יוניברסל מוטורס ישראל- מקום 7 מתוך 10

יוניברסל מוטורס ישראל בע”מ– סוכנות רכב המוכרת בשמה המקוצר UMI, היא חברה פרטית ישראלית שעוסקת בעיקר ביבוא והפצה של כלי רכב פרטיים ומסחריים כאחד.
UMI משמשת כנציגה הבלעדית של רכבי תוצרת ג’נרל מוטורס ו-איסוזוץ
החברה, פרט ליבוא ושיווק מכוניות פרטיות ומסחריות, היא אף עוסקת בתחום הליסינג והשכרת רכב, תחת המוצד הידוע לכל “AVIS”.
מי הם עשרת סוכנויות הרכב המובילות בישראל 2021? מה אנחנו באמת יודעים עליהם ואיך הם הגיעו לכבד את מיקומם ב-10 סוכנויות הרכב המובילות בישראל 2021?
בסדרת כתבות שאנחנו, כאן באתר SELEB הכנו עבורכם, תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי ביותר לגבי כל אחד ואחד מסוכנויות הרכב הישראליות שזכו להיכנס לרשימה ובכתבה הבאה, אנו נכיר את ‘יו. אמ. איי‘ שזכתה ככב במקום השביעי ברשימה.
אולי יעניין אותך לקרוא גם>> טלקאר
קרדיט ל-יו. אמ. איי- www.umigroup.co.il
10 סוכנויות הרכב המובילות בישראל 2021
קצת רקע
לפני שנגיע לשנה בה יוניברסל מוטורס ישראל נוסדה, הבה נבין ונחמד מעט על מייסדיה.
חברת המזרח למכוניות:
1946- חברה בשם “חברת המזרח למכוניות ומסחר” הוקמה על ידי יחזקאל עיני.
עיני נכנס לתחום הרכב כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת, בעיראק.
כשעלה ארצה, המשיך בעיסוקו בתחום זה.
החברה הייתה ליבואנית של רכבי חברת ‘ווקסהול מוטורס’ הבריטית שהייתה לימים בבעלות ג’נרל מוטורס.
החברה החזיקה בישראל דגמי יוקרה מסוגים:
- קרייזלר
- ווקסהול ויקטור
- ווקסהול ויוה.
1962- ‘חברת מזרח למכוניות’ מכרה כ-350 רכבים מתוצרת ווקסהול. בהמשך הדרך, החברה החלה אף לייבא מכוניות של “אולדסמוביל”, אוטובוסים ומשאיות שהיו תחת המותג ‘בדפורד’.
1972- החברה הצליחה למכור כ-600 כלי רכב.
1980-1989- החברה החלה אף לייבא מכוניות מקבוצת ‘רובר’ הבריטית.
ליאו גולדברג:
1898- ליאו גולברג נולד וגדל אל תוך עולמו של העולם ההנדסה המכנית. בשלב מסוים בחייו, עבר לגרמניה והחל לעסוק במסחר מכוניות.
1933- עלה ארצה והקים ליאו את המוסך המודרני הראשון בתל אביב.
לאחר מכן ליאו פתח גם סוכנות ליבוא רכבי שברולט אשר בבעלות ג’נרל מוטורס.
1960-1968- החל ליבא מכוניות מתוצרת ‘ביואיק’ ו-‘אופל’. לצד זה אף ייבא רכבים מהמותג הבריטי ‘מוריס’ שיוצרו ע”י “תאגיד הרכב הבריטי”.
1966- ליאו גולדברג ושותפים נוספים חנכו את “חניון גרוזנברג” בשכונת נחלת בנימין שבתל אביב. הרי שהיה מדובר בחניון רב-קומות הראשון שנבנה בישראל ואף שכלל תחנת דלק ומוסך.
1969- החברה שבבעלות ליאו גולדברג נכנסה למשא ומתן על הקמת מפעל להרכבת רכבי ‘אופל’ בישראל.
1971- חברת ליאו גולדברג השיקה את המוסך המרכזי החדש שלה ברחוב המסגר בתל אביב.
בתחילת שנות ה-80, יבואן של ‘אופל’ מעזה החל למכור כלי רכב בישראל, במחיר נמוך בהרבה מחברת ליאו גולדברג וליאו עתר למשרד התחבורה ונאסר על אותו יבואן מעזה למכור בישראל.
1971- החברה עברה לבעלות בנותיו של ליאו גולדברג, עקב פטירתו בשנה זו.
1985- הבנות של ליאו הפרידו את עסקי החברה כששלומית מרגלית קיבלה לידה את הבעלות של סוכנות הרכב, אשר נוהלה ע”י חתנו של גולדברג ‘רפי מרגלית’ וע”י נכדו ‘איתן מרגלית’.
1991- לאחר שמשפחת מרגלית בקשה למכור את החברה עקב ירידה משמעותית במכירות רכבי אופל כששוק המכוניות היפניות נכנס לשוק הישראלי וגם עקב השינויים בשער החליפין של המארק מול השקל הישראלי, בין המתעניינים, היו משפחת עיני.
מי שכן רכש את החזקות החברה של ליאו גולדברג היו קבוצת יהלומנים שכללה ביניהם את ‘יוסף גרינפלד’, אבנר שנור’, ‘שבח אופיר’ שרכשו את חברת ההחזקות קבוצת קרדן ישראל ושבאמצעותה, למעשה החזיקו בעסקי חברת ליאו גולדברג ו-‘איתן רכטר’.
באותה נשימה, משפחת עיני החלה במשא ומתן על מיזוג פעילות היבוא של ג’נרל מוטורס בישראל לחברה אחת. מהלך שאף ג’נרל מוטורס העולמית תמך בו.
1992- אביהו בן-נון, שהיה למפקד חיל האוויר, מרגע שיחרורו משירות הקבע בצה”ל, גוייס לקבוצת קרדן.
1993- הסכם הושג בין המשפחות על הקמת חברה משותפת ושמה יהיה “יוניברסל מוטורס ישראל”.
אביהו בן-נון מונה למנכ”ל הקבוצה וקיבל 5% ממניות החברה, כבר בעת מינויו לתפקיד. שאר מניות החברה חולקו בין הבעלים:
- משפחת עיני- 45%
- קרדן ישראל- 40%
- ג’נרל מוטורס- 10%
לחברה הממוזגת מספר רכבים לשיווק:
- אולדסמוביל
- פונטיאק
- שברולט
- GMC
- ביואיק
- אופל
- סאאב
- איסוזו
1995- השנה הטובה ביותר לחברת יוניברסל מוטורס ישראל. שנה שבה הסתכמו הכנסותיה ביותר מ-2 מיליארד ש”ח כשהרווח הנקי עמד על-60,000,000 ש”ח.
בשנה זו, החברה מכרה בקירוב ל-19,000 מכוניות כשהמכונית הנמכרת ביותר שלה היה ‘שברולט קוואליר’.
1996- המכירות של החברה ירדו ל-13,924 מכוניות שנמכרו באותה השנה. תופעת ירידה במכירות ניכר בחברה גם בשנים הבאות.
2001- חברת UMI החלה לשווק בישראל את כלי הרכב שייצרה במקור חברת ‘דייהו’ אך מכיוון שהחברה פשטה רגל ונרכשה ע”י ג’נרל מוטורס, UMI יכלה שלווק מכוניות אלה תחת המותג של ‘שברולט’.
2004- מחזור המכירות של החברה גדל ב-50% והיא שיווק בכ-13,000 כלי רכב.
2005- החברה החלה לשווק את רכב השטח HAMMER בישראל ותוך חודשיים בלבד, הצליחה החברה למכור 50 כלי רכב מסוג האמר.
2010- ג’נרל מוטורס העבירה את הזיכיון לשיווק מכוניות ‘אופל’ לקבוצת שלמה מאחר שקבוצת יוניברסל מוטורס “הזניחה” את שיווק המוצג בישראל ולכן, הנהלת אופל החלה לחפש יבואן אחר.
2016- משפחת עיני השלימה את רכישת המניות בחברה, שעמד על 46.1% בעלות של 398,000,000 ש”ח.
2017- הזיכיון חזר ליוניברסל מוטורס ישראל לאחר שנמכרה חברת אופל לקבוצת פיג’-סיטרואן.
2017- רכשה ‘חברת המזרח למכוניות’ את החזקתו של המנכ”ל לשעבר, אביהו בן-נון, אשר החזיק ב-3.9% ממניות החברה וכל זאת בתמורה ל-31,000,000 ש”ח.
2017- ההנפקה הראשונה לציבור בצורת אגרות חוב בבורסה לניירות ערך בתל אביב. היקף ההנפקה נאמד במעלה ממיליארד ש”ח.
2018- משפחת עיני מוכרת כ-25% מיוניברסל מוטורס לברת קומסקו שבבעלות חיים דנון.
2018- חיים דנון רוכש עוד 25% ממניות החברה, לפי שווי שוק של 900,000,000 ש”ח
נתונים אלה נלקחו מאתר www.umigroup.co.il ומקורות שונים ולכן לאתר Seleb אין כל אחריות על על האמור בו.