הכלי החשוב ביותר לסוכן הביטוח להישרדות בעולם הביטוח הישראלי והגדלת מחזור המכירות ב-32.5%, שאף אחד לא מספר לו עליו!
זמן קריאה 1.5 דק׳
הכלי החשוב ביותר שסוכן הביטוח יכול להשתמש ולהחזיר מלחמה בחברות הביטוח הגדולות ולצאת מנצח מהצד השני!
כל סוכן ביטוח יודע עד כמה קשה זה להילחם מול חברות ה-“ביטוח ענקיות”. כשערוצי התקשרות מנופפים בפרסומות שמציגות את סוכן הביטוח כ-“עלוקה מוצצת דם” ולא חיונית, מביאה אסון כלכלי מתמשך לסוכני הביטוח בישראל!
כדי שתוכלו לבדוק את התאמתכם לנשק הסודי של סוכני/סוכנות הביטוח להחזיר מלחמה מול מפלצות הביטוח, כל שעליכם לעשות זה לענות על מספר שאלות קצרות וענייניות והראשונה שביניהן היא:
איזה סוג סוכן/נת ביטוח את/ה?
תבחר את המלחמות שלך.
לפני שני עשורים, נכנסה לזירת עולם הביטוח מפלצת חסרת רסן שעד היום, לא רק שאיננה ניתנת לעצירה אלא שנראה כי אינה מראה סימני האטה כלל וכלל.
אין זה מספיק שהיא מתהדרת ביכולות הטכנולוגיים שלה ולהציע לכלל המבוטחים את הנוחות של העולם המקוון ולרכוש פוליסות ביטוח “בלחיצת כפתור” ובאותה קלות, למחוק את משמעות תפקידו של הסוכן הביטוח הנאמן אלא שהם גם דואגים להכפיש את שמו הטוב בכל פיסת פרסום ולהראות את סוכן הביטוח באור שלילי, במילים פשוטות מאוד.
ישנן זירות בהן סוכן הביטוח לא יוכל לנצח את חברות הביטוח הישיר ויהיה עליו להודות בכך ולהפסיק לנסות ולהילחם ב-“תחנות רוח”. יהיה עליו אף להתאים את מודל העסקי של המשרד שלו כולו ולהחליט מספר החלטות קשות, לגבי הפעילות העסקית שלו. לדוגמא: בכל הקשור לביטוחי דירה, נסיעות לחו”ל ורכב…ביטוחים אלה, אלמנטריים שיהיו, הם בחזקן של אותן חברות ענק/חברות הביטוח הישיר.
זה קשה להתמודד מול התחרותיות ב-“תמחור הדיפרינציאלי” משתלם רק ע”י הסרת “דמי התיווך” של סוכן הביטוח אלא גם הקלות והנוחות של המבוטח לעשות זאת במהירות, בביתו…מבלי לצאת מהבית! לכן- עדיף להילחם ב-“מפלצת הביטוחית” בשדות קרב בהם שווה להילחם ושיש בם יכולת ניצחון!
ביטוחי בריאות וביטוחי חיים.
למזלם של סוכני הביטוח. ביטוחים אלה הינם הרבה יותר איכותיים מביטוחי רכב ונסיעות וכאן, דווקא בזירה זו, כף המאזניים, נוטה לטובת סוכני הביטוח. בזירה זו, תמיד נמצא בסביבתנו מבוטח שרכש ביטוח חיים ו/או בריאות מחברת ביטוח ישיר כזו או אחרת וברגע שהיה עליו להגיש תביעה…אז, הוא מצא את עצמו לבד מול המפלצת. הבעיה היא שנחיצות סוכן הביטוח, הערכה בקיומו לצד המבוטח באה לידי ביטוי רק כש-“מאוחר מדי” וחברות הביטוח הישיר יודעות זאת ועושות כל שביכולתן להסוות ולהחביא עובדה זו ע”י פרסומים פוגעניים במסווה הליצות קומית טלוויזיונית שיוצאים לפועל ע”י סלבים מעולם הבידור!
“סוכן מדלת אל דלת”- שיטה יעילה כמו לפתור בעיה באלגברה ע”י לעיסת מסטיק!
כשיש מולכם מפלצת ביטוחית, עם גב כלכלי עצום, אחת שלא חוסכת בהוצאות פרסום יקרות…כל מה שאתם עושים כיום, בניסיון להדוף מפלצת זו פשוט אינן יעילות! עליכם להילחם אש באש! עליכם להביא את המלחמה אליה ולהשתמש באותם כלים שהיא משתמשת נגדה. איך עושים זאת…?
להילחם אונליין.
למשרד הביטוח הממוצע בישראל אין את היכולות הכלכליות להילחם בכל קצוות השיווק והפורמטים הפופולאריים במשק. פרסום ברדיו נראה כמשימה כלכלית בלתי אפשרית ופרסום טלוויזיוני ב-‘פריים-טיים’ נשמע כמו חלום ליל קיץ. אז איך משיבים מלחמה, מבלי “למכור את הנשמה לשטן”???
בעזרת שיווק דיגיטלי נכון, מכוון מטרה ויעיל, ניתן לפנות ולהשיג כמות לא הגיונית של לקוחות פוטנציאלים ו-“לתפוס” אותם כמעט בכל מקום ובכל זמן! בזכות שיווק מקוון, בעלות השקעה מינימלי (עלות מול תועלת) אפילו משרד סוכני ביטוח, המחזיק 25-30 סוכנים, יכול ליהנות משטף רציף של לקוחות פוטנציאלים, בכל יום…כל היום.
האבולוציה של ה-‘שיווק הדיגיטלי’, המותאם למאמץ המלחמתי של סוכני הביטוח.
נכון שבשנים האחרונות שיווק דיגיטלי הפך לשחקן מרכזי בזירה המקוונת וכיום האינטרנט הפך להיות ה-“דפי זהב” של המאה ה-21(“אם אתה לא שם…אתה לא קיים”) ו-‘פרסום ממומן’ הפך להיות שם בית של כל עסק בישראל אבל עדיין, אותם תנאים ועלויות של סוכנות שיווק ‘פר-אקסלנס’ חלות גם בעולם המקוון. עדיין יהיה עליכם לשלם סכום כסף חודשי לא מבוטל עבור שירותי השיווק של הסוכנות הדיגיטלית. יהיה עליכם לשלם סכום כסף חד פעמי עבור בניית מערך שיווק מקוון ויהיה עליכם להשקיע סכום כסף חודשי עבור פרסום מערך השיווק. כל זה, יכול להביא אתכם להשקיע הון קטן…הון, שרוב הסיכויים, לרובכם פשוט אין.
כדי שתוכלו לבדוק את התאמתכם לנשק הסודי של סוכני/סוכנות הביטוח להחזיר מלחמה מול מפלצות הביטוח, כל שעליכם לעשות זה לענות על מספר שאלות קצרות וענייניות והראשונה שביניהן היא:
איזה סוג סוכן/נת ביטוח את/ה?