משיחה עם אחד מסוכני הביטוח החריפים במשק, עולה תמונה עגומה בה אזרחים רבים, פשוטו כמשמעו “מדממים מזומנים” בכל שנה על פוליסות ביטוח הבריאות שלהם ומשלמים כסף רב על כיסויים מיותרים. לכן, מאמר זה יחשוף בפניכם את 5 טעויות שכל אחד ואחת מאיתנו חוטאים בהם עם פוליסת ביטוח הבריאות שלנו.
את האמת על השולחן בבקשה!
קודם כל לפני הכל, בואו ונודה באמת פוליסות ביטוח בריאות אינן שונות מ-‘אמצעי מניעה’ “עדיף שיהיה ושלא נצטרך, מאשר שנצטרך ושלא יהיה”!
מדוע זה חשוב להבהיר זאת ישר בהתחלה ולהצביע על הפיל בחדר, לקרוא לילד בשמו או כל משפט קלישאתי אחר שתבחרו…? כי רוב הטעויות שלכם נובעות מהגדרה זו!
אז מי הוא המקצוען הביטוחי שמעז לחשוף את הטעויות שגורמות לכם לדמם אלפי שקלים בשנה?
שניר לא נולד מקצוען ביטוחי בן לילה אך אין זה מנע ממנו לקפוץ לזירה המלחמתית כמו אחד.
במקום להתחיל בקטן שניר הבין מהר מאוד כי כדי להוביל בתחום, צריך להתחיל בטופ והחל את צעדיו הראשונים בענף הביטוח ב-‘אגם לידרים’.
מי שלא מכיר את השם הזה הרי שמדובר כאן במנהל ההסדרים מהגדולים והמובילים בענף הביטוח בישראל. בזמן שרבים וטובים נאבקים על מקומם להיות ראויים לעבוד במקום זה שניר הצליח להתברג לתוך החברה עוד בתקופת לימודיו ומי שמבין בתחום יודע עד כמה קשה זה, במיוחד כשמדובר בחברה בסדר גודל שכזה.
כיום- בבעלותו סוכנות משנה תחת סוכנות ‘גפן’ בה למעלה מ-120 סוכנים המתמחים בכל פן ביטוחי קיים. מניהול סיכונים, בריאות, מחלות קשות, תאונות אישיות, ביטוח חיים, ביטוח אלמנטרי כמו ביטוחי רכב, דירות עסקים…לקוח של שניר, מכוסה מכל הכיוונים ולאורך כל השנה!
משיחה עם שניר לא הייתם מאמינים שמדובר כאן ב-“תופעת טבע ביטוחית” שהצליחה לשנות את חייהם של אלפי ישראלים לטובה, לצד פעילות עסקית בהיקפים מפלצתיים כי מאופן הדיבור שלו והדרך הייחודית שלו לבטא ולהסביר את עולם הביטוח בצורה פשוטה, עיניינית ו-“בגובה העיניים” הייתם בקלות יכולים לחשוב שאתם מדברים עם אחד החברים שלכם מהמילואים.
הטעות הראשונה שכל בעל פוליסת ביטוח בריאות עושה, הוא במשפט אחד…”שגר ושכח”
שניר מסביר בדרכו שלו:
לו רכשתם לעצמכם מכנס חדש, מדדתם אותו בחנות והוא “ישב עליכם בול” כשהגעתם הביתה, מדדתם אותו שוב והבנתם שהוא לא בדיוק “יושב” עליכם כמו שצריך, למחרת(אם לא באותו היום) תלכו כבר להחליף אותו או להזדכות עליו, נכון?
זה לא כך בפוליסות ביטוח כי ברגע שרכשת אחת עצם העובדה שאתה מחזיק בה, נותנת לך את הרשות לשכוח ממנה פרט לעובדה שהיא שם.
אתה כמו רבים אחרים מתרפקים על העובדה שיש לכם פוליסת ביטוח בריאות ולשלם הון עליה. כל זה מבלי לזכור בכלל מהו התמהיל הביטוחי שלה או גבולות הגזרה של סך הכיסוי הביטוחי שבה.
זה כמו לרכוש ג’ינס שמדדת בחנות פעם אחת ולעולם לא ללבוש אותו, כעבור עשור או שניים כשתצטרך ללבוש אותו, בינינו…נראה לך שהוא יתאים למידה שלך?!
הכיסוי הביטוחי שלך, אם לא עדכנת אותו בשנים האחרונות רוב הסיכויים שיתאים לך בדיוק כמו “כיסוי מיטת יחד” למיטה זוגית”!
בעקבות הרפורמה בביטוחי הבריאות של משרד האוצר משנת 2016 ועד היום ניתן להשתמש בתנאים של רפורמה זו כדי להתאים לכל אחד ואחת את פוליסת ביטוח הבריאות הטובה ביותר, המשתלמת ביותר וכזאת שתתאים לצרכים שלו/ה.
מכיוון שהמרכיב של “ניתוחים”, החלק הארי של הביטוח, הוא המרכיב העיקרי שמיישר קו בין הפוליסות, הן בהשתלות, ייעוץ פרה-ניתוח, כיסוי מלא ועוד…קל יותר לבחור אחת שמתאימה לנו מבלי להתפשר ומה שנותר עתה זה למצוא פוליסת ביטוח שמתאימה לכיסנו.
כפל ביטוחים. זה בדיוק כמו ללכת לקולנוע לבד ולרכוש שני כרטיסים!
תתפלא לשמוע כמה, אבל כ-מ-ה מהלקוחות שלי סחבו על גבם פוליסות ביטוח בריאות כפולות ושילמו כפול על כמעט אותו כיסוי ביטוחי במשך שנים רבות.
אם זה ממקומות עבודה קודמים בו המעסיק פתח עבורך פוליסת ביטוח או אפילו פוליסת ביטוח של בן/בת זוג שמכסה את הילדים במשפחה…כמויות הכסף שמתבזבזות פה…פשוט הזייה!
אתם מעדכנים תמונות פרופיל בפייסבוק, באופן קבוע, בשביל לייקים אבל לא עדכנתם את פוליסת ביטוח הבריאות שלכם ולו פעם אחת!
מתי, בפעם האחרונה, יצא לך להרים טלפון לחברת הביטוח שלך ולעדכן את הפוליסה שלך? בדיוק כמו “אמצעי מניעה”(מהפתיח)- כשתצטרך להשתמש בו, רק אז אתה תבדוק את תאריך התפוגה שלו, תקן אותי אם אני טועה?!
לכן, הרפורמה בביטוחי הבריאות של משרד האוצר קבע שעל הפוליסות החדשות להתעדכן אחת לשנתיים באופן אוטומטי ופוליסות ‘מפסידות’ יוסרו באחרות ולכן למי שיש פוליסה מיושנת (לפני 2016) רוב הסיכויים משלם על כיסוי ישן שאינו תואם לצרכיו ומהלך זה נעשה בגלל העובדה שכמוך ורבים אחרים…אי אפשר להסתמך שיעשו זאת בעצמם.
מה שזול, בסוף עולה ביוקר!
למרות שהרפורמה בביטוחי הבריאות הוזילה משמעותית את עלויות החודשיות של פוליסות הביטוח כשציירה קו גבול ברור על החול וקבעה סטנדרטים גבוהים ושווים בין כל חברות הביטוח, כתוצאה מכך הרפורמה יצרה תחרות גדולה ובריאה בה כל אזרח ואזרחית בישראל יכולים ליהנות ממנה…ועדיין…לבחור פוליסת ביטוח בריאות לפי הפרמטר “מה הכי זול שיש לך בחנות?” זו טעות שיכולה לעלות לא רק בבריאות שלך אלה בחיים שלך ואני לא מגזים!
אני נתקל בהמון ישראלים שהחליטו לקזז בעלויות פוליסות הביטוח שלהם ע”י קיצוץ בסוכן ביטוח ולעבור לאחת מחברות -ביטוח הישיר ולפי דעתי, ואני מתנצל מראש בפני מי שקורא את מה שאני אומר לך כאן ויש לו ביטוח בריאות באחת מחברות ביטוח הישיר…מי שעשה זאת החליט לצאת למלחמת אקדחים, כשהוא חמוש בכפית!
הרי שכל הרעיון שמאחורי סוכן ביטוח הוא ש…”בדברים החשובים בחיים…אתה חייב מישהו שילחם בשבילך״ אוקיי?!
נגיד ועברת הליך רפואי ואתה בתקופת החלמה שבינינו…לא נעימה וקלה- עכשיו אתה רוצה לתבוע את חברת הביטוח הישיר שאליה אתה שייך ואתה מתיישב מול נציג ממולח ומשופשף שבתכלס…הוא סוג של “איש מכירות”, אחד שאפילו שאינו סוכן ביטוח ‘פר-אקסלנס’ או אפילו סטודנט…עדיין…בקיא בכל הטרמינולוגיה המקצועית שאתה לא בקיא בו וגם עם ניסיון תעסוקתי של קורס בן חודש הוא, לעומתך, חמוש מכף רגל ועד ראש כשכל מהות תפקידו היא להקשות על התביעה שלך, אין פסול בזה זה התפקיד שלו. כדי שאתה תוכל לתבוע את חברת הביטוח שלך שהם יכניסו את ידם לכיס ולשלוף עבורך מזומנים, יהיה עליך להוכיח שזו זכותך.
עכשיו- במצבים אלה, לא רק שאתה לא חמוש בידע הנכון להתמודד עם הנציג הממולח אלא שעכשיו אתה נלחם מלחמה זו כשאתה פצוע וללא “כשירות מבצעית”, אז תגיד לי אתה ידידי, האם זה “פייר”? ברור שלא.
שניר. איך היית מייעץ לכל מי שיש בידו פוליסת ביטוח בריאות להפסיק לדמם מזומנים ולהתחיל לחסוך?
זה פשוט מאוד, אני ממליץ בחום לכל אחד ואחת ללכת ולבדוק כל אחת מפוליסות ביטוח הבריאות שברשותם וממש להיכנס לעובי הקורה ולבדוק האם הפוליסות שלהם משרתות אותם והאם כיסוי הביטוחי שבהם מצדיק את העלויות של הפוליסה ועונה על הצרכים שלהם ובמקביל, לחפש פוליסת ביטוח בריאות דומה או אף זהה לשלהם בעליות נמוכות יותר.
ואם הם לא יודעים מאיפה להתחיל ואיזה פוליסות ביטוח בריאות יש להם או באיזו חברת ביטוח היא נמצאת?
חמור מאוד! מי שבסיטואציה הזאת שזה עתה תיארת, רוב הסיכויים שאינם יודעים שום דבר על הכיסוי הביטוחי שלהם.
במצב כזה אני הייתי ממליץ להם לפנות לגורם מקצועי שיעשה להם “סדר בבלאגן”. זה אולי יעלה להם מספר של מאות שקלים עבור השירות, אבל כשהם יכולים להוזיל באלפי שקלים בשנה ולקבל אנחת רווחה שיש להם פוליסה המתאימה להם בצורה מושלמת…זה שווה כל שקל!
למי שקורא את המאמר ורוצה לקבל שיחת ייעוץ, כאן ועכשיו, האם זה משהו שאתה מוכן לעשות?
אני לא נוהג לנהל שיחות ייעוץ פרטניות עם לקוחות פרטיים שאין לי היכרות אישית איתם וגם אנשי הצוות שלי אינם עוסקים בזה. מדובר כאן בעבודת רגליים לא פשוטה, במיוחד כשמדובר בפוליסות ביטוח בריאות ישנות שמהצד השני, ללקוח אין דרך למצוא או לאתר אותם ושאינו יודע מהיכן להתחיל.
תראה- בגלל “המצב” ורוח התקופה שפקדה אותנו בחודשים האחרונים מי שקרא את המאמר ובאמת, אבל באמת צריך עזרה, אני מוכן להקנות את המשאבים של המשרד שלי עבורו, ללא עלות מצידו ולתת לו שיחת ייעוץ ראשונית שתעשה לו את ה-“סדר בבלאגן” אבל שוב אחזור ואומר…מכיוון שאיני עוסק בזה, ביומיום וזה דורש משאבים מצידי ובמיוחד כשאני מעניק את השירות ללא תשלום…אני אגביל את “שיחת הייעוץ ללא עלות” ל-50 שיחות ייעוץ בלבד. ברגע שנגיע למכסה…ה-“שאלטר” ייסגר.