף זמן הגלישה הנוכחי שלכם, כשתסגרו את הדפדפן. השמות של העוגיות בהן אנחנו משתמשים באתר שלנו, והמטרות לשמן הן בשימוש, מפורטות מטה:
אנחנו משתמשים בשירותי Google Analytics ו-Adwords באתר שלנו כדי לזהות מחשב כשמשתמש {כללו את כל השימושים הקיימים לעוגיות באתר שלכם מבקר באתר / לעקוב אחרי משתמשים בזמן השימוש שלהם באתר / לאפשר לנו להשתמש בעגלת קניות באתר / לשפר את נוחות השימוש באתר / לנתח את השימוש באתר / לנהל את האתר / למנוע הונאה ולשפר את האבטחה של האתר / להתאים אישית את האתר לכל משתמש / להשתמש בפרסומות ממוקדות שעשויות לעניין במיוחד משתמשים מסוימים / תארו את המטרה/ות};

  • באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות אינטרנט,” “פרטיות,” ואז “מתקדם”;
  • בפיירפוקס (גרסה 24) אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות,” “פרטיות,” ובחירה של “השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה” מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הזימון של “קבל עוגיות מאתרים”;
  • ובכרום (גרסה 29), אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט “התאמה אישית ובקרה,” ואז ללחוץ על “הגדרות,” “הצג הגדרות מתקדמות,” ו-“הגדרות תוכן,” ואז לבחור באפשרות “חסום אתרים מהגדרה של נתונים” תחת הכותרת “עוגיות.”

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.
למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.

מדיניות שיפוי

הנך מתחייב לשפות את הנהלת החברה, עובדיה, מנהליה או מי מטעמה בגין כל נזק, הפסד, אבדן-רווח, תשלום או הוצאה שייגרמו להם – ובכלל זה שכ”ט עו”ד והוצאות משפט – עקב הפרת ו/או התנערות מתנאי שימוש אלה.
מדיניות לגבי הרשמה לרשימת התפוצה של החברה
ההרשמה לרשימת תפוצה של החברה מהווה הסכמה במעשה שלך כמשתמש ברשימה לקבל ולנהוג לפי תקנון זה, היות והנך נרשם לקהילה שמנהלת החברה ומעוניין בידע ובכלים שמוצעים בקהילה.
הצדדים מסכימים כי מילוי פרטיו של המשתמש בטופס ההרשמה לרשימת התפוצה של החברה (להלן: “ההרשמה”) מהווה הסכמה לקבל הודעות וחומרים מסוגים שונים מהחברה ובניהם מידע בנושא שיווק מוצרים ושירותים וכן התפתחות אישית והשגת מטרות שונות.
היות והמשתמש מעוניין בקבלת מידע מסוגים שונים מן החברה והוספת המילים פרסומת בכותרת המייל תקשה על כך, בשל סינון אוטומטי במערכות הדואר, מוסכם על הצדדים כי לא יחולו על ההודעות הדרישות לפי חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ”ב-1982 (להלן : “חוק התקשורת“) לגבי ציון סוג המסר כגון: “פרסומת” או “תעמולה” או “תרומה” בהודעה הנשלחת. לאור הסכמת הצדדים כאמור החברה יהא רשאי לשלוח למשתמש הודעות בלא ציון סוג המסר.
הצדדים מסכימים כי לאחר ההרשמה בדף נחיתה ו/או באתר החברה, לא תהא החברה חייבת לציין בהודעות את כל פרטי המידע לגבי החברה המפורטים בחוק התקשורת לאור ההכרות והקשר בין הצדדים.
הצדדים מסכימים כי הודעות הכוללות מידע בלבד, אינן פרסומת לפי הגדרתה של פרסומת בחוק התקשורת לעניין שליחת דיוור כמותי. בהתאם להגדרה זו לא יהא המשתמש זכאי לפיצוי כלשהו בגין הודעות מידע בלבד שנשלחו אליו.

דרך ההסרה מרשימת תפוצה

הצדדים מסכימים כי למרות האמור בחוק התקשורת, דרך הסרת המשתמש מרשימת התפוצה תהא על ידי שימוש בקישור ההסרה שמופיע בהודעה, או על ידי שליחת הודעה המבקשת הסרה לכתובת החברה ולא על ידי שליחת הודעה בפקס או בדרך אחרת.
הצדדים מסכימים כי בשל הסכמת הצדדים לגבי דרך ההסרה מרשימת התפוצה, החברה לא יידרש להוסיף להודעות דואר ו/או להודעות טקסט את אפשרויות ההסרה הנוספות לפי חוק התקשורת.

הגבלת סכומי הפיצוי בהתאם לתקנון

הצדדים מסכימים כי המשתמש אינו זכאי לפיצוי העונשי לפי חוק התקשורת עבור אגירת הודעות בלא ליתן הודעה על הוצאתו מרשימת התפוצה, ולכן יהא זכאי אך ורק לפיצוי בסכום כולל של עד 2000 ₪ לגבי כל ההודעות שאגר בטרם בקש את הסרתו מרשימת התפוצה. הצדדים מסכימים כי הרשמה מצד המשתמש תוך התחזות לאדם אחר ומתן פרטים כוזבים מהווה הפרת פרטיות של החברה , וכן עבירה פלילית של התחזות והחברה  יהא זכאי לפיצוי כספי לפי הדין בגין הפרת הפרטיות.
הצדדים מסכימים כי במקרה של הרשמה מצד המשתמש תוך התחזות לאדם אחר, המשתמש לא יהא זכאי לפיצוי כספי על פי חוק התקשורת ו/או לפי חוק הגנת הפרטיות.
הצדדים מסכימים כי רשימת התפוצה בכל אמצעי אלקטרוני שונה כגון מספר סלולרי, כתובת ברשת פייסבוק או ברשת חברתית דומה אחרת, קבוצת וואטס אפ וכו’ הינה רשימה נפרדת מרשימת הדיוור במייל. המשתמש רשאי להפסיק לקבל מסרים ברשימה אחת ולהמשיך בשנייה. בהתאם בקשת הסרה מרשימה אחת אינה חלה על הרשימה השנייה ובמידה וברצון המשתמש להפסיק לקבל מסרים מהחברה יש לבצע הסרה מכל אחת משתי הרשימות בנפרד.
הנך מאשר, כי אף אם הנך סבור שלא נרשמת בעבר לרשימת התפוצה של או חלה טעות ופרטיך השתרבבו לרשימת תפוצה כזו או אחרת, או קיבלת דואר פרסומי מכל סיבה אחרת שהיא, הרי שכל מייל שתקבל ושלא תישלח התראה לחברה כנגד שליחתו בתוך שבועיים מהיום שבו נשלח אליך, או כל מייל שלא נפתח על ידך, יחשב כמייל אשר הוסכם על קבלתו וחל ויתור על כל תביעה ו/או טענה לגביו ואינו מהווה טרדה ו/או כל עוולה אחרת מבחינתך.
  

הגבלת האחריות לגבי הפרת חוק הפרטיות

המשתמש מסיר כל אחריות מהחברה לגבי ביצוע תקנות הגנת הפרטיות, ומתחייב שלא לדרוש פיצוי מכל סוג מהחברה עקב ישום חלקי או תקלות בישום התקנות שאינן פגיעה בפרטיות בזדון מכוון.
המשתמש מבין כי כל המידע והתכנים המוצגים על ידי החברה בכל אמצעי התקשורת כולל מוצרים וקורסים אינטרנטיים, תכנים במסגרת ליווי אישי, סדנאות, קורסים פרונטליים או כל שירות ומוצר אחר הינם תכנים כלליים בלבד, ובהתאם על המשתמש לבחור את המידע והתכנים המתאימים לגביו, ולהפעיל שיקול דעת בשימוש שיעשה במידע.
המשתמש מקבל עליו את מלוא האחריות לבחירת דרך הפעולה לפי המידע ולתוצאות בחירות אלה לגביו ולגבי צדדים שלישיים, ובהתאם לא יעלה כל טענה כלפיי החברה בעניין התכנים.
המשתמש מסיר מן החברה כל אחריות לדרך השימוש שיעשה המשתמש במידע ובתכנים, וכן מסיר מן החברה כל האחריות לתוצאות שימוש זה הן כלפיי המשתמש והן כלפי צדדים שלישיים.
המידע המשפטי המוצג על ידי החברה הוא מידע כללי בלבד וכל שימוש או הסתמכות עליו נעשה על אחריות המשתמש בלבד. אין המידע המשפטי ו/או הניהולי הכללי שמציג החברה תחליף ליעוץ מקצועי על ידי אנשי מקצוע כגון עורכי דין ו/או רואי חשבון, בכדי להתאים את הנאמר לנסיבות המיוחדות של המשתמש.

מדיניות הצגת תכנים מסחריים

הנהלת החברה עשויה להציב באתר תכנים מסחריים, כגון פרסומות ומודעות, הנמסרים לפרסום מטעמם של מפרסמים שונים, המבקשים להציע למכירה נכסים או שירותים. תכנים כאמור יכול שיהיו בטקסט, בתמונות או בקול.
הנהלת החברה לא תשא בכל אחריות לתכנים המסחריים שיפורסמו באתר מטעם צדדים שלישיים.
הנהלת החברה אינה כותבת, בודקת, מוודאת או עורכת את תוכן הפרסומים הללו או אמיתותם. האחריות היחידה לתכנים המסחריים ולכל תוצאה שתיגרם משימוש בהם או מהסתמכות עליהם חלה על המפרסמים.
כל עסקה שתיעשה בעקבות תכנים מסחריים המתפרסמים באתר תסוכם ישירות בינך לבין המפרסם. הנהלת החברה איננה צד לכל עיסקה כזו, והיא לא תישא באחריות לשירותים וטובין שיוצעו בתכנים המסחריים באתר או ירכשו באמצעותן.

מדיניות לגבי הצגת קישורים בדף או באתר

הנהלת החברה עשויה להציב באתר קישורים (לינקים) לעמודים שונים ברשת האינטרנט. הקישורים מאפשרים לך למצוא תכנים המתפרסמים ברשת האינטרנט.
תכנים אלו אינם מתפרסמים על ידי הנהלת החברה, או מטעמה והנהלת החברה איננה שולטת או מפקחת עליהם. העובדה שיש קישור לתכנים אלה אינו מעיד על הסכמת הנהלת החברה לתוכנם ואינו מהווה ערובה לאמינותם, לעדכניותם, לחוקיותם. הנהלת החברה אינה אחראית לתכנים שאליהם מוליכים הקישורים ואינה אחראית לכל תוצאה שתיגרם מהשימוש בהם או מהסתמכות עליהם.
הנהלת החברה איננה מתחייבת כי הקישורים שימצאו באתר יהיו תקינים ויובילו אותך אל אתר אינטרנט פעיל. הנהלת החברה רשאית להסיר מהאתר קישורים שנכללו בו בעבר, או להימנע מהוספת קישורים חדשים – הכל, לפי שיקול דעתה המוחלט.
  

שינויים בדף או באתר

הנהלת החברה תוכל לשנות מעת לעת את מבנה הדף ו/או האתר, מראהו ועיצובו, את היקפם וזמינותם של השירותים והתכנים בו ותהיה רשאית לשנות כל היבט אחר הכרוך באתר – והכל, בלא צורך להודיע לך על כך מראש. שינויים כאלה יבוצעו, בין השאר, בהתחשב באופי הדינאמי של האינטרנט ובשינויים הטכנולוגיים והאחרים המתרחשים בה. מטבעם, שינויים מסוג זה עלולים להיות כרוכים בתקלות או לעורר בתחילה אי-נוחות וכיו”ב. לא תהיה לך כל טענה, תביעה או דרישה כלפי הנהלת החברה בגין ביצוע שינויים כאמור או תקלות שיתרחשו אגב ביצועם.
הנהלת החברה רשאית להשעות מדי פעם את פעילות הדף ו/או האתר לשם תחזוקה, תיקון, שדרוג ושיפור השירות. הנהלת החברה תפעל כמיטב יכולתה לצמצם את פרקי הזמן שבמהלכם לא יהיה הדף ו/או האתר פעיל.

רוצים לבדוק אם גם אתם יכולים לקבל הלוואה כנגד נכס?

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

רוצים לבדוק אם גם אתם יכולים לנייד לקופת IRA בעלות דמי ניהול נמוכים יותר?

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר
דילוג לתוכן