הרפורמה החדשה בביטוחי תאונות אישיות שמשנה את כללי המשחק, מפעילה לחץ רב על חברות הביטוח וסופסוף דואגת לכסות אתכם מכל כיוון!
דקלה.ס. | זמן קריאה 1.5 דק׳
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון החליט לפרסם הוראות מחייבות חדשות כלפי חברות הביטוח שמקורן להיטיב עם המבוטחים, הן בעת רכישת הפוליסה ועד לתביעות נכות וכל זאת במאמר אחד.
מעוניינים לנצל את הרפורמה החדשה ולהבטיח שבביטוחי תאונות אישיות, אתם יודעים שאתם מקבלים את המירב? תוכלו לבדוק את התאמתכם בעזרת שאלון קצר וענייני כשהשאלה הראשונה היא:
מהו גילכם?
מה גרם לרפורמה?
על רקע הכשלים הרבים אשר צפו בשנים האחרונות בענף ביטוחי תאונות עבודה, החליט ד”ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון לפרסם הוראות חדשות המחייבות את חברות הביטוח לפעול בצורה כזו שתבטיח הליך מכירה הוגן ולצד כיסוי ביטוחי ראוי.
עד כה, חברות הביטוח פעלו בצורה מכירתית אגרסיבית בשיווק פוליסות ביטוחי תאונות אישיות, לצד פוליסות ביטוח שונות והקשתה במקרים רבים על תביעות אחוזי נכות למבוטחים…מה שהוביל למהפכה בביטוחי תאונות אישיות.
רק בעל רישיון רשאי למכור פוליסות ביטוחי תאונות אישיות
כחלק מהכשלים שהתגלו ע”י הרשות, מעתה, מכירת פוליסות ביטוח תאונות אישיות יצאו לפועל אך ורק ע”י בעל רישיון, קרי סוכן ביטוח או חברת ביטוח והדבר יעשה במישרין מול המבוטח.
הצירוף של פוליסות תאונות אישיות עוברת שיפור
מהיום- הליך מכירת פוליסות תאונות אישיות, לצד ההוראות הכלליות לצירוף פוליסות אלה לפוליסות אחרות, ההוראות החדשות ידרשו מחברות הביטוח לעשות שינויים בהליכי המכירה לפי הוראות ייחודיות לפוליסות תאונות עבודה.
הוראות אלה יבטיחו שקיפות מלאה ועסקה מרצון וחברות הביטוח תידרשנה לציין בפני הלקוח כי מדובר בשיחת מכירה של פוליסת ביטוח תאונות אישיות בלבד ולא פוליסה אחרת.
בצורה זו, הוראות אלה נלחמות גם כן בחוסר מודעות המבוטחים, אשר הראתה מגמה נוסקת בשנים האחרונות.
יתרה על כך- על חברת הביטוח להסביר באופן מפורט ומדויק מה כוללת הפוליסה, כל פרט ופרט ולקבל את הסכמתו את הלקוח אך ורק לאחר שקיבל זמן לחשוב ולשקול את ההצעה . כך שעידן שיחות המכירה האגרסיביות תם מן העולם!
משפרים את הכיסוי הביטוחי
הכשלים הבולטים בפוליסות תאונות אישיות שנגעו ישירות בבעלי הפוליסות כללו כל מיני “אותיות קטנות” וחריגים שפגעו במטוחים רבים בתביעות נכות ובגלל דברים כמו אלה, תבעות רבות נדחו או לא שולמו ולכן, במסגרת ההוראות החדשות, המושג “תאונה” קיבל מרחב מחייה גדול מאוד כדי להבטיח שתביעות תתקבלנה לצד הסרת מספר לא קטן של “חריגים” ו-“אותיות קטנות” למיניהם.
המטרה כאן היא ברורה. לדאוג שתביעות תאונות אישיות תאושרנה!
פוליסה מקיפה
נכון להיום- חברות ביטוח משווקות פוליסות תאונות אישיות בהיקף שונה אחת מהשניה. דבר שיכול לתסכל כל מועמד המחפש כיסוי ביטוחי בהתאם לצרכיו.
במסגרת ההוראות החדשות, נקבע יישור קו בכיסוי הביטוחי ולכל הפחות תכלול כיסוי נכות, מוות, אשפוז, שברים, כוויות, וימי מחלה עקב תאונה.
כיסויים אלה יבטיחו יישור קו בין חברות הביטוח בישראל המשווקות פוליסות תאונות אישיות והצרכנים יוכלו ליהנות מבסיס ביטוחי יציב ואיתן.
חידוש פוליסה כל שנתיים
לא כל הכשלים נופלים על חברות הביטוח. רשות שוק ההון העלתה ממצאים מדאיגים, בשנים האחרונות, לגבי מודעות המבוטחים כלפי פוליסות ביטוח תאונות האישיות שברשותם ולכן, לפי ההוראות החדשות, יהיה על המבוטח להסכים לחדש את פוליסת תאונות האישיות שלו מדי שנתיים כתנאי לחידוש החוזה.
מנגנון יישוב תביעת נכות מתאונה עוברת “מתיחת פנים”
לצערנו- לא פעם שחברת הביטוח מציעה אחוזי נכות נמוכים בהרבה ממה שתבע המבוטח מבלי שנבדק על ידה. כשל זה, בשנים האחרונות משך את תשומת ליבה של הרשות ומהיום, קביעת אחוזי הנכות תתבסס אך ורק ע”י חוות דעת רפואית מקצועית בלבד ועל חברות הביטוח יהיה לכבדה!
הוראות חדשות אלה גם נותנות משקל רב לחוות הדעת של המוסד לביטוח לאומי אשר קובעת למבוטח אחוזי נכות
מעוניינים לנצל את הרפורמה החדשה ולהבטיח שבביטוחי תאונות אישיות, אתם יודעים שאתם מקבלים את המירב? תוכלו לבדוק את התאמתכם בעזרת שאלון קצר וענייני כשהשאלה הראשונה היא:
מהו גילכם?
*כל המידע המוצע בכתבה אינו מהווה הצעה לרכישת שירותים אלו או אחרים ואינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני, יעוץ ביטוחי או ייעוץ פיננסי מכל סוג שהוא .