מדריך בסיסי בניתוח טכני לסוחר המתחיל בשוק ההון

דקלה ש.

ניתוח טכני- איך "לעשות סדר בבלאגן" על גבי גרף המחירים ובאמת להבין מה קורה שם...המדריך הבסיסי שילמד אתכם, מ-א' ועד-ת', איך לפרש את גרף המחירים של כל מוצר פיננסי סחיר!

לפני הכל- כתבה זו אינה ממליצה לקוראים לבחור באפיק השקעה כזה או אחר או לחלופין אינו ממליץ לקוראים בכתבה זו לפנות ולהתחיל במסחר בשוק הוון. כתבה זו נועדה להעניק מידע כללי בלבד, בנושא “ניתוח טכני” של גרף מחירים בפלטפורמות מסחר, בתחום שוק ההון.
כל פעולה/ החלטה ו/או נקיטת צעדים להיכנס לתחום המסחר בשוק ההון, נמצאת בידי הקורא בלבד! אתר סלב אינו מייעץ בתחום זה ואינו ממליץ לקוראיו לפסוע בתחום מקצועי זה, אלא לספק מידע כללי עבור כל מי שמעוניין להכיר את תחום מסחר בשוק ההון בצורה קצת יותר מעמיקה!
הדוגמאות שניתנות במדריך זה נועדו להעשרה והדגמה בלבד ואינן לוקחות צד או מספקות ייעוץ והכוונה מקצועית לגבי נושא הכתבה.

עכשיו שזה מאחורינו…שנתחיל?
להצליח בשוק ההון, זה להצליח לנתח את השוק! ניתוח טכני של מוצרים פיננסיים הנסחרים בבורסות השונות הינו מרכיב חשוב, שבסופו של דבר קובע את הצלחתה של עסקה בפלטפורמת המסחר ולפני שמשקיעים כספים על לימודי שוק ההון, מדריך זה, ייתן לכם “טעימה” בעולם המושגים של ניתוח טכני על גבי גרף מחירים של כל מוצר סחיר בבורסה!

קודם כל, לפני הכל...מה זה בכלל "ניתוח טכני"?

בשוק ההון, מתחת לכל פעולות המסחר, הצעקות ברצפת המסחר וחריקות שיניים של סוחרים, מתקיימת לה מלחמה שקטה בין שני סוגים של כלי ניתוח, שבאמצעותם סוחרים מקבלים החלטות לגבי פעולות המסחר שלהם בשוק ההון:

  • ניתוח פנדומנטלי
  • ניתוח טכני

למי שאינו יודע, בעולם הפיננסיים ובשוק ההון בפרט, מתקיים לו ויכוח עתיק יומין, לגבי חשיבותם של שני כלי ניתוח אלה, אחד על גבי השני.

ישנם סוחרים אשר מסתמכים אך ורק על ניתוח פנדומנטלי וישנם סוחרים המתמקדים ומסתמכים אך ורק על ניתוח טכני, בכל הקשור להחלטות מקצועיות בסוגי פעולות המסחר. ישנה קבוצה שלישית של סוחרים המשתמשת בשני כלי ניתוח אלה ונראה כי קבוצה זו, מנסה “ליהנות מכל העולמות”.

לפני שנסביר את המושג “ניתוח טכני”, הבה נכיר את חברו לכיתה…”הניתוח הפנדומנטלי”. לאחר שנסבר לכם את האוזן לגבי כלי ניתוח זה, נוכל לעבור לקודמו.

ניתוח פנדומנטלי- מושג זה מדבר על יכולת ניתוח של מוצר פיננסי, לפי התייחסות של ה-“תמונה הגדולה” בה הסוחר מנתח את הסביבה של המוצר הפיננסי, מי עומד מאחוריה, מי מנהל אותה, מי מתחרה בה, ממה היא מושפעת(הן לטובה והן לרעה) על גבי הגרף בטווח המחירים שלה וכו’…

אם ניקח “מניה” כדוגמה למוצר פיננסי סחיר, סוחר אשר משתמש בניתוח פנדומנטלי, לפני שיבצע פעולת מסחר כזו או אחרת, יהיה עליו ללמוד כל שיוכל על החברה שהנפיקה את המנייה. הוא יקרא דוחות פיננסיים של החברה, ילמד מי הם הנפשות הפועלות שדוחפות את המניה מעלה, על גבי גרף המחירים( מנהלים בכירים, בעלי החברה, בעלי שליטה, מנכ”לים…).
יתרה מכך- הסוחר ילמד ויכיר את אופי המניה על בוריה ואיך היא מתנהגת על הגרף בתקופות מסוימות. הוא יכיר לעומק, יש אף שיאמרו  באותה המידה, מניות מתחרות למניה שאותה למד ויבין איך הן משפיעות או יכולות להשפיע על ערך המניה בפעילות העסקית שלהן והביצועים הפיננסיים שלהן.

ישנם מוצרים פיננסיים, סחירים, המושפעים משינויי אקלים קיצוניים ועל הסוחר להכיר בעובדות אלה ולעקוב אחר שינויי אקלים גלובליים…

לאחר שלמד והכיר את כל המשתנים שמכתיבים את ההתנהגות המניה על גבי גרף המחירים, אז יוכל הסוחר לקבל החלטה מקצועית ושקולה ולבצע פעולת מסחר בורסאית.

ומצידו השני של המתרס, יש לנו את ה-“ניתוח הטכני”:

“ניתוח טכני”-  הוא ניתוח המתבצע על גבי גרף המחירים של מוצרים פיננסיים. כל מוצר פיננסי סחיר, על גבי הגרף, יכיל את אותם המרכיבים שבאמצעותם הסוחר יוכל בצורה טכנית לנתח את השוק. כך שאין זה משנה האם מדובר במוצר פיננסי כמו סחורות’ (נפט, זה, כסף, חיטה…), ‘מט”ח’  (דולר אמריקאי, פאונד בריטי, פראנק שווצרי…), ‘מניות’ (אפל, טסלה, פייסבוק, בואינג…), ‘מדדים’ (S&P500, NASDAQ, DAO-JONES…), על גבי הגרף, כולם יראו את אותם הכלים הוויזואלים, אותם כלים סטטיסטיים, פרט למחיר וטווח המחיר, היפה לכל מוצר ומוצר פיננסי.

דוגמה לשני מוצרים פיננסיים שונים(מדד ו-מניה), שעל הגרף, ‘נראים’ אותו הדבר:

לשניהם יש ‘עמודות’ ירוקות ואדומות. שניהם מתקדמים, משמאל לימין, על ציר הזמן ושניהם מתקדמים מעלה ומטה על ציר המחיר ופה, בנקודה זו, הדמיון ביניהם פוסק! לעין ה-לא מקצועית, שני מוצרים אלה נראים אותו דבר, אך למי שמבין ויודע לנתח גרף זה, מבין שבין השניים, עולם שלם של שוני, כשהמרכיבים בגרף מספרים סיפור שונה בתכלית מאחד לשני.

עכשיו…
סוחר, אשר בקיא בזרי עולם ה-‘ניתוח הטכני’, מאמין כי כל הנתונים הדרושים כדי שיוכל לקבל החלטה שקולה לגבי פעולות מסחר, כולם…בלי יוצא מהכלל…נמצאים על הגרף.

במילים אחרות- כל הנתונים שסוחר המשתמש בניתוח פנדומנטלי אוסף, כל השינויים וההשפעות החיצוניות אשר יכולות להשפיע על המוצר הפיננסי, כבר משוקללים בגרף ובאים לידי ביטוי בהתנהגות של אותו מוצר פיננסי בטווח המחיר וטווח הזמן.

מכאן נובע הוויכוח הבלתי פוסק שבין שני כלי ניתוח אלה.

כמובן שישנם עוד כלי ניתוח סטטיסטיים, הנקראים ‘אינדיקטורים’, ‘אוסילטורים’…הניתנים לשימוש בזמן ניתוח הטכני וניגע בחלק מהם בהמשך. 

עמודות 'נר' יפניות- הבה נכיר אותן

בשוק ההון, נהוג כיום להשתמש בעמודות נר יפניות. עמודות אלה מוסיפות עוד נתון לסוחר, שלפני כן, לא היה ברשותו.

לפני שעמודות היפניות הפכו פופולריות בפלטפורמות המסחר, סוחרים השתמשו בעמודות מסוג BAR ככלי עזר לניתוח השוק, בצורה טכנית.

השוני העיקרי מבין שתי סוגי העמודות, פרט למראה שלהן, הוא שעמודות נר יפניות מוסיפות נתון נוסף, שעמודת ה-BAR לא מספקת ונתון זה הוא: האם ‘מחיר הסגירה’ של העמודה, הסתיים מעל או מתחת ל-‘מחיר הפתיחה’.

בתמונה- ניתן לראות שני סוגים של עמודות המופיעות על גרף מחירים של מוצר פיננסי.
כל עמודה, למעשה, מספקת אינפורמציה כלפי מוצר פיננסי כלשהו, בפרק זמן מסוים.

בגרף שעתי(1HOUR), לדוגמה, כל עמודה, תספק אינפורמציה כלפי טווח המחיר של המוצר הפיננסי בפרק זמן של שעה(60 דקות).

בעמודת BAR( משמאל)- יש לנו את מחיר הפתיחה(הקו התחתון שנוטה שמאלה), מחיר הסגירה(הקו הקצר שנוטה ימינה), המחיר הנמוך ביותר(הנקודה התחתונה של העמודה) ו-המחיר הגבוה ביותר ( הנקודה העליונה של העמודה) 

בעמודת נר יפני(מימין)- יש לנו את אותם הנתונים שנותנת לנו עמודת ה-BAR רק שעכשיו, החלל שבין מחיר הפתיחה למחיר הסגירה מלא בצבע אשר מצביע על נתון חדש וחשוב.
נתון זה מספר לנו האם לאחר 60 דקות, המחיר בו נסגרה העמודה היה מעל מחיר הפתיחה או מתחת למחיר הפתיחה וחלל זה יהיה צבוע בצבע המתאים לנתון זה.
במצב בו, בתחילת 60 הדקות של העמודה, המחיר שבה התחילה העמודה במסעה על סולם טווח המחירים שעל הגרף, עלה ובתום שישים הדקות הוא השאיר פער בין מחיר הפתיחה לסגירה, צבע גוף של העמודה(החלל שביניהם ייצבע בצבע ירוק).

אם בתום 60 הדקות, המחיר ירד מתחת למחיר הפתיחה, הפער(החלל שביניהם, ייצבע באדום)

החשיבות של צבע עמודת נר היפני

על הגרף, ניתן לראות קשת רחבה של סוגי עמודות נר יפניות. לחלק יש זנב ארוך, גוף עמודה קטן, לחלק יש גוף עמודה גדול וקצוות קצרים. לחלק אף אין כלל קצוות ולמעשה רק גוף של עמודה…המשותף לכולן הוא שהן תהיינה צבועות באחד משני הצבעים שצוינו לעיל, ירוק או אדום.

צבע גוף העמודה מספר לנו המון לגבי מאזן הכוחות שבין קונים ומוכרים.
צבע גוף העמודה, מספק לנו בצורה ויזואלית וברורה, מי ניצח במלחמה שמתנהלת, בכל יום מסחר שבין ‘קונים’ ו-‘מוכרים’.

עמודה שצבעה אדום, מבלי לנתח יותר מדי ולאמץ את העיניים, אנחנו למדים שבפרק הזמן הספציפי של העמודה( 15MIN ,30MIN ,1H…) המוכרים ניצחו בקרב.
כלומר, העמודה החלה במחיר מסוים, בתחילת דרכה וכעבור זמן קצוב וידוע מראש, המוכרים הצליחו להוריד את מחיר המוצר הפיננסי מתחת למחיר הפתיחה שלה.

אותו הדבר מתנהל גם בצורה הפוכה- אם בתחילת פרק הזמן, העמודה התחילה במחיר מסוים וסוף פרק הזמן המחיר עלה מעל מחיר הפתיחה, נוכל לדעת כי בקרב שבין ‘מוכרים‘ ו-‘קונים‘…הקונים ניצחו!

רגע…על איזה מלחמה מדברים כאן?

מלחמת ה-"אינסוף" שבין קונים ומוכרים בשוק ההון

הרי שכולם יודעים כי שוק ההון וכל השווקים הפיננסים בעולם, למעשה מתנהלים לפי “הצע” ו-“ביקוש“.

ערך כל מוצר פיננסי וגם מחוץ לשוק ההון, נקבע ע”י שני תנאים אלה. 
אם למוצר מסוים יש ביקוש גבוה מההיצע שלו, מן הסתם, ערכו יעלה ומחירו יעלה בהתאם.

במקרים בהם יש יותר הצע מאשר ביקוש כלפי מוצר מסוים, המוצר למעשה, מאבד מערכו, בעיניי הקונים והמחיר ירד בהתאם.

המלחמה הזאת שבין מוכרים וקונים, אשר מכתיבה את הטון של טווח המחיר של מוצרים פיננסיים, עתיקת ימים והיא מלווה אותנו בכל יום בחיינו.
אנחנו יכולים לראות זאת במחירי פירות וירקות, בביגוד, הנעלה, נדל”ן…ככל שהביקוש גבוה, המחיר יעלה ולהיפך.

לפני שסוחר בכלל מתחיל לנתח את שדה הקרב שבין המוכרים לקונים, קודם כל, הוא בוחר לעצמו את “שדה הקרב“, או במילים אחרות, את ‘תקופת הזמן‘ שבה מתנהל הקרב.
ישנם סוחרים שמעדיפים לסחור בתקופות זמן קצרות, לעומת סוחרים שמעדיפים לסחור בתקופות זמן ארוכות. בחירות אלה נעשות בהתאם לסוג המסחר, אסטרטגיית המסחר, העדפה אישית והתאמה לאופי המסחר של הסוחר.
ישנם סוחרים שמעדיפים לסחור בתוך שעות המסחר, כלומר, בפתיחת יום המסחר ועד סופה. לסוחרים אלה קוראים “סוחרים תוך יומיים“. תקופות הזמן שיעמדו לרשותם הן: 1 דקה, 2 דקות, 5 דקות, 15 דקות, 30 דקות, 1 שעה, 4 שעות, 8 שעות.
סוחרים שמעדיפים לסחור בתקופות זמן ארוכות, תקופות הזמן שיעמדו לרשותם הן: 1 יום, 1 שבוע, 1 חודש, 1 שנה.

משמע, מרגע שבחר הסוחר את תקופת הזמן הרצויה לו, כל עמודה ועמודה על הגרף, תסמל תקופת זמן זו. אם הסוחר בחר תקופת זמן של 30 דקות, כל עמודה שתוצג על הגרף תייצג 30 דקות. סוחר שבחר תקופת זמן של 1 שעה, כל עמודה על הגרף תייצג 60 דקות
כלומר, אם נשווה בין גרף של 30 דקות לגרף של 60 דקות (1 שעה), אנחנו נבין כי למרות שהנראות של העמודות על הגרף ומיקומן שונה, בין שני הגרפים, האינפורמציה שמאחורי עמודות אלה היא אותה האינפורמציה, רק שמוגשת לנו בתקופת זמן שונה

אם ניקח את שתי העמודות, בגרף 30 דקות(התמונה התחתונה) ונחבר ביניהן, אנחנו נראה שהעמודה הירוקה “בולעת לתוכה” את העמודה האדומה ועמודה זו תיראה בדיוק כמו העמודה שבגרף 60 דקות.

כפי שציינו…האינפורמציה בין תקופות הזמן היא אותה אינפורמציה. הנראות של העמודות על הגרף משתנה, מתקופת זמן אחת לשנייה.

אם האינפורמציה זהה, לאורך כל תקופות הזמן, מדוע אנחנו צריכים תקופות זמן שונות?

החשיבות של תקופות זמן, לפעולות המסחר בשוק ההון

הרי שכולם יודעים כי שוק ההון וכל השווקים הפיננסים בעולם, למעשה מתנהלים לפי “הצע” ו-“ביקוש”.

ערך כל מוצר פיננסי וגם מחוץ לשוק ההון, נקבע ע”י שני תנאים אלה. 
אם למוצר מסוים יש ביקוש גבוה מההיצע שלו, מן הסתם, ערכו יעלה ומחירו יעלה בהתאם.

במקרים בהם יש יותר היצע מאשר ביקוש כלפי מוצר מסוים, המוצר למעשה, מאבד מערכו, בעיניי הקונים והמחיר ירד בהתאם.

המלחמה הזאת שבין מוכרים וקונים, אשר מכתיבה את הטון של טווח המחיר של מוצרים פיננסיים, עתיקת ימים והיא מלווה אותנו בכל יום בחיינו.
אנחנו יכולים לראות זאת במחירי פירות וירקות, בביגוד, הנעלה, נדל”ן…ככל שהביקוש גבוה, המחיר יעלה ולהיפך.

לפני שהסוחר מבצע פעולת מסחר כלשהי, לפני שהוא מתחיל לנתח את שדה הקרב שבין המוכרים לקונים…קודם כל,  הוא בוחר לעצמו את “שדה הקרב“, או במילים אחרות, את ‘תקופת הזמן‘ שבה מתנהל הקרב.

ישנם סוחרים שמעדיפים לסחור בתקופות זמן קצרות, לעומת סוחרים שמעדיפים לסחור בתקופות זמן ארוכות. בחירות אלה נעשות בהתאם לסוג המסחר, אסטרטגיית המסחר, העדפה אישית והתאמה לאופי המחסר של הסוחר.
ישנם סוחרים שמעדיפים לסחור בתוך שעות המסחר, כלומר, בפתיחת יום המסחר ועד סופה. לסוחרים אלה קוראים “סוחרים תוך יומיים”. תקופות הזמן שיעמדו לרשותם הן: 1 דקה, 2 דקות, 5 דקות, 15 דקות, 30 דקות, 1 שעה, 4 שעות, 8 שעות.
סוחרים שמעדיפים לסחור בתקופות זמן ארוכות, תקופות הזמן שיעמדו לרשותם הן: 1 יום, 1 שבוע, 1 חודש, 1 שנה.

משמע, מרגע שבחר הסוחר את תקופת הזמן הרצויה לו, כל עמודה ועמודה על הגרף, תסמל את אותה תקופת הזמן . אם הסוחר בחר תקופת זמן של 30 דקות, כל עמודה שתוצג על הגרף תייצג 30 דקות. סוחר שבחר תקופת זמן של 1 שעה, כל עמודה על הגרף תייצג 60 דקות. 
כלומר, אם נשווה בין גרף של 30 דקות לגרף של 60 דקות (1 שעה), אנחנו נבין כי למרות שנראות העמודות על הגרף ומיקומן שונות, בין שני הגרפים, האינפורמציה שמאחורי עמודות אלה היא אותה האינפורמציה, רק שמוגשת לנו בתקופת זמן שונה

אם ניקח את שתי העמודות, בגרף 30 דקות(התמונה התחתונה) ונחבר ביניהן, אנחנו נראה שהעמודה הירוקה “בולעת לתוכה” את העמודה האדומה ועמודה זו תיראה בדיוק כמו העמודה שבגרף 60 דקות.

כפי שציינו…האינפורמציה בין תקופות הזמן היא אותה אינפורמציה. הנראות של העמודות על הגרף משתנה, מתקופת זמן אחת לשנייה.

“אם האינפורמציה זהה, לאורך כל תקופות הזמן, מדוע אנחנו צריכים תקופות זמן שונות?”

תקופות זמן נותנות לנו את האפשרות להסתכל על מוצר פיננסי כלשהו, ברזולוציות שונות.
תקופות זמן גדולות, כמו שבועות, חודשים, שנים…תקופות זמן אלה מקנות לנו ‘תמונה כללית ורחבה’ לגבי בריאות המוצר.

תקופות זמן קטנות, מקנות לנו את האפשרות להסתכל ולראות מה קורה למוצר שמעניין אותנו, מבחינת מחיר ומצב ‘שדה הקרב’ שבין מוכרים וקונים, כמה שיותר קרוב ורלוונטי לנו.

חוק אצבע: תקופות זמן גדולות יותר, אמינות יותר מתקופות זמן קטנות!

הבה ניקח דוגמה נוספת משלוש תקופות זמן שונות: גרף שעתי, גרף יומי ו-גרף שבועי, על אותה מניית TSLA ונבין איך אנחנו, מצד אחד מקבלים תמונת מצב רחבה יותר, ככל שאנחנו עולים בתקופת הזמן ומצד שני, אנחנו מורידים “רעשי רקע” של תנודתיות יתר בשלבים מסוימים בניתוח הטכני שלנו.

גרף שבועי


גרף יומי

גרף שעתי

השינויים הבולטים בין שלושת תקופות הזמן:

  1. בבירור אפשר לראות שבגרף השבועי, ניתן לראות את התנהגות מניית טסלה, עד לשנת 2016, ככל שאנו מקצרים את תקופות הזמן, כמו גרף יומי( שניתן לראות רק עד שנת 2022) וגרף שעתי(שניתן לראות עד חודש מאי 2022, חודשיים אחורה).
  2. כמות העמודות הנדרשות להראות לנו את התנהגות טווח המחירים, מתחילת השבוע, מתקצר משמעותית, ככל שאנחנו עולים בתקופות הזמן! בגרף השבועי, יש לנו רק עמודה אחת. בגרף היומי, יש לנו שתי עמודות ובגרף השעתי…המון עמודות. אם נחבר את כל העמודות בגרף השעתי לכל יום בשבוע המסחר הנוכחי(קרי יומיים), נקבל שתי עמודות של 24 שעות כל אחת הנראות בדיוק כמו שתי העמודות האחרונות, בגרף היומי. ואם נחבר את שתי העמודות של הגרף היומי יחדיו, נקבל עמודה אחת שנראית בדיוק כמו העמודה האחרונה, בגרף השבועי.
  3. ניתן לראות 3 מגמות שונות, בשלושת הגרפים שמולנו.
    בגרף השעתי- אנחנו מזהים דשדוש של עמודות משמאל לימין
    בגרף היומי– אנחנו מזהים מגמת ירידה.
    בגרף השבועי- אנחנו מזהים מגמת עלייה.

אז למי להאמין? במי ניתן לסמוך?

ובכן…אנחנו חוזרים ל-‘חוק האצבע בו נאמר כי תקופת הזמן הגדולה ביותר, היא האמינה ביותר!!!
סוחרים יבחרו להם, לרוב, שלושה גרפים לניתוח, בהתאם לסוג המסחר שלהם כמובן וינצלו כל אחד מהם לצרכים הספציפיים שלהם הם נדרשים(כמובן שבחירת מספר הגרפים ותקופות הזמן הינם דינמיים לכל סוחר וסוחר).
לדוגמה:
סוחר תוך יומי יכול לבחור גרף 15 דקות, גרף 2 דקות וגרף יומי.

לכל אחד מתקופות זמן אלה יש תפקיד חשוב עבור פעולת המסחר שבא יבחר וינקוט פעולה, בהתאם לתוצאות הניתוח הטכני.

בגרף היומי- הוא ישתמש כדי לקבל תמונה כללית של מגמת המוצר הפיננסי שאותו הוא מנתח. אם המגמה עולה, ברוב המקרים, נחפש עסקאות של קנייה ולא מכירה. מדוע? כי עדיף ואף מומלץ ללכת עם המגמה ולא נגדה.
זה כמו לנסות לתפוס גל ולגלוש עליו, כשאתם שוחים ומנסים לגלוש על הגל נגד כיוון התנועה שלו.

בגרף 15 דקות- הסוחר יחפש הזדמנויות של עסקאות קניה, לפי כלי ניתוח שבחר להשתמש. אם מדובר ב-אינדיקטורים, זיהוי צורות, מתנדים…כל מה שיכול לעזור לסוחר למצוא את האזור הטוב ביותר להיכנס לעסקת “לונג”(קניה).
**בדרך כלל- בגרף זה הסוחר יחפש את נקודת היציאה שלו מפעולת המסחר, במקרה שלנו, את הנקודה בה ימכור את המניות שרכש**

בגרף 2 דקות- הסוחר יחפש את נקודת הכניסה לעסקה. תחשבו על זה כך, זה כמו להשתמש בסכין ניתוחים דקה וחדה כי לחתוך פתח כניסה כירורגי ומדיוק.

לכן– החשיבות של ניתוח מספר גרפים, בתקופות זמן שונות, לא רק שיכול להועיל עם קבלת ההחלטות לגבי אסטרטגיית המסחר אלא לסוחר המקצועי, זה נדרש ממנו, על מנת להבטיח יחס רווח/הפסד (P/L) שיוטה לטובתו!

עולם של מושגי יסוד על השולחן בבקשה!

תנועה-MOVEMENT- תנועת מחיר בכיוון עולה, יורד או לצד של שתי עמודות לפחות ויותר.

תנועה עולה- תראה לנו עמודה במחיר סגירה מסוים ולאחריה, עמודה שמחירה במחיר סגירה, גבוה יותר ממנה.
תנועה יורדת- תראה לנו עמודה במחיר סגירה מסוים ולאחריה, עמודה שמחירה במחיר סגירה, נמוך יותר ממנה.
לעיתים, אנחנו ניתקל בעמודות חופפות, כשאחת יכולה להיות שותפה ל-תנועה עולה וגם שותפה ל-תנועה יורדת.
** מינימום עמודות לקביעת סוג תנועת מחיר הוא 2 עמודות. תנועה יכולה להכיל מספר רב של עמודות, עד שמופיעה עמודה שמחירה נסגר/הגיע הולך נגד התנועה”**

מגמה-TREND-  כיוון תנועת מחירים מנקודה אחת לשנייה, כשהבדל בטווח מחירים של מוצר פיננסי מנקודה אחת לשנייה, בסדר עולה או יורד ברור לאורך ציר הזמן.
“שיא”- הוא המחיר הגבוה ביותר בתנועת מחירים.
“שיאים עולים”- לאורך ציר הזמן, נוצרים, לפחות 2 שיאים, כשהשיא השני, קרי, המחיר הגבוה ביותר בתנועה השנייה, הוא גבוה יותר מהשיא שקדם לו.
אותו הדבר תקף לגבי “תחתית” ו-“תחתיות עולות”. ‘תחתית’ הו המחיר הנמוך ביותר בתנועת מחירים על  גבי ציר הזמן. ‘תחתיות עולות’ הן שתי תחתיות עוקבות, לפחות, כשהשנייה גבוהה יותר מהשנייה.
מגמה עולה

כדי שנוכל להגדיר את סוג המגמה כ-“מגמה עולה”, עלינו לוודא כי בתנועת המחיר על גבי ציר הזמן, יופיעו לפחות “שני שיאים עולים” ו-“שתי תחתיות עולות”. כלומר, עלינו לוודא כי לנקודת מחיר, הראשונה, הגבוהה ביותר, תבוא אחריה נקודת מחיר גבוהה יותר ממנה ובאותה נשימה ובאותה תנועת מחיר, תופיע נקודת מחיר, ראשונה הנמוכה ביותר, כשאחריה תבוא נקודת מחיר נמוכה ביותר הגבוהה ממנה.

היפוך מגמה-TREND REVERSAL- היפוך מגמה, זה מצב בו מגמה לכיוון מסוים מפסיקה ומתחילה מגמה חדשה, לכיוון ההפוך.
היפוך מגמה עולה- מצב בו נפסקת מגמת עליית מחירים של מוצר פיננסי ומנקודת המפנה(תחילת מגמה חדשה), כיוון המחירים יורד.

**כדי שנוכל לזהות היפוך מגמה, עלינו לזהות תנועת מחירים על גבי ציר הזמן שבגרף המכילה שיאים יורדים/תחתיות יורדות או  שיאים עולים/תחתיות עולות.**

היפוך מגמה יורדת- מצב בו נפסקת מגמת ירידת מחירים ומנקודת המפנה, כיוון המחירים עולה. 
היפוך מגמת עלייה למגמת ירידה
במקרים של היפוך מגמה, ממגמת ירידה למגמת עלייה, אנחנו נתחיל בזיהוי מגמת ירידה ונחפש, ויזואלית, את העמודה שמסמלת את נקודת המפנה בה מסתיימת מגמת הירידה ומתחילה מגמת עלייה.

תיקון- CORRECTION MOVEMENT- מושג זה חשוב בתהליך ניתוח הטכני של גרף. כדי שנוכל לקבוע האם אנחנו עדיין נמצאים באותו כיוון מגמה ולא בפתחה של היפוך מגמה, זיהוי והכרה של תיקון תנועת מחירים היא חשובה מאוד, כדי שנוכל להגיע למסקנה הנכונה, לגבי בריאותה של המגמה. תיקון תנועה היא תנועת מחירים שהולכת נגד כיוון התנועה אך אינה מאותת לנו על היפוך מגמה.

המשמעות שמאחורי תיקון תנועה הוא די פשוט והגיוני. אם ניקח לדוגמה תנועה של מגמת עלייה, מה שיצר תנועת מחירים זו כלפי מעלה היא כמות גדולה של קונים, אשר פתחו פוזיציות מסחר ‘קנייה’. סוחרים אלה האמינו כי מחיר המוצר בו הם סוחרים, ערכו יעלה, לאורך תקופה מסוימת וכשטווח מחיר המוצר יגיע לסכום מסוים, הם יסגרו את הפוזיציה שלהם ע”י כך שהם ימכרו את המוצר במחיר גבוה יותר מזה שקנו תחילה. פעולת מסחר זו של ‘סגירת פוזיציות’, בין היתר, גורמת לירידת מחיר של המוצר הפיננסי בגרף. ירידת מחירים זו, אינה מסמלת על אובדן אמון ה-‘קונים’ במוצר אלא פעולה טכנית ופשוטה של סגירת עסקאות ‘קנייה'(פוחתים פוזיציית קנייה במחיר נמוך יותר ממחיר סגירת הפוזיציה ע”י מכירת המוצר).
סיבה נוספת לירידת טווח מחיר של תנועת/מגמת עלייה היא כניסתם של מוכרים.  סוחרים שהגיעו למסקנה כי עתידה של תנועת/ מגמת העלייה עומד להסתיים וכי אנחנו בפתחה של היפוך מגמה ולכן, הם נוקטים בפעולת מסחר ‘שורט’, קרי מכירה בחסר ומכירה זו גם תורמת לירידה המחיר המוצר הפיננסי.

מבחינה טכנית, אפשר להסתכל על זה כך:
נגיד והייתם רצים מרתון ואתם יודעים שבאותו היום, יש לכם גם רכיבה על אופניים, באותו מרחק של ריצת המרתון. בין ריצת המרתון לרכיבת אופניים, אתם תיקחו הפסקה קלה, כדי להסדיר נשימה ולנוח מעט, הלא כך? ובכן…כך ניתן להסתכל על תיקוני תנועה.
תנועת מחירים עולה ועולה, ללא הפסקה, בשלב מסוים היא תצטרך לעמור ולנוח לרגע. תיקון תנועה, הוא למעשה “זמן המנוחה ” של תנועה/מגמה, לפני שהם חוזרים למסלול וממשיכים באותו כיוון נסיעה.
אנלוגיה זו תעזור לכם רבות כדי לדעת מהו טיב תיקון התנועה עבור השמך המגמה לאותו כיוון התנועה.
מנוחה קצרה מדי, לא תעזור למגמה להסדיר נשימה ומנוחה ארוכה מדי יכולה לגרום למגמה להתהפך.

**תיקון תנועה בריא הוא ירידה בטווח המחיר הנע בין30%-60% מכל התנועה/מגמה כשהנקודה המאוזנת ביותר היא נקודת ה-50%.**

נוכל לזהותה ע”י מספר פרמטרים שאנו כבר מכירים.
תיקון תנועת ‘עלייה’:
– טווח המחירים של ה-‘תחתיות’ בתנועת התיקון, לא ירד מתחת למחיר הנמוך ביותר של התנועה.
תיקון ‘תנועת ירידה’:
– טווח המחירים של השיאים, בתיקון התנועה, לא יעלה מעל המחיר הגבוה ביותר של התנועה.
תיקון תנועה עולה

כפי שניתן לראות בגרף, כשמזהים תיקון תנועה, אחריה, יגיע המשך עליית מחירים או במילים אחרות…המשך מגמה.
את אותו הניתוח, ניתן לעשות בכיוון ההפוך: בתנועת/מגמת ירידה, תיקון התנועה יבוא לידי ביטוי ב-עליית טווח המחיר של המוצר. כל החוקים של תיקון תנועה במגמת עלייה חלים גם על תיקון תנועת ירידה.

ראלי- RALLY- מושג זה מתייחס למספר עמודות, הענות באותו כיוון (למעלה או למטה), כשהן באותו הצבע והן מתקדמות בצורה מהירה על ציר הזמן שבגרף.
בדרך כלל, אנחנו נוכל למצוא עמודות מסוג ‘ראלי’, בפתיחת יום מסחר או בתחילת מגמה, לאחר היפוך מגמה אבל לא תמיד. אפשר למצוא עמודות ‘ראלי’ בכל נקודה על הגרף רק שמציאתם בפתיחות יום מסחר והיפוכי מגמות…זה די שכיח.

המשמעות שעומדת מאחורי תנועת מחירים חדה זו שנקראת ‘ראלי’ היא פשוטה: רמת האמון של צד אחד (קונים/מוכרים) עולה בצורה משמעותית על הצד שני, במלחמת ה-‘קונים מוכרים’.

** “ראלי”, ברוב המקרים יתחיל ויסתיים לאחר 5-7 עמודות באותו הצבע ובאותו הכיוון, כשטווח המחירים של ה-ראלי מכסה לפחות 70% מטווח המחירים של התנועה הנגדית לו**
למרות שישנם מצבי קיצון בו נוכל לראות ‘ראלי’ של 9 ואף עשר עמודות באותו הצבע ובאותו הכיוון אך מצבים אלה אינם שכיחים.
עוד סיטואציה לא שכיחה, בה נוכל לראות ‘ראלי’ היא סיטואציה בה אנחנו רואים מספר קטן מאוד של עמודות הנעות באותו הכיוון ובאותו צבע אשר מכסות טווח מחירים משמעותי ביותר ולעמודות אלה יש קשת רחבה של כינויים, בז’רגון של הסוחרים ואחד מהם הוא “ראלי מתפוצץ”.

כדי שנוכל לכנות עמודות כ-‘ראלי’, טווח המחירים שעמודות אלה מכסות חייב להיות משמעותי ובפרק זמן קצר!
אנחנו ניתן מספר דוגמאות של ‘ראלי’ ונסביר מה ההבדל ביניהם ומה אנו למדים מכל אחד מהסוגים השונים.

להלן גרף מחירים 1-שעה של מניית ‘טסלה’

על הגרף- בחרנו גרף שעתי, כדי שנוכל להמחיש בצורה טובה יותר את חשיבות ומשמעות השוני של סוגי ‘ראלי’ על גבי ציר הזמן וציר המחיר.

בראלי #1- אנחנו רואים כי 10 עמודות של שעה כל אחת, הצליחו להעלות את מחיר המניה של טסלה ב-85.77 $ והן עשו זאת בטווח זמן של 10 שעות.
בראלי #2- אנחנו יכולים לראות כי 6 עמודות של שעה כל אחת, הצליחו להעלות את מחיר מניית טסלה ב-93.19$.
ניתן לראות בבירור כי ראלי #2 אגרסיבי יותר, רווחי יותר ומהיר יותר מ-ראלי #1. מדוע זה חשוב לנו לדעת לזהות ולקטלג את שני סוגי ה-‘ראלי’ האלה?
סוג הראלי, מהירות ההתקדמות ומספר העמודות שלו יכול לספק לנו אינפורמציה רבה לגבי מצב המלחמה שבין הקונים והמוכרים. ככל שמספר העמודות קטן יותר וטווח המחירים שבין העמודה הראשונה ב-ראלי לעמודה האחרונה שלה גדול יותר, אנחנו יכולים להסיק כי הכוח נמצא בידי ה-“קונים” ושהם למעשה שולטים בשדה הקרב. ככל שהראלי ארוך יותר, על ציר הזמן וטווח המחירים שבין העמודה הראשונה והאחרונה בראלי קטן יותר, אנו יכולים להסיק כי כוחו של ראלי זה קטן ובשדה הקרב…המוכרים נותנים “פייט רציני” שאסור להתעלם ממנו!


להלן שתי דוגמאות ראלי משקופית קודמת ועכשיו הגדלנו את הגרף כדי שנוכל לראות מה בא לאחר כל ראלי:
הראלי הראשון הסתיים לאחר 10 שעות עם טווח מחיר בין העמודה הראשונה לעשירית של 85.77$. נהוג שיבוא תיקון תנועה, אחרי תנועה כה אגרסית(ביחס לתנועות מחיר רגילות) אך במקום תיקון, המגמה המשיכה, אך ניתן לראות שהתקדמות התנועה איטית ואפוסת כוחות.
הראלי השני הסתיים לאחר 6 שעות עם טווח מחיר בין העמודה הראשונה לשישית של 93.19$. לאחר מכן, הופיע תיקון מגמה של 60% מטווח המחיר של הראלי כשאחריו תנועת דשדוש. לאחר תנועת הדשדוש, נוצר פער מחירים משמעותי (גאפ) וקפיצת מחיר והותירה טווח מחיר שבין סוף תיקון התנועה לעמודה הראשונה שלאחר הפער.

מסקנה: ככל שהראלי אגרסיבי יותר( פחות עמודות ועלייה חדה בטווח המחיר), נוכל להסיק כי לא רק שהמשך מגמה יופיע לאחר מכן, אלא שגם עלייה משמעותית יותר בטווח המחירים.
מאידך…ככל כשהראלי מכיל בתוכו יותר עמודות וטווח מחירים נמוך בין עמודה לעמודה, אנחנו יכולים להתחיל ולחשוד כי הקונים מתאמצים מאוד להעלות את מחיר המניה כשבצדו השני של שדה הקרב, המוכרים מחזירים מלחמה.

** כשרוצים להיכנס לפוזיציית “קנייה” ב- ‘ראלי’, במגמת עלייה, לעולם לא להיכנס בעמודה מספר 6 ומעלה!!! ברוב המקרים, בעמודות אלה, כוחו של ה-‘ראלי’ נחלש וסיום הראלי בפתח. אותו הדבר חל גם במגמת ירידה כמובן**

הכרה וזיהוי צורות על הגרף

דאבל טופ- DOUBLE TOP- במגמה עולה, צורה זו של ‘דאבל טופ’, ברוב המקרים, מאותת לנו הופך תנועה/מגמה.
במגמת עלייה נראה…:

מחיר המנייה נכשל בנסיונו ליצור שיא חדש(#2), לאחר תיקון התנועה שקדמה לה(ירידת המחיר שבאה לאחר שיא#1) ופגש רמת התנגדות באותו המחיר בו נסגרה העמודה הגבוהה ביותר של שיא #1.

הסיפור שמסופר על גבי הגרף באמצעות צורה זו היא:
– כוח הקנייה של ‘הקונים’ נחלש.
– ישנה ‘תקרת זכוכית’ בטווח מחיר מסוים בו ‘הקונים’ לא מצליחים לפרוץ.
– נוצרת אפשרות של היפוך תנועה ו-או היפוך מגמה, ממגמת עלייה, למגמת ירידה.
נוצרת הזדמנות לכניסת פוזיצייה של ‘מכירה בחסר’.

אותו הדבר קורה גם בתנועה/מגמה יורדת ולה קוראים “דאבל בוטום- DOUBLE BOTTOM”. 
אנחנו נראה תנועה/מגמה יורדת מובהקית( שיאים יורדים ו-תחתיות יורדות) אך נוצרת לנו תמונה של שתי תחתיות אשר לא מצליחות לפרוץ טווח מחיר מסוים כלפי מטה וכתוצאה, שתי העמודות עם המחיר הנמוך ביותר, נסגרות באותו המחיר(או הכי קרוב זו לזו)

דשדוש- CONSOLIDATION- מצב זה ניתן למצוא סיפור מעניין העומד מאחורי ‘דשדוש’ בטווח המחיר.

דשדוש יכול להופיע במגמה עולה וגם במגמה יורדת ופעולות המסחר משוקללות בהתאם לכיוון המגמה.
במגמת עלייה נראה:
על הגרף- אנחנו רואים דשדוש טווח מחיר ע”י שני קווים ירוקים המסמלים, קו התנגדות(מלמעלה) ו-קו תמיכה(מלמטה). שני קווים אלה הם טווחי מחיר שה-‘קונים’ וה-‘מוכרים’, לא מצליחים לפרוץ כשלמעשה, קבוצה אחת מנסה לדחוף את המחיר לכיוון שלו אך הקבוצה השנייה מצליחה להדוף בחזרה.
בתוך שני קווים ירוקים אלה, אנחנו יכולים לראות תעלה(תעלת מסחר) בה מחיר המניה נע.
ישנם סוחרים שמחכים להזדמנויות של דשדוש, כמו אלה. הם יכולים להרוויח מתנועת מחירים שבתוך תעלת המסחר לטובתם ולבצע פעולות מסחר של קנייה כשהמחיר נוגע בנקודת התמיכה וקופצת חזרה למעלה ופעולות מסחר של ‘מכירה בחסר'(שורט), כשהמחיר עולה עד לקו ההתנגדות וצונח חזרה מטה.

לרוב, ובעיקר סוחרים מתחילים, משתמשים בצורה זו כדי לזהות היפוך מגמה ואז להיכנס לעסקה ברגע ש-‘פריצה של תעלת מסחר’ מתקיימת.

בתמונה, ניתן לראות כי ישנן 2 נקודות פרצה בתעלת המסחר(דשדוש) רק שאחת מהן אינה פרצה אמיתית.

פריצה של תעלת מסחר יכולה לבוא לידי ביטוי בזכות שני מרכיבים חשובים: 
– העמודה שפורצת את תעלת המסחר(קו תמיכה או התנגדות), במקרה שלנו מדובר בקו תמיכה.
– לאחר הפרצה, יווצרו לפחות שני שיאים יורדים ושתי תחתיות יורדות(מחוץ לתעלת המסחר).

כפי שניתן לראות בתמונה, פרצת התעלה הראשונה אכן מתקיימת אך טווח המחיר של המניה חוזר אל תוך תעלת המסחר. בפרצה זו, רק אחד מתוך שני המרכיבים הדרושים לאמת פרצה של תעלת מסחר, היה עלינו לראות שיאים ותחתיות יורדים.
מכיוון שלא זיהינו שיאים יורדים ותחתיות יורדות, היה עלינו להתחייס לפרצה זו כ-‘פרצה מזויפת’.
סוחרים שנכנסו לעסקת ‘שורט’ בפרצה זו, גילו מהר מאוד שה-סטופ לוס שלהם הופעל והעסקה שלהם נזרקה החוצה בהפסד!

לעומת זאת- מי שחיכה לראות היווצרות של שני המרכיבים, יכול היה, באחוז גבוה, להבטיח שהעסקה שלו תצא לפועל, לצד רווחים יפים.

למרות שישנם עוד המון כלים ויזואלים בהם ניתן, רק מלהסתכל על הגרף, לדעת היכן הזדמנויות המסחר שלנו נמצאות, כמו צורות ותבניות של עמודות בגרף…אנחנו לא ניכנס לנושא זה כי מדובר כאן בכתבה נרחבת נוספת אך בהחלט ניתן להבין כי באמצעות ניתוח טכני בלבד, ניתן להגיע למסקנות מקצועיות וקבלת החלטות שקולות, לפני שאנחנו מסכנים את הון המסחר שלנו ונכנסים לעסקה.

לסיכום: כפי שראינו במדריך זה, ניתוח טכני הוא כלי חשוב ביותר עבור הסוחר המצוי, בכדי שיוכל לעשות עסקאות מניבות.
חשוב לציין שתמיד כדאי להוסיף עוד כלי ניתוח לניתוח הטכני, בכדי שיוכלו לאשש את החלטת המסחר שלכם, כמו ‘ניתוח פנדומנטלי’, לדוגמה.
**מסחר בשוק ההון הוא מגרש משחקים כלכלי מסוכן מאוד וכל מי שחושב להיכנס לעולם זה, חייב זאת לעצמו, להתחמש, מכף רגל ועד ראש, בכל הכלים הדרושים להבטחת רווחיות קבועה בזירת המסחר**

אולי יעניין אותך גם>> ממסחר עצמאי לעצמאות כלכלית

*כל המידע המוצע בכתבה אינו מהווה הצעה לרכישת שירותים אלו או אחרים ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, יעוץ רפואי או ייעוץ פיננסי מכל סוג שהוא .

עלו לאחרונה

בטומי – עיר פורצת דרך שבולטת במגוון יתרונות, והתפתחותה המהירה מובילה לקראת השקעה חפוזה בדירות..
הבינה המלאכותית שמכה גלים- מבוטים למסחר, בניית תוכניות עסקיות ועד לכתיבת תכנים מקצועיים…נראה שמצאנו לנו..
ארה”ב עושה ל-‘ריפל’ “חיים קשים” והשמועות מספרות כי ‘ריפל’ מתכוונת ‘לעבור דירה’ ולהגר לאירופה. אם..
בינאנס עושה זאת שוב- עננה של שחיתות מרחפת מעל פלטפורמת המסחר הגדולה בעולם למטבעות קריפטוגרפיים...
נראה כי שניות ספורות לאחר ההצהרה של אפל על מכונית הקונספט החשמלית שלה, אילון מאסק..
טוען כתבות נוספות

ניוזלטר

רוצים לקרוא עוד מהמאמרים שלנו?

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים בכל הנושאים החמים בשוק!

להצטרפות לשידור ה-LIVE הקרוב בחינם השאירי פרטים כאן

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ליפז אלזון השאירו פרטים כאן בטופס

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ליפז אלזון השאירו פרטים כאן בטופס

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

מי אנחנו?


חברת בי פירסט בע”מ עוסקת בקישור בין צרכן לבין ספקי מוצרים ושירותים בעידן הדיגטלי. מטרת החברה להביא לך הצרכן את מיטב ההצעות למוצרים או לשירותים שאתה רוצה כדי שתבחר בחוכמה במוצר או בשירות המתאים עבורך.
אנו מכבדים את הפרטיות שלכם ומתחייבים להגן על הפרטיות של המתעניינים בשירותי החברה. מדיניות פרטיות זו מפרטת את הנהלים שלנו ביחס לאיסוף, שימוש וחשיפה של המידע שלכם באמצעות השימוש באתר שלנו ובאפליקציה שלנו (ביחד: “השירותים). מדיניות פרטיות זו היא חלק מהסכם הרישיון שימוש בדפי המידע ובאתר של החברה, אשר משולב במסמך זה. אנו ממליצים לכם לקרוא את מדיניות הפרטיות בעיון ולהשתמש בה בכדי לקבל החלטות מושכלות. על ידי השימוש בשירותים שלנו, אתם מסכימים לתנאים של מדיניות הפרטיות הזו, והמשך השימוש שלכם בשירותים מהווה את הסכמתכם המתמשכת למדיניות פרטיות זו כפי שתעודכן מפעם לפעם.
 

איזה מידע אנו אוספים עליכם?


אנחנו אוספים שני סוגים של מידע ונתונים מהמשתמשים שלנו:
סוג המידע הראשון – מידע בלתי מזוהה ושאינו ניתן לזיהוי המתייחס למשתמש(ים), אשר עשוי להיות ניתן להשגה או שנאסף על ידי השימוש של המשתמש בשירותים (“מידע שאינו איש”). אנחנו לא מודעים לזהות של המשתמש ממנו המידע הזה נאסף. מידע שאינו אישי כולל מידע על המכשיר שלכם, על תוכנה וחומרה מסוימות (לדוגמא, סוג הדפדפן ומערכת ההפעלה שהמכשיר שלכם משתמש בו, העדפת שפה, זמן גישה ושם הדומיין של אתר האינטרנט אשר ממנו קושרת לשירותים, וכו….
סוג שני של מידע  – הוא מידע המאפשר זיהוי אישי, דהיינו מידע שמזהה אדם פרטי, או אשר במאמץ סביר עשוי לזהות אדם פרטי (“המידע האישי”). המידע האישי אותו אנו אוספים באמצעות השירותים שלנו כולל מידע אשר מוגש ישירות על ידי המשתמש, כגון: מספר טלפון; שם מלא; כתובת דואר אלקטרוני; כתובת מגורים; מספר זהות; חתימה; ומידע כספי אחר שייתכן שנצטרך על מנת לספק את השירותים שלנו (לדוגמא, פרטים לגבי ההכנסה השנתית שלך, ניסיון בהשקעות, וכו
אנו עשויים גם לאסוף מידע אישי מהמכשיר שלך (לדוגמא, נתוני מיקום גאוגרפיים, כתובת IP כתובת) ומידע על הפעילות שלך בשירותים (לדוגמא, עמודים שנצפו, גלישה באינטרנט, קליקים, פעולות, וכו.. ;)

איך אנחנו משתמשים במידע שאנו אוספים

אנו משתמשים ומשתפים את המידע האישי בדרכים המתוארים במדיניות פרטיות זו. המידע האישי ייחשף לצד שלישי רק במידה הנדרשת לצורך המסוים שלכם לקבל הצעות למוצר או שירות לפי העדפות שציינתם, כפי שנקבע במדיניות פרטיות זו, ובמקרה כזה אנו דורשים מהצד השלישי הרלוונטי להסכים לעבד את המידע הזה בהתאם למדיניות הפרטיות שלנו ולהציע לכם מוצרים ושירותים לפי העדפותיכם.
המידע האישי שלכם יועבר לצד שלישי רק במידה ותאשרו לנו להעבירו לידי צד שלישי.
עם מי אנחנו חולקים את המידע שאנו אוספים?
אנו עשויים להעביר או לחשוף את המידע האישי לקבלני משנה או לספקים או צדדים שלישיים אחרים שהם ספקי שירות אמינים או שותפים, אשר ממוקמים באזורים שונים ברחבי העולם, למטרת: (א) מתן הצעות למוצרים או שירותים לפי בקשתכם (ב)אחסון או עיבוד המידע הזה למעננו (למשל בשירותי מחשוב ענן) או כדי לסייע לנו עם הפעילות העסקית שלנו, כדי לאמת את הגישה שלכם ולספק ולשפר את השירותים שלנו; (ג) ביצוע מחקר, אבחון, ניתוח או מטרות סטטיסטיות; (ד) שיווק בדוא”ל, בהתאם למדיניות השיווק שלנו (ראה להלן תחת “שיווק”
כמו כן, אנו עשויים לחשוף למשתמשים הרשומים שלנו מידע אישי הנוגע למשתמשים אחרים, שמצטרפים לשירותים בעקבות המלצותיהם (למשל באמצעות מאפיין ה”שיתוף עם חבר” ;).
  המדיניות שלנו מתייחסת רק לשימוש ולחשיפה של המידע שאנו אוספים ממכם. במידה ותחשפו את הפרטים שלכם לצדדים אחרים באמצעות השירותים שלנו (למשל על ידי לחיצה על קישור לכל אתר אינטרנט אחר או מיקום אחר) או באמצעות אתרים אחרים ברחבי האינטרנט, כללים שונים עשויים לחול על השימוש או החשיפה של המידע שאתם תחשפו להם. חשוב לציין כי שירותי צד שלישי אלו עשויים להיות בעלי מדיניות פרטיות משל עצמם, ואנו ממליצים לכם לקרוא אותם בקפידה. הכללת קישור לאתר או שירות של צד שלישי אינה המלצה לגבי אותו אתר אינטרנט או שירות.
מבחינת האתר המידע האישי שלכם יועבר לצד שלישי רק במידה ותאשרו לנו להעבירו לידי צד שלישי, אולם לאחר העברתו השימוש במידע יעשה לפי תנאי השימוש של הצד השלישי.
  

שימוש  בעוגיות

הדף ו/או האתר שלנו משתמש בעוגיות. עוגייה היא קובץ המכיל מזהה (מחרוזת של אותיות ומספרים) שנשלח על ידי שרת אינטרנט לדפדפן אינטרנט ומאוחסן בדפדפן. אז, המזהה נשלח בחזרה לשרת בכל פעם שהדפדפן מבקש מהשרת להציג דף אינטרנט.
עוגיות יכולות להיות או עוגיות “עיקשות” או עוגיות “פעולה” (session): עוגייה עיקשת תאוחסן בדפדפן שלכם ותישאר בתוקף עד תאריך התפוגה שנקבע לה, אלא אם תימחק על ידי המשתמש לפני תאריך התפוגה; עוגיית פעולה, מאידך, תפוג בסוף זמן הגלישה הנוכחי שלכם, כשתסגרו את הדפדפן. השמות של העוגיות בהן אנחנו משתמשים באתר שלנו, והמטרות לשמן הן בשימוש, מפורטות מטה:
אנחנו משתמשים בשירותי Google Analytics ו-Adwords באתר שלנו כדי לזהות מחשב כשמשתמש {כללו את כל השימושים הקיימים לעוגיות באתר שלכם מבקר באתר / לעקוב אחרי משתמשים בזמן השימוש שלהם באתר / לאפשר לנו להשתמש בעגלת קניות באתר / לשפר את נוחות השימוש באתר / לנתח את השימוש באתר / לנהל את האתר / למנוע הונאה ולשפר את האבטחה של האתר / להתאים אישית את האתר לכל משתמש / להשתמש בפרסומות ממוקדות שעשויות לעניין במיוחד משתמשים מסוימים / תארו את המטרה/ות};

  • באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות אינטרנט,” “פרטיות,” ואז “מתקדם”;
  • בפיירפוקס (גרסה 24) אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות,” “פרטיות,” ובחירה של “השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה” מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הזימון של “קבל עוגיות מאתרים”;
  • ובכרום (גרסה 29), אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט “התאמה אישית ובקרה,” ואז ללחוץ על “הגדרות,” “הצג הגדרות מתקדמות,” ו-“הגדרות תוכן,” ואז לבחור באפשרות “חסום אתרים מהגדרה של נתונים” תחת הכותרת “עוגיות.”

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.
למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.

מדיניות שיפוי

הנך מתחייב לשפות את הנהלת החברה, עובדיה, מנהליה או מי מטעמה בגין כל נזק, הפסד, אבדן-רווח, תשלום או הוצאה שייגרמו להם – ובכלל זה שכ”ט עו”ד והוצאות משפט – עקב הפרת ו/או התנערות מתנאי שימוש אלה.
מדיניות לגבי הרשמה לרשימת התפוצה של החברה
ההרשמה לרשימת תפוצה של החברה מהווה הסכמה במעשה שלך כמשתמש ברשימה לקבל ולנהוג לפי תקנון זה, היות והנך נרשם לקהילה שמנהלת החברה ומעוניין בידע ובכלים שמוצעים בקהילה.
הצדדים מסכימים כי מילוי פרטיו של המשתמש בטופס ההרשמה לרשימת התפוצה של החברה (להלן: “ההרשמה”) מהווה הסכמה לקבל הודעות וחומרים מסוגים שונים מהחברה ובניהם מידע בנושא שיווק מוצרים ושירותים וכן התפתחות אישית והשגת מטרות שונות.
היות והמשתמש מעוניין בקבלת מידע מסוגים שונים מן החברה והוספת המילים פרסומת בכותרת המייל תקשה על כך, בשל סינון אוטומטי במערכות הדואר, מוסכם על הצדדים כי לא יחולו על ההודעות הדרישות לפי חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ”ב-1982 (להלן : “חוק התקשורת“) לגבי ציון סוג המסר כגון: “פרסומת” או “תעמולה” או “תרומה” בהודעה הנשלחת. לאור הסכמת הצדדים כאמור החברה יהא רשאי לשלוח למשתמש הודעות בלא ציון סוג המסר.
הצדדים מסכימים כי לאחר ההרשמה בדף נחיתה ו/או באתר החברה, לא תהא החברה חייבת לציין בהודעות את כל פרטי המידע לגבי החברה המפורטים בחוק התקשורת לאור ההכרות והקשר בין הצדדים.
הצדדים מסכימים כי הודעות הכוללות מידע בלבד, אינן פרסומת לפי הגדרתה של פרסומת בחוק התקשורת לעניין שליחת דיוור כמותי. בהתאם להגדרה זו לא יהא המשתמש זכאי לפיצוי כלשהו בגין הודעות מידע בלבד שנשלחו אליו.

דרך ההסרה מרשימת תפוצה

הצדדים מסכימים כי למרות האמור בחוק התקשורת, דרך הסרת המשתמש מרשימת התפוצה תהא על ידי שימוש בקישור ההסרה שמופיע בהודעה, או על ידי שליחת הודעה המבקשת הסרה לכתובת החברה ולא על ידי שליחת הודעה בפקס או בדרך אחרת.
הצדדים מסכימים כי בשל הסכמת הצדדים לגבי דרך ההסרה מרשימת התפוצה, החברה לא יידרש להוסיף להודעות דואר ו/או להודעות טקסט את אפשרויות ההסרה הנוספות לפי חוק התקשורת.

הגבלת סכומי הפיצוי בהתאם לתקנון

הצדדים מסכימים כי המשתמש אינו זכאי לפיצוי העונשי לפי חוק התקשורת עבור אגירת הודעות בלא ליתן הודעה על הוצאתו מרשימת התפוצה, ולכן יהא זכאי אך ורק לפיצוי בסכום כולל של עד 2000 ₪ לגבי כל ההודעות שאגר בטרם בקש את הסרתו מרשימת התפוצה. הצדדים מסכימים כי הרשמה מצד המשתמש תוך התחזות לאדם אחר ומתן פרטים כוזבים מהווה הפרת פרטיות של החברה , וכן עבירה פלילית של התחזות והחברה  יהא זכאי לפיצוי כספי לפי הדין בגין הפרת הפרטיות.
הצדדים מסכימים כי במקרה של הרשמה מצד המשתמש תוך התחזות לאדם אחר, המשתמש לא יהא זכאי לפיצוי כספי על פי חוק התקשורת ו/או לפי חוק הגנת הפרטיות.
הצדדים מסכימים כי רשימת התפוצה בכל אמצעי אלקטרוני שונה כגון מספר סלולרי, כתובת ברשת פייסבוק או ברשת חברתית דומה אחרת, קבוצת וואטס אפ וכו’ הינה רשימה נפרדת מרשימת הדיוור במייל. המשתמש רשאי להפסיק לקבל מסרים ברשימה אחת ולהמשיך בשנייה. בהתאם בקשת הסרה מרשימה אחת אינה חלה על הרשימה השנייה ובמידה וברצון המשתמש להפסיק לקבל מסרים מהחברה יש לבצע הסרה מכל אחת משתי הרשימות בנפרד.
הנך מאשר, כי אף אם הנך סבור שלא נרשמת בעבר לרשימת התפוצה של או חלה טעות ופרטיך השתרבבו לרשימת תפוצה כזו או אחרת, או קיבלת דואר פרסומי מכל סיבה אחרת שהיא, הרי שכל מייל שתקבל ושלא תישלח התראה לחברה כנגד שליחתו בתוך שבועיים מהיום שבו נשלח אליך, או כל מייל שלא נפתח על ידך, יחשב כמייל אשר הוסכם על קבלתו וחל ויתור על כל תביעה ו/או טענה לגביו ואינו מהווה טרדה ו/או כל עוולה אחרת מבחינתך.
  

הגבלת האחריות לגבי הפרת חוק הפרטיות

המשתמש מסיר כל אחריות מהחברה לגבי ביצוע תקנות הגנת הפרטיות, ומתחייב שלא לדרוש פיצוי מכל סוג מהחברה עקב ישום חלקי או תקלות בישום התקנות שאינן פגיעה בפרטיות בזדון מכוון.
המשתמש מבין כי כל המידע והתכנים המוצגים על ידי החברה בכל אמצעי התקשורת כולל מוצרים וקורסים אינטרנטיים, תכנים במסגרת ליווי אישי, סדנאות, קורסים פרונטליים או כל שירות ומוצר אחר הינם תכנים כלליים בלבד, ובהתאם על המשתמש לבחור את המידע והתכנים המתאימים לגביו, ולהפעיל שיקול דעת בשימוש שיעשה במידע.
המשתמש מקבל עליו את מלוא האחריות לבחירת דרך הפעולה לפי המידע ולתוצאות בחירות אלה לגביו ולגבי צדדים שלישיים, ובהתאם לא יעלה כל טענה כלפיי החברה בעניין התכנים.
המשתמש מסיר מן החברה כל אחריות לדרך השימוש שיעשה המשתמש במידע ובתכנים, וכן מסיר מן החברה כל האחריות לתוצאות שימוש זה הן כלפיי המשתמש והן כלפי צדדים שלישיים.
המידע המשפטי המוצג על ידי החברה הוא מידע כללי בלבד וכל שימוש או הסתמכות עליו נעשה על אחריות המשתמש בלבד. אין המידע המשפטי ו/או הניהולי הכללי שמציג החברה תחליף ליעוץ מקצועי על ידי אנשי מקצוע כגון עורכי דין ו/או רואי חשבון, בכדי להתאים את הנאמר לנסיבות המיוחדות של המשתמש.

מדיניות הצגת תכנים מסחריים

הנהלת החברה עשויה להציב באתר תכנים מסחריים, כגון פרסומות ומודעות, הנמסרים לפרסום מטעמם של מפרסמים שונים, המבקשים להציע למכירה נכסים או שירותים. תכנים כאמור יכול שיהיו בטקסט, בתמונות או בקול.
הנהלת החברה לא תשא בכל אחריות לתכנים המסחריים שיפורסמו באתר מטעם צדדים שלישיים.
הנהלת החברה אינה כותבת, בודקת, מוודאת או עורכת את תוכן הפרסומים הללו או אמיתותם. האחריות היחידה לתכנים המסחריים ולכל תוצאה שתיגרם משימוש בהם או מהסתמכות עליהם חלה על המפרסמים.
כל עסקה שתיעשה בעקבות תכנים מסחריים המתפרסמים באתר תסוכם ישירות בינך לבין המפרסם. הנהלת החברה איננה צד לכל עיסקה כזו, והיא לא תישא באחריות לשירותים וטובין שיוצעו בתכנים המסחריים באתר או ירכשו באמצעותן.

מדיניות לגבי הצגת קישורים בדף או באתר

הנהלת החברה עשויה להציב באתר קישורים (לינקים) לעמודים שונים ברשת האינטרנט. הקישורים מאפשרים לך למצוא תכנים המתפרסמים ברשת האינטרנט.
תכנים אלו אינם מתפרסמים על ידי הנהלת החברה, או מטעמה והנהלת החברה איננה שולטת או מפקחת עליהם. העובדה שיש קישור לתכנים אלה אינו מעיד על הסכמת הנהלת החברה לתוכנם ואינו מהווה ערובה לאמינותם, לעדכניותם, לחוקיותם. הנהלת החברה אינה אחראית לתכנים שאליהם מוליכים הקישורים ואינה אחראית לכל תוצאה שתיגרם מהשימוש בהם או מהסתמכות עליהם.
הנהלת החברה איננה מתחייבת כי הקישורים שימצאו באתר יהיו תקינים ויובילו אותך אל אתר אינטרנט פעיל. הנהלת החברה רשאית להסיר מהאתר קישורים שנכללו בו בעבר, או להימנע מהוספת קישורים חדשים – הכל, לפי שיקול דעתה המוחלט.
  

שינויים בדף או באתר

הנהלת החברה תוכל לשנות מעת לעת את מבנה הדף ו/או האתר, מראהו ועיצובו, את היקפם וזמינותם של השירותים והתכנים בו ותהיה רשאית לשנות כל היבט אחר הכרוך באתר – והכל, בלא צורך להודיע לך על כך מראש. שינויים כאלה יבוצעו, בין השאר, בהתחשב באופי הדינאמי של האינטרנט ובשינויים הטכנולוגיים והאחרים המתרחשים בה. מטבעם, שינויים מסוג זה עלולים להיות כרוכים בתקלות או לעורר בתחילה אי-נוחות וכיו”ב. לא תהיה לך כל טענה, תביעה או דרישה כלפי הנהלת החברה בגין ביצוע שינויים כאמור או תקלות שיתרחשו אגב ביצועם.
הנהלת החברה רשאית להשעות מדי פעם את פעילות הדף ו/או האתר לשם תחזוקה, תיקון, שדרוג ושיפור השירות. הנהלת החברה תפעל כמיטב יכולתה לצמצם את פרקי הזמן שבמהלכם לא יהיה הדף ו/או האתר פעיל.

רוצים לבדוק אם גם אתם יכולים לקבל הלוואה כנגד נכס?

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

רוצים לבדוק אם גם אתם יכולים לנייד לקופת IRA בעלות דמי ניהול נמוכים יותר?

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר
דילוג לתוכן