סופר-פארם- מקום 9 מתוך 10

סופר-פארם– מי לא מכיר ולא ביקר באחת מחנויות הפארם של רשת “סופר פארם”?!
מאקמולי לילדים ועד לאבקות חלבון עבור ‘בודי-בילדרים’. סופר פארם הפך למוצג ישוע בישראל גם אם לא היו מתאמצים לשווק אותו!
רשת סופר פארם, בכבוד, נמנית ליד ענקי המותגים בישראל והיא קיבלה את מקומה בעשיריית המותגים המובילים בישראל 2022.
סופר-פארם ישראל בע”מ- היא רשת בתי מרקח, הגדולה בישראל.
1978- החברה נוסדה ע”י משפחת קופלר ובימים אלה ממש, סופר-פארם מרושתת ע”י 269 סניפים ברחבי הארץ.
רשת בתי המרקחת ‘סופא-פארם’, מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של מוצרים:
- תרופות
- תוספי תזונה
- ויטמינים
- תכשירי קוסמטיקה
- טואלטיקה
- מוצרי תינוקות.
2019- המחזור של רשת בתי המרקחת ‘סופר-פארם עמד על למלעלה מ-5.35 מיליארד ש”ח. בנוסף, הרשת פועל גם בפולין.
מי הם עשרת המותגים המובילים בישראל 2022? מה אנחנו באמת יודעים עליהם ואיך הם הגיעו לכבד את מיקומם ב-10 המותגים המובילים בישראל 2022?
בסדרת כתבות שאנחנו, כאן באתר SELEB הכנו עבורכם, תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי ביותר לגבי כל אחד ואחד מהמותגים הישראליים שזכו להיכנס לרשימה ובכתבה הבאה, אנו נכיר את חברת ‘סופר-פארם‘ שזכתה בכבוד להיות המקום התשיעי ברשימה.
אולי יעניין אותך לקרוא גם>> בנק הפועלים
קרדיט ל-סופר-פארם- www.shop.super-pharm.co.il
10 המותגים המובילים ביותר בישראל 2022
קצת רקע
1978- נוסדה סופר-פארם ע”י משפחת קופלר.
את החברה ביססה המשפחה עפ”י מודל העסקי של Shoppers Drug Mart, רשת בתי מרקחת קנדית אשר ייסד ‘מורי קופלר’ בשנת 1962.
בשנות ה-70, ביקר מורי קופלר בישראל והחליט להקים בארץ רשת דומה לזו שהקים בקנדה.
אי אז, רק רוקחים מורשים יכלו לפתוח בתי מרקחת, ולכן הסניף הראשון נפתח בשותפות עם אלי הולצמן, רוקח צעיר שסיים את לימודי הרוקחות שלו בארה”ב.
1979- הסניף הראשון נפתח בשכונת נווה אמירים, הרצליה. סניף זה עורר תחושת רעננות בתחום הקמעונאות בישראל בכך ששילב בין בית מרקחת, מחלקת קוסמטיקה, טואלטיקה ותינוקות, אשר היו זמינים בכל יום, כולל בשבת.
כלל המוצרים בסניף, פרט לתרופות, נמכרו בשירות עצמי.
1980- סניף שני נפתח בירושלים, בשכונת ניות.
1980- סניף שלישי נפתח בבאר שבע.
1982- שני סניפים נוספים נפתחו בפתח תקווה.
ההרשאה לכמות הסניפים של בתי מרקחת בישראל הוגבלה עקב הגבלות של פקודת הרוקחות אשר קבעה כי בית מרקחת נוסף לא יכול להיות ממוקם במרחק של 500 מטרים מבית מרקחת קיים. הגבלה זו נועדה להבטיח פריסה של בתי מרקחת והאפשרות שלהם לפעול ברווחיות.
לצד הגבלה זו, הגבלה נוספת חלה על מכירת תרופות ללא מרשם בשירות עצמי.
1985- הצליחה סופר-פארם לחתום על הסכם בלעדי למכירת תרופות למבוטחי קופת חולים מכבי.
1986- הודיעה הרשת שתעזוב את ישראל עם מגבלות אלה לא יוסרו.
מגבלה נוספת הייתה, באותה תקופה, שקופות חולים מכרו כ-80% מהתרופות בבתי מרקחת שבבעותם ובתי המרקחת הפרטיים החזיקו רק 2-% מהשוק.
1987- סופר פארם הצליחה להביא לביטול הבלעדיות של קופת חולים מאוחדת במרשם תרופות בבתי מרקחת בירושלים.
בשלהי שנות ה-80 של המאה הקודמת, סופר פארם מצאה עצמה מתקשה להתקיים מול בתי המרקת הפרטיים ונאבקה בהם במטרה לפתוח סניפים במיקומים אטרקטיביים, על אף מגבלת 500 המטרים למקם בית מרקחת מאחד קיים.
1988- סופר פארם נאלצה לפתוח סניף במרכז חורב ללא בית מרקחת עקב התנגדות של בתי מרקחת סמוכים.
1989- זכתה הרשת בעתירה שהגישה לבג”ץ שיאפשר לה לפתוח בית מרקחת במקום.
1990- הוציא בג”ץ צו ביניים שאסר על פתיחת סניף סופר-פארם בקניון השרון.
1990- לרשת סופר-פארם היה 15 סניפים. היא פתחה לראשונה סניף בתל אביב.
1990- סניף נוסף נפתח בקניון דיזינגוף סנטר, אך שוב פעם, ללא פעילות של בית מרקחת, עקב התנגדות בתי המרקחת שבסביבה.
1990- כשאהוד אולמרט מונה לשר הבריאות, רשת סופר-פארם הפעילה עליו לחצים כבדים, להסיר את כל המגבלות שהוטלו על פתיחה וניהול בתי מרקחת בישראל.
אולמרט מינה ועדת בדיקה שבסופה, המליצה להסיר את כל המגבלות, בין היתר הוסרו גם מגבלות על מכירת תרופות ללא מרשם, ניתן אישור ל מכור תרופות ללא מרשם בכל חנות והוסרה המגבלה שחייבה בעל בית מרקחת להיות רוקח מוסמך, בעל רישיון רוקחות.
זאת למרות מאבקה הסוער של ההסתדרות הרוקחים בשיראל נגד השינויים, מחשש לפגיעה בבתי המרקחת הפרטיים.
לאחר הסרת המגבלות, רשת סופר-פארם החלה להתרחב ולהתפשט ברחבי ישראל, ממש כמו אש בשדה קוצים ופתחה סניפים במקומות אסטרטגיים ואטרקטיביים, בעיקר בקניונים.
הרשת אף נכנסה לתחומי פעילות חדשים והחלה למכור טלפונים סלולריים ולהציע שירות פיתוח סרטי צילום.
2000- לרשת בתי המרקחת סופר-פארם כבר 87 סניפים, לצד מחזור מכירות של 1.6 מיליארד ש”ח.
2000- רשת סופר-פארם הייתה לשותפה בהקמת אתר המסחר האלקטרוני P1000.
2004- רכשה סופר פארם את חברת אינטרנט זהב ואת מלוא הבעלות באתר.
2007- זרוע ההשקעות של בנק לאומי “פאומי פרטנרס” 18% ממניות סופר פארם תמורת 180,000,000 ש”ח. העסקה עם בנק לאומי כללה גם את ההחזקות בפעילות של ‘אופיס דיפו’, טויס אר אס ובלוקבאסטר בישראל.
2008- מחזור המכירות של רשת סופר פארם הגיע ל-3 מיליארד ש”ח.
2010- לרשת סופר פארם כבר 190 סניפים בפריסה ארצית
2013- רכשה דיסקונט שוקי הון, זרוע ההשקעות של בנר דיסקונט, 10.4% ממניות הרשת בתמורה ל-150,000,000 ש”ח. המוכרים בעסקה היו לאומי פרטנרס ומנכ”ל סופר פארם ‘ליאור רייטבלט’.
2019– הודיעה הרשת כי היא מתכננת הנפקה בבורסה לפי שווי שוק של כ-2 מיליארד ש”ח אך לאחר מספר חודשים בלבד, בנק לאומי ובנק דיסקונט עם בעל השליטה קופלר, מכרו 33% ממניות הרשת לאיש העסקים ג’ורג’ חורד, לפי שווי שוק של 1.7 מיליארד ש”ח, בתמורה ל-560,000,000 ש”ח.
2019- הרשת רכשה 50% מהפעילות שירות טבע ביתי והמרכז להכנות רוקחיות של חברת טבע באשדוד בתמורה ל-30,000,000 ש”ח לערך.
2019- הודיעה הרשת כי היא נכנסת לתחום המזון ותפתח רשת חנויות בשם “דיילי”.
2021- הושקו 6 סניפים של ‘דיילי’:
- מתחם הבורסה, רמת-גן
- מגדלי אלון, ת”א
- מגדל עזריאלי שרונה, ת”א
- הרצליה פיתול
- ירושלים
- לוד
נתונים אלה נלקחו מאתר www.shop.super-pharm.co.il ומקורות שונים ולכן לאתר Seleb אין כל אחריות על על האמור בו.