האם ‘טסלה’ העלתה הילוך בחדשנות עולם הרכב?

דקלה ש.

נראה כי שניות ספורות לאחר ההצהרה של אפל על מכונית הקונספט החשמלית שלה, אילון מאסק לא נשאר חייב ומצהיר כי חברת 'טסלה' מתכוונת להשיק רכב הנוסע על מימן! האם השמועות נכונות ומה עומד מאחוריהן?

מה שהחל כ-‘בדיחת 1 באפריל’ של אילון מאסק, הבעלים ומייסד חברת המכוניות “טסלה”, נראה כי בדיחה זו רוקמת לה עור וגידים. האם העולם עובר עוד תהליך אבולוציוני מרכבים חשמליים ל-רכבים “מימניים”? הכתבה הבאה תשפוך מעט אור לגבי הנושא ותציף על פני השטח מספר עובדות שאולי יפתיעו אתכם לגבי החדשנות בעולם הרכבים, ומסתבר כי הקונספט של ‘רכבים מימניים’ הם לא בדיוק פרי דמיונו של ‘גאון הדור’ אילון מאסק.

יש שיטענו ש אילון מאסק מחזיר לחברת אפל על ההצהרה שלהם לשווק מכונית חשמלית משלהם, שלמעשה זו צעד של תקיפה אסטרטגית שיווקית ל-‘מכה’ שהנחית אילון מאסק שאיים להשיק נייד חכם משל עצמו, כתגובה ל-חוסר תגובה של חברת אפל לצייץ שלו לגבי השאלה “מדוע אפל סטור הסירה את הפרסום של אפליקציית טוויטר מהחנות”…

לגבי הסיפור המלא של הסכסוך שבין אילון מאסק ל-אפל..>> האם טסלה היא הגורם לנפילתה העתידית של אפל?

ויש שיטענו שאילון מאסק אולי צחק על טכנולוגיית תאי מימן ברכבים
 דאז, באפריל המפורסם, כשכינה את תאי המימן במקום Fuel cell, כ-Fool cell, כשלא התבייש להצהיר את חוסר ההתלהבות שלו מנושא זה עד כדי כמעט תיעוב של ממש אך כשגילה כי חברות רכבים גדולות, לא רק שהצליחו לייצר ולמכור מכוניות הנעות על טכנולוגיית תאי מימן, אלא שגם משאיות תובלה גדולות מימדים, יוצאות אל הכביש הרחב ומוכיחות שטכנולוגיה זו ברת קיימא ולמעשה…אילון מאסק איחר לעלות לרכבת ועתה…הוא מנסה בכל כוחו לעלות עליה בחזרה.

בכתבה הבאה, אנו ננסה להבין מה בדיוק קרה שם ואיך זה ייתכן שאחד האנשים החכמים והמובילים בעולם החדשנות, פשוט ‘נרדם בשמירה’ כשמדובר בטכנולוגייה זו.

הציוץ שעורר סערה בעולם הרכבים

למרות המילים הקשות שיצאו מפיו של אילון מאסק לגבי הרעיון של שימוש בטכנולוגיית מימן להנעת רכבים במקום שימוש בחשמל,  לפי הציוץ האחרון שלו בנושא, נראה כי אילון מאסק עשה שינוי של 180 מעלות בדעותיו הקשות בנושא ושעתה, לא רק שהוא מאמץ את הרעיון, אלא שהוא כבר קבע תאריך להשקת רכב טסלה המימני הראשון!

מהי הסיבה לשינוי המגמה שמוחו של מי שנחשב לגאון הדור של ימינו? האם מדובר כאן בעוד שלב אבולוציוני של טכנולוגיה ירוקה? האם מדובר שעוד הנחתה למשחק ה-‘פינג פונג’ שבין טוויטר ל-אפל או שהתחוור לגלות כי חברות רכב מובילות, מתחרות, הצליחו להגשים לפניו את חלום “רכב המימן”, שעד לא מזמן אהב לשנוא?

המתחרות שהקדימו את החלוץ בעולם הרכבים

טויוטה- חברת המכוניות המפורסמת “טויוטה” השיקה לראשונה, שני סוגי מכוניות הנעות בטכנולוגיית מימן.

  • בערה פנימית- מכונית הפועלת בצורה מכנית, בדיוק כמו מכוניות בערה פנימית המונעות בנזין רק שעתה, הן מונעות מימן נוזלי.
  • תאי מימן- מכונית הפועלת בדומה למכונית חשמלית רק שבמקום סדרה של סוללות ליתיום, הן מכילות תאי מימן.

המכונית הראשונה מבית טויוטה הפועלת בטכנולוגיה החדשה היא  ‘טויוטה קורולה מדגם ספורט אשר מתחת למכסה המנוע שלה, ישנה מערכת בערה פנימית הפועלת ע”י מימן נוזלי.

רכב נוסף מבית ענקית מכוניות זו המונעת ע”י תא דלק מימני הוא ‘טויוטה מיראי’ אשר הצליח לשבור שיא עולמי למרחק נסיעה על מיכל דלק יחיד של דלק מימני אשר מייצר חשמל.
לפי הצהרת חברת טויוטה- ה-מיראי הצליחה לחצות את רף ה-1,003 ק”מ עם תא מימן יחיד מלא.

יונדאי- היונדאי IX35, היה למעשה הרכב הראשון של החברה ובעולם כולו, אשר יוצר להמונים, כשהוא מונע 100% ע”י מימן! אילון מאסק לא אהב את הרעיון ולא לרגע אחד והחל “ללכלך” על הטכנולוגיה הירוקה החדשה, שזה עתה נולדה לאוויר העולם.
לדבריו של אילון מאסק היה שלפי דעתו, מדובר ברעיון טכנולוגי די מטומטם.

עם הרכב שלהם, ה- יונדאי NEXO הצליח לנסוע 778 ק”מ על תא מימן יחיד. הספק פחות מרשים מטויוטה מיראי אבל מה שהרשים במכונית זו הייתה דווקא מהירות הטעינה שלה, כשהייתה מוכנה לנסיעה נוספת עם תא מימן טעון עד הסוף…ב-5 דקות טעינה בלבד!

אולי יעניין אותך גם >> עשרת הרכבים הנמכרים ביותר בישראל 2022

היתרונות של מכוניות המונעות ע"י מימן מול מכוניות חשמליות

 לקונספט של “מכוניות מימן” יש יתרונות וחסרונות ואת חלקם נחלוק בכתבה זו:
היתרונות:

  • החלופה הטובה והנקייה יותר למנוע בערה פנימי– חברת המכוניות BMW הצליחה להראות לעולם עד כמה יעיל מנוע בערה פנימי המונע ע”י מימן. הטכנולוגיה מקנה יכולות היברידיות המולבשות על מערכות בנזין קיימות ולמעשה מעניקות “מעבר טבעי” ממנוע בנזין למנוע מימן!

  • טעינה “סופר מהירה”– כשמדובר במכוניות חשמליות, טעינת רכב פרטי חשמלי, יכול להסתכם בשעות רבות של טעינה כשטעינת רכב המונע מימן, כפי שכבר ציינו קודם לכן, הטעינה יכולה להתבצע במספר דקות ספורות בלבד!

  •  המרכיב השופע ביותר בכדור הארץ– להבדיל מייצור סוללות ליתיום עבור מכוניות חשמליות, כשאת הליתיום עצמו, כדי להפיק אותו, נדרשות מכונות חפירה אימתניות, הרס של מערכות אקולוגיות שלמות וכיעור נוף לכל דבר. כשמדובר במימן, להזכירכם כי מימן, או תוצר לוואי של מים. כשמפרידים את המימן מהמים, מה שנפלט החוצה…חמצן!

  • אחסון אנרגיה– תאי מימן יכולים לאחסן אנרגיה אשר באה לידי ביטוי במרחק נסיעה בין טעינה לטעינה, בסדר גודל של של 1 ק”ג תא מימן = 33,200 WAT HOURS כשסוללות ליתיום מספקות לכל 1 ק”ג ליתיום = 250 WAT HOURS. הבדל עצום בהספק אנרגיה!


החסרונות:

  • העולם עדיין לא שם- מרבית ממשתמשי הרכב בעולם עדיין לא מאמינים לגמרי ביכולות והיתרונות של מכוניות חשמליות ומדובר כאן בפלח שוק נישתי וקטן ועתה שחקן חדש נכנס לשלולית ביצתית קטנה מאוד שאת רובה מאכלסת מכונית חשמלית המונעת סוללות ליתיום.

  • חשוף להתלקחות- גם כשמדובר בתא מימן ובערה פנימית מימן, עדיין מדובר כאן בגז דליק המתלקח בקלות. תאונות, תקלות, חיווטי חשמל וקצרים…מעלים את הסיכון להתלקחות הרכב, שריפה ואף התפוצצות של כלי הרכב.

  • יעילות- תא מימן מספק יעילות צריכת אנרגיה כשל 30%35% יעילות כשסוללות ליתיום מספקות יעילות צריכת אנרגיה כשל 70%80% יעילות.

האם כל יצרניות הרכב ו-טסלה לא באמת "המציאו את הגלגל"?

אם לא שמעתם על “סטנלי מאייר”, אין צורך להתפלא. למרות שהפטנט שלו(מופיע למעלה) למנוע הנוסע באמצעות מי ברז רגילים, וניתן להוריד בקובץ PDF מאתר הפטנטים האמריקאי…סיפורו של סטנלי מאייר, יכול לצמרר גם את מכורי ‘סרטי האימה’! הכל התחיל כשסטנלי מאייר טען כי הצליח לבנות מנוע שיכול להסיע מכונית על מים. הרבה תשומת לב מקומית קיבל הממציא האנונימי(לאותה תקופה) וכל מיני חובבי מכוניות , באזור מגוריו, החלו לנהור למוסך שלו. בשלב מסוים, מסיבות כאלה ואחרות, החליט סטנלי להגן על ההמצאה שלו ע”י הגשת בקשת פטנט, במשרד הפטנטים האמריקאי. הוא חשב לעצמו שהעובדה כי הצליח לפתור את בעיית זיהום האוויר והאקלים, בכך שהצליח לספק תשובה מכנית שהוכחה כהמצאה שעובדת…יוכל להתעשר המצאה זו כשיציג אותה בפני אחת מיצרניות הרכב הגדולות בארה”ב. עד כה…הסיפור די נורמטיבי, גובל במשעמם אבל מנקודה זו…הכל הולך להשתנות!

מכאן, הנתונים חשופים להאשמות של “שמועות“, “מיתוסים” ו-“אגדות אורבניות” אבל התוצאה, סופו של הסיפור הוא אמיתי, עובדתי ועגום!

לאחר הגשת המסמכים הרלוונטיים ותכניות הבנייה של ההמצאה של סטנלי, הרגיש בטוח עתה, לפנות ליצרניות הרכבים הגדולות בארה”ב ולסנן את ההצעה הטובה ביותר.
לפי הסיפורים- סטנלי קבע פגישה עם נציגי אחת היצרניות הרכב הגדולות, לכאורה, במסעדה. כשנפגשו, הנציגים וסטנלי מאייר, הם עברו על כל חלקי ההצעה שהציעו לו ולקראת סוף הארוחה העסקית, כשכל הצדדים מרוצים, הם הרימו כוסית אחרונה, לחתום בצורה חברותית את העסקה.
לאחר ששתה מהמשקה, בסיום הארוחה, סטנלי מאייר התמוטט על הרצפה ומת במקום!

במעגל הקונספירטורים, יטענו כי המשקה של סטנלי מאייר הורעל וכדי להשתיק אותו ואת ההמצאה שלו, היה עליו למות.
יותר מזה…באותו המעגל הקונספירטורי, נאמר כי אותם נציגים מאחת מיצרניות הרכב, כלל לא היו שייכים אליה אלה שהיו רוצחים שכירים אשר נשכרו ע”י חברות האנרגיה והנפט בארה”ב, כדי לקבור את ההמצאה של מאייר ואת סטנלי בעצמו. טענה זו מבוססת על העובדה כי אם ההמצאה של סטנלי תרקום עור וגידים בקנה מידה עולמי, הרי שכל אחד ואחת מאתנו יוכל למלא את מיכל הדלק של רכבו היישר מהברז שבמטבח ולא ימלאו את רכבם בדלק המבוסס פטרול.


אז איך ההמצאה, פורצת הדרך הזאת של סטנלי מאייר?
לוקחים שני חלקים של חמצן(O2) וחלק אחד של מימן (H), שלמעשה אתם יכולים לקבל בשפע, בכל מולקולה של מים (H2O) ומפרידים(בצורה יצירתית וייחודית) בין מולקולות החמצן למולקולת המימן ואוספים את מולקולת המימן מצד אחד( בכלי קיבול ייחודי הנקרא Hydrogen On Demand tank) ומצד שני, נפטרים ממולקולות החמצן בצורה הידועה לכולנו…דרך ה-“אגזוז”.

מה שמדהים בכל הסיפור, פרט לעובדה שיש כאן צוהר לאנרגיה חופשית החוצה את עולם האוטומוטיב…אלא שתוצר הלוואי שכל העולם כיום נלחם בו, מתחום הרכב, שהוא פליטות הגז שלהם…כאן פליטת הגז היא חמצן טהור לכל דעה ועניין!!!


מדוע דווקא בתקופתנו, מכוניות מימן יכולות לצאת אל אוויר העולם?
ובכן- ישנם השערות כאורך הגלות בנושא זה אבל אם נסתכל על הנושא בעיניים אובייקטיביות, נוכל למצוא את ההשערה ההגיונית ביותר.

קודם כל, העולם בימינו אנו בשל יותר לטכנולוגיה מסוג זה. משבר האקלים, לא רק שנושף בעורפם של חברות האנרגיה העולמיות אלא מתחיל לאיים על קיומן ולכן, נראה כי אין מנוס מקפיצת מדרגה מסוג זה.

דבר שני…המכוניות של טויוטה, יונדאי ועתה טסלה…הם עדיין מבוססים טעינות במקומות מוסדרים בהם ניתן לגבות מחיר, להבדיל מהמצאתו של סטנלי מאייר, בו ניתן למלא מיכל דלק מלא מהברז ההשקייה שבחצר הבית.

התוצאה בין שני סוגי הטכנולוגיות(בשני המצבים, הן במכונית של סטנלי מאייר והן במכוניות של טויוטה ויונדאי, הרכב מונע ע”י ניצול אנרגיה של גז מימן) זהות אך שיטות הובלת המימן שונות. באחת, אנו “חותכים את המתווך“(תחנת דלק/טעינה ובשניה אנו לא. ולכן זה הגיוני, כי כל עוד ניתן להרוויח מהטכנולוגיה…אנרגיה ירוקה מסוג זה יכולה להתקיים 

האם "טסלה" פספסה את "רכבת הכסף" של רכבי המימן?

אין ספק שלו אילון מאסק היה חובש כובע, הוא בהחלט שהיה אוכל אותו ממזמן. השאלה שצריכה להישאל כאן, “האם הוא יוכל להתעלות על המכוניות המימן הקיימות”?
אילון מאסק ידוע ב-“חשיבה מחוץ לקופסה” ואין הוא ממהר לדבר לפני שהוא פועל אלא להיפך. אם נוכל לצטט משפט מפורסם מהסרט “הטוב הרע והמכוער…When you want to shoot, shoot. Don’t talk! ואילון מאסק בהחלט יורה ולא רק מדבר!

אז לסיכום:
נכון שאילון מאסק פספס פה את המטרה במרחק גדול אבל בהרבה דברים גדולים וחלוצים, לא רק שהוא פגע במטרה, אלא שסלל את הדרך אליה, מיקם אותה, כיוון ופגע בול במטרה! לכן, רוב הסיכויים שאנו צפויים לראות בשנה הבאה רכב “שובר שוויון” מבית ‘טסלה’ שבהחלט תרשים את כולנו. עתה…כל שנותר לנו זה לחכות ולראות.

דיסקליימר: אתר seleb.co.il אינו פועל או מתיימר להיות חברת ייעוץ השקעות/ סוכנות ביטוח. התכנים המוצגים באתר והפרסומים המובילים אליו ו/או ממנו אינם מהווים ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות ו/או הצעה להשקעה ו/או הצעה לציבור לפי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ”ה-1995 ולפי חוק ניירות ערך, תשכ”ח-1968. המידע באתר אינו מהווה הצעה השקעה, וכן המידע אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין במידע המובא באתר כדי להוות התחייבות לתשואה עודפת ואין בתשואות העבר בכדי להבטיח תשואה דומה בעתיד. בקבלת החלטת השקעה במסגרת הפרסומים לעיל, על המשקיעים/המשתמשים לסמוך על בדיקה שהתבצעה על ידם בלבד אודות ההשקעה ותנאיה, לרבות יתרונות וסיכונים הכרוכים בהשקעה, ועליהם לפנות לקבלת ייעוץ מיועצים מתאימים בנוגע לסוגיות משפטיות, חשבונאיות, כספיות, ענייני מיסוי וכן כל סוגיה אחרת הקשורה לביצוע השקעה.

עלו לאחרונה

בטומי – עיר פורצת דרך שבולטת במגוון יתרונות, והתפתחותה המהירה מובילה לקראת השקעה חפוזה בדירות..
הבינה המלאכותית שמכה גלים- מבוטים למסחר, בניית תוכניות עסקיות ועד לכתיבת תכנים מקצועיים…נראה שמצאנו לנו..
ארה”ב עושה ל-‘ריפל’ “חיים קשים” והשמועות מספרות כי ‘ריפל’ מתכוונת ‘לעבור דירה’ ולהגר לאירופה. אם..
בינאנס עושה זאת שוב- עננה של שחיתות מרחפת מעל פלטפורמת המסחר הגדולה בעולם למטבעות קריפטוגרפיים...
נראה כי שניות ספורות לאחר ההצהרה של אפל על מכונית הקונספט החשמלית שלה, אילון מאסק..
טוען כתבות נוספות

ניוזלטר

רוצים לקרוא עוד מהמאמרים שלנו?

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים בכל הנושאים החמים בשוק!

להצטרפות לשידור ה-LIVE הקרוב בחינם השאירי פרטים כאן

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ליפז אלזון השאירו פרטים כאן בטופס

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ליפז אלזון השאירו פרטים כאן בטופס

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

מי אנחנו?


חברת בי פירסט בע”מ עוסקת בקישור בין צרכן לבין ספקי מוצרים ושירותים בעידן הדיגטלי. מטרת החברה להביא לך הצרכן את מיטב ההצעות למוצרים או לשירותים שאתה רוצה כדי שתבחר בחוכמה במוצר או בשירות המתאים עבורך.
אנו מכבדים את הפרטיות שלכם ומתחייבים להגן על הפרטיות של המתעניינים בשירותי החברה. מדיניות פרטיות זו מפרטת את הנהלים שלנו ביחס לאיסוף, שימוש וחשיפה של המידע שלכם באמצעות השימוש באתר שלנו ובאפליקציה שלנו (ביחד: “השירותים). מדיניות פרטיות זו היא חלק מהסכם הרישיון שימוש בדפי המידע ובאתר של החברה, אשר משולב במסמך זה. אנו ממליצים לכם לקרוא את מדיניות הפרטיות בעיון ולהשתמש בה בכדי לקבל החלטות מושכלות. על ידי השימוש בשירותים שלנו, אתם מסכימים לתנאים של מדיניות הפרטיות הזו, והמשך השימוש שלכם בשירותים מהווה את הסכמתכם המתמשכת למדיניות פרטיות זו כפי שתעודכן מפעם לפעם.
 

איזה מידע אנו אוספים עליכם?


אנחנו אוספים שני סוגים של מידע ונתונים מהמשתמשים שלנו:
סוג המידע הראשון – מידע בלתי מזוהה ושאינו ניתן לזיהוי המתייחס למשתמש(ים), אשר עשוי להיות ניתן להשגה או שנאסף על ידי השימוש של המשתמש בשירותים (“מידע שאינו איש”). אנחנו לא מודעים לזהות של המשתמש ממנו המידע הזה נאסף. מידע שאינו אישי כולל מידע על המכשיר שלכם, על תוכנה וחומרה מסוימות (לדוגמא, סוג הדפדפן ומערכת ההפעלה שהמכשיר שלכם משתמש בו, העדפת שפה, זמן גישה ושם הדומיין של אתר האינטרנט אשר ממנו קושרת לשירותים, וכו….
סוג שני של מידע  – הוא מידע המאפשר זיהוי אישי, דהיינו מידע שמזהה אדם פרטי, או אשר במאמץ סביר עשוי לזהות אדם פרטי (“המידע האישי”). המידע האישי אותו אנו אוספים באמצעות השירותים שלנו כולל מידע אשר מוגש ישירות על ידי המשתמש, כגון: מספר טלפון; שם מלא; כתובת דואר אלקטרוני; כתובת מגורים; מספר זהות; חתימה; ומידע כספי אחר שייתכן שנצטרך על מנת לספק את השירותים שלנו (לדוגמא, פרטים לגבי ההכנסה השנתית שלך, ניסיון בהשקעות, וכו
אנו עשויים גם לאסוף מידע אישי מהמכשיר שלך (לדוגמא, נתוני מיקום גאוגרפיים, כתובת IP כתובת) ומידע על הפעילות שלך בשירותים (לדוגמא, עמודים שנצפו, גלישה באינטרנט, קליקים, פעולות, וכו.. ;)

איך אנחנו משתמשים במידע שאנו אוספים

אנו משתמשים ומשתפים את המידע האישי בדרכים המתוארים במדיניות פרטיות זו. המידע האישי ייחשף לצד שלישי רק במידה הנדרשת לצורך המסוים שלכם לקבל הצעות למוצר או שירות לפי העדפות שציינתם, כפי שנקבע במדיניות פרטיות זו, ובמקרה כזה אנו דורשים מהצד השלישי הרלוונטי להסכים לעבד את המידע הזה בהתאם למדיניות הפרטיות שלנו ולהציע לכם מוצרים ושירותים לפי העדפותיכם.
המידע האישי שלכם יועבר לצד שלישי רק במידה ותאשרו לנו להעבירו לידי צד שלישי.
עם מי אנחנו חולקים את המידע שאנו אוספים?
אנו עשויים להעביר או לחשוף את המידע האישי לקבלני משנה או לספקים או צדדים שלישיים אחרים שהם ספקי שירות אמינים או שותפים, אשר ממוקמים באזורים שונים ברחבי העולם, למטרת: (א) מתן הצעות למוצרים או שירותים לפי בקשתכם (ב)אחסון או עיבוד המידע הזה למעננו (למשל בשירותי מחשוב ענן) או כדי לסייע לנו עם הפעילות העסקית שלנו, כדי לאמת את הגישה שלכם ולספק ולשפר את השירותים שלנו; (ג) ביצוע מחקר, אבחון, ניתוח או מטרות סטטיסטיות; (ד) שיווק בדוא”ל, בהתאם למדיניות השיווק שלנו (ראה להלן תחת “שיווק”
כמו כן, אנו עשויים לחשוף למשתמשים הרשומים שלנו מידע אישי הנוגע למשתמשים אחרים, שמצטרפים לשירותים בעקבות המלצותיהם (למשל באמצעות מאפיין ה”שיתוף עם חבר” ;).
  המדיניות שלנו מתייחסת רק לשימוש ולחשיפה של המידע שאנו אוספים ממכם. במידה ותחשפו את הפרטים שלכם לצדדים אחרים באמצעות השירותים שלנו (למשל על ידי לחיצה על קישור לכל אתר אינטרנט אחר או מיקום אחר) או באמצעות אתרים אחרים ברחבי האינטרנט, כללים שונים עשויים לחול על השימוש או החשיפה של המידע שאתם תחשפו להם. חשוב לציין כי שירותי צד שלישי אלו עשויים להיות בעלי מדיניות פרטיות משל עצמם, ואנו ממליצים לכם לקרוא אותם בקפידה. הכללת קישור לאתר או שירות של צד שלישי אינה המלצה לגבי אותו אתר אינטרנט או שירות.
מבחינת האתר המידע האישי שלכם יועבר לצד שלישי רק במידה ותאשרו לנו להעבירו לידי צד שלישי, אולם לאחר העברתו השימוש במידע יעשה לפי תנאי השימוש של הצד השלישי.
  

שימוש  בעוגיות

הדף ו/או האתר שלנו משתמש בעוגיות. עוגייה היא קובץ המכיל מזהה (מחרוזת של אותיות ומספרים) שנשלח על ידי שרת אינטרנט לדפדפן אינטרנט ומאוחסן בדפדפן. אז, המזהה נשלח בחזרה לשרת בכל פעם שהדפדפן מבקש מהשרת להציג דף אינטרנט.
עוגיות יכולות להיות או עוגיות “עיקשות” או עוגיות “פעולה” (session): עוגייה עיקשת תאוחסן בדפדפן שלכם ותישאר בתוקף עד תאריך התפוגה שנקבע לה, אלא אם תימחק על ידי המשתמש לפני תאריך התפוגה; עוגיית פעולה, מאידך, תפוג בסוף זמן הגלישה הנוכחי שלכם, כשתסגרו את הדפדפן. השמות של העוגיות בהן אנחנו משתמשים באתר שלנו, והמטרות לשמן הן בשימוש, מפורטות מטה:
אנחנו משתמשים בשירותי Google Analytics ו-Adwords באתר שלנו כדי לזהות מחשב כשמשתמש {כללו את כל השימושים הקיימים לעוגיות באתר שלכם מבקר באתר / לעקוב אחרי משתמשים בזמן השימוש שלהם באתר / לאפשר לנו להשתמש בעגלת קניות באתר / לשפר את נוחות השימוש באתר / לנתח את השימוש באתר / לנהל את האתר / למנוע הונאה ולשפר את האבטחה של האתר / להתאים אישית את האתר לכל משתמש / להשתמש בפרסומות ממוקדות שעשויות לעניין במיוחד משתמשים מסוימים / תארו את המטרה/ות};

  • באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות אינטרנט,” “פרטיות,” ואז “מתקדם”;
  • בפיירפוקס (גרסה 24) אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות,” “פרטיות,” ובחירה של “השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה” מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הזימון של “קבל עוגיות מאתרים”;
  • ובכרום (גרסה 29), אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט “התאמה אישית ובקרה,” ואז ללחוץ על “הגדרות,” “הצג הגדרות מתקדמות,” ו-“הגדרות תוכן,” ואז לבחור באפשרות “חסום אתרים מהגדרה של נתונים” תחת הכותרת “עוגיות.”

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.
למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.

מדיניות שיפוי

הנך מתחייב לשפות את הנהלת החברה, עובדיה, מנהליה או מי מטעמה בגין כל נזק, הפסד, אבדן-רווח, תשלום או הוצאה שייגרמו להם – ובכלל זה שכ”ט עו”ד והוצאות משפט – עקב הפרת ו/או התנערות מתנאי שימוש אלה.
מדיניות לגבי הרשמה לרשימת התפוצה של החברה
ההרשמה לרשימת תפוצה של החברה מהווה הסכמה במעשה שלך כמשתמש ברשימה לקבל ולנהוג לפי תקנון זה, היות והנך נרשם לקהילה שמנהלת החברה ומעוניין בידע ובכלים שמוצעים בקהילה.
הצדדים מסכימים כי מילוי פרטיו של המשתמש בטופס ההרשמה לרשימת התפוצה של החברה (להלן: “ההרשמה”) מהווה הסכמה לקבל הודעות וחומרים מסוגים שונים מהחברה ובניהם מידע בנושא שיווק מוצרים ושירותים וכן התפתחות אישית והשגת מטרות שונות.
היות והמשתמש מעוניין בקבלת מידע מסוגים שונים מן החברה והוספת המילים פרסומת בכותרת המייל תקשה על כך, בשל סינון אוטומטי במערכות הדואר, מוסכם על הצדדים כי לא יחולו על ההודעות הדרישות לפי חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ”ב-1982 (להלן : “חוק התקשורת“) לגבי ציון סוג המסר כגון: “פרסומת” או “תעמולה” או “תרומה” בהודעה הנשלחת. לאור הסכמת הצדדים כאמור החברה יהא רשאי לשלוח למשתמש הודעות בלא ציון סוג המסר.
הצדדים מסכימים כי לאחר ההרשמה בדף נחיתה ו/או באתר החברה, לא תהא החברה חייבת לציין בהודעות את כל פרטי המידע לגבי החברה המפורטים בחוק התקשורת לאור ההכרות והקשר בין הצדדים.
הצדדים מסכימים כי הודעות הכוללות מידע בלבד, אינן פרסומת לפי הגדרתה של פרסומת בחוק התקשורת לעניין שליחת דיוור כמותי. בהתאם להגדרה זו לא יהא המשתמש זכאי לפיצוי כלשהו בגין הודעות מידע בלבד שנשלחו אליו.

דרך ההסרה מרשימת תפוצה

הצדדים מסכימים כי למרות האמור בחוק התקשורת, דרך הסרת המשתמש מרשימת התפוצה תהא על ידי שימוש בקישור ההסרה שמופיע בהודעה, או על ידי שליחת הודעה המבקשת הסרה לכתובת החברה ולא על ידי שליחת הודעה בפקס או בדרך אחרת.
הצדדים מסכימים כי בשל הסכמת הצדדים לגבי דרך ההסרה מרשימת התפוצה, החברה לא יידרש להוסיף להודעות דואר ו/או להודעות טקסט את אפשרויות ההסרה הנוספות לפי חוק התקשורת.

הגבלת סכומי הפיצוי בהתאם לתקנון

הצדדים מסכימים כי המשתמש אינו זכאי לפיצוי העונשי לפי חוק התקשורת עבור אגירת הודעות בלא ליתן הודעה על הוצאתו מרשימת התפוצה, ולכן יהא זכאי אך ורק לפיצוי בסכום כולל של עד 2000 ₪ לגבי כל ההודעות שאגר בטרם בקש את הסרתו מרשימת התפוצה. הצדדים מסכימים כי הרשמה מצד המשתמש תוך התחזות לאדם אחר ומתן פרטים כוזבים מהווה הפרת פרטיות של החברה , וכן עבירה פלילית של התחזות והחברה  יהא זכאי לפיצוי כספי לפי הדין בגין הפרת הפרטיות.
הצדדים מסכימים כי במקרה של הרשמה מצד המשתמש תוך התחזות לאדם אחר, המשתמש לא יהא זכאי לפיצוי כספי על פי חוק התקשורת ו/או לפי חוק הגנת הפרטיות.
הצדדים מסכימים כי רשימת התפוצה בכל אמצעי אלקטרוני שונה כגון מספר סלולרי, כתובת ברשת פייסבוק או ברשת חברתית דומה אחרת, קבוצת וואטס אפ וכו’ הינה רשימה נפרדת מרשימת הדיוור במייל. המשתמש רשאי להפסיק לקבל מסרים ברשימה אחת ולהמשיך בשנייה. בהתאם בקשת הסרה מרשימה אחת אינה חלה על הרשימה השנייה ובמידה וברצון המשתמש להפסיק לקבל מסרים מהחברה יש לבצע הסרה מכל אחת משתי הרשימות בנפרד.
הנך מאשר, כי אף אם הנך סבור שלא נרשמת בעבר לרשימת התפוצה של או חלה טעות ופרטיך השתרבבו לרשימת תפוצה כזו או אחרת, או קיבלת דואר פרסומי מכל סיבה אחרת שהיא, הרי שכל מייל שתקבל ושלא תישלח התראה לחברה כנגד שליחתו בתוך שבועיים מהיום שבו נשלח אליך, או כל מייל שלא נפתח על ידך, יחשב כמייל אשר הוסכם על קבלתו וחל ויתור על כל תביעה ו/או טענה לגביו ואינו מהווה טרדה ו/או כל עוולה אחרת מבחינתך.
  

הגבלת האחריות לגבי הפרת חוק הפרטיות

המשתמש מסיר כל אחריות מהחברה לגבי ביצוע תקנות הגנת הפרטיות, ומתחייב שלא לדרוש פיצוי מכל סוג מהחברה עקב ישום חלקי או תקלות בישום התקנות שאינן פגיעה בפרטיות בזדון מכוון.
המשתמש מבין כי כל המידע והתכנים המוצגים על ידי החברה בכל אמצעי התקשורת כולל מוצרים וקורסים אינטרנטיים, תכנים במסגרת ליווי אישי, סדנאות, קורסים פרונטליים או כל שירות ומוצר אחר הינם תכנים כלליים בלבד, ובהתאם על המשתמש לבחור את המידע והתכנים המתאימים לגביו, ולהפעיל שיקול דעת בשימוש שיעשה במידע.
המשתמש מקבל עליו את מלוא האחריות לבחירת דרך הפעולה לפי המידע ולתוצאות בחירות אלה לגביו ולגבי צדדים שלישיים, ובהתאם לא יעלה כל טענה כלפיי החברה בעניין התכנים.
המשתמש מסיר מן החברה כל אחריות לדרך השימוש שיעשה המשתמש במידע ובתכנים, וכן מסיר מן החברה כל האחריות לתוצאות שימוש זה הן כלפיי המשתמש והן כלפי צדדים שלישיים.
המידע המשפטי המוצג על ידי החברה הוא מידע כללי בלבד וכל שימוש או הסתמכות עליו נעשה על אחריות המשתמש בלבד. אין המידע המשפטי ו/או הניהולי הכללי שמציג החברה תחליף ליעוץ מקצועי על ידי אנשי מקצוע כגון עורכי דין ו/או רואי חשבון, בכדי להתאים את הנאמר לנסיבות המיוחדות של המשתמש.

מדיניות הצגת תכנים מסחריים

הנהלת החברה עשויה להציב באתר תכנים מסחריים, כגון פרסומות ומודעות, הנמסרים לפרסום מטעמם של מפרסמים שונים, המבקשים להציע למכירה נכסים או שירותים. תכנים כאמור יכול שיהיו בטקסט, בתמונות או בקול.
הנהלת החברה לא תשא בכל אחריות לתכנים המסחריים שיפורסמו באתר מטעם צדדים שלישיים.
הנהלת החברה אינה כותבת, בודקת, מוודאת או עורכת את תוכן הפרסומים הללו או אמיתותם. האחריות היחידה לתכנים המסחריים ולכל תוצאה שתיגרם משימוש בהם או מהסתמכות עליהם חלה על המפרסמים.
כל עסקה שתיעשה בעקבות תכנים מסחריים המתפרסמים באתר תסוכם ישירות בינך לבין המפרסם. הנהלת החברה איננה צד לכל עיסקה כזו, והיא לא תישא באחריות לשירותים וטובין שיוצעו בתכנים המסחריים באתר או ירכשו באמצעותן.

מדיניות לגבי הצגת קישורים בדף או באתר

הנהלת החברה עשויה להציב באתר קישורים (לינקים) לעמודים שונים ברשת האינטרנט. הקישורים מאפשרים לך למצוא תכנים המתפרסמים ברשת האינטרנט.
תכנים אלו אינם מתפרסמים על ידי הנהלת החברה, או מטעמה והנהלת החברה איננה שולטת או מפקחת עליהם. העובדה שיש קישור לתכנים אלה אינו מעיד על הסכמת הנהלת החברה לתוכנם ואינו מהווה ערובה לאמינותם, לעדכניותם, לחוקיותם. הנהלת החברה אינה אחראית לתכנים שאליהם מוליכים הקישורים ואינה אחראית לכל תוצאה שתיגרם מהשימוש בהם או מהסתמכות עליהם.
הנהלת החברה איננה מתחייבת כי הקישורים שימצאו באתר יהיו תקינים ויובילו אותך אל אתר אינטרנט פעיל. הנהלת החברה רשאית להסיר מהאתר קישורים שנכללו בו בעבר, או להימנע מהוספת קישורים חדשים – הכל, לפי שיקול דעתה המוחלט.
  

שינויים בדף או באתר

הנהלת החברה תוכל לשנות מעת לעת את מבנה הדף ו/או האתר, מראהו ועיצובו, את היקפם וזמינותם של השירותים והתכנים בו ותהיה רשאית לשנות כל היבט אחר הכרוך באתר – והכל, בלא צורך להודיע לך על כך מראש. שינויים כאלה יבוצעו, בין השאר, בהתחשב באופי הדינאמי של האינטרנט ובשינויים הטכנולוגיים והאחרים המתרחשים בה. מטבעם, שינויים מסוג זה עלולים להיות כרוכים בתקלות או לעורר בתחילה אי-נוחות וכיו”ב. לא תהיה לך כל טענה, תביעה או דרישה כלפי הנהלת החברה בגין ביצוע שינויים כאמור או תקלות שיתרחשו אגב ביצועם.
הנהלת החברה רשאית להשעות מדי פעם את פעילות הדף ו/או האתר לשם תחזוקה, תיקון, שדרוג ושיפור השירות. הנהלת החברה תפעל כמיטב יכולתה לצמצם את פרקי הזמן שבמהלכם לא יהיה הדף ו/או האתר פעיל.

רוצים לבדוק אם גם אתם יכולים לקבל הלוואה כנגד נכס?

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

רוצים לבדוק אם גם אתם יכולים לנייד לקופת IRA בעלות דמי ניהול נמוכים יותר?

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר
דילוג לתוכן