IAI התעשייה האווירית- מקום 2 מתוך 10
IAI התעשייה האווירית לישראל–
חברה ישראלית ממשלתית שמפתחת ומייצרת מוצרים תעופתיים, יבשתיים וימיים. היא גם מפתחת ומייצרת מערכות חלל, מערכות ביטחוניות ומצבאיות, סייבר ומוצרי אלקטרוניקה.
תע”א היא החברה הגדולה בישראל תחום תעשיית המטוסים והחלל.
מיקום המשרדים והמתקנים של תע”א ממוקמים בחלקו המזרחי של נמל התעופה ‘בן-גוריון’. שטחה של של תע”א בנמל התעופה בן-גוריון מתפרש על כ-2000 דונם.
מפעלים של תע”א, ניתן למצוא ב-יהוד, אשדוד, באר יעקב, באר שבע, שדה תעופה עטרות וברמת הגולם.
נכון לשנת 2016- מספר העובדים בתע”א עמד על כ-15,000 עובדים כשרובם מהנדסים, הנדסאים וטכנאים.
שיא היקף העסקאות של תע”א קרה ב-2019 ועמד ע כ-4.1 מיליארד דולר.
איגרות חוב של החברה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל-אביב.
מי הם עשרת המשרות הנחשקות ביותר בישראל 2022? מה אנחנו באמת יודעים עליהם ואיך הם הגיעו לכבד את מיקומם ב-10 המשרות הנחשקות בישראל 2022?
בסדרת כתבות שאנחנו, כאן באתר SELEB הכנו עבורכם, תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי ביותר לגבי כל אחד ואחד מהמשרות שזכו להיכנס לרשימה ובכתבה הבאה, אנו נכיר את חברת ‘IAI-התעשייה האווירית לישראל‘ שזכתה בכבוד להיות המקום השני ברשימה.
אולי יעניין אותך לקרוא גם>> ביטוח ישיר
קרדיט ל-מיקרוסופט ישראל-www.iai.co.il
10 המשרות הנחשקות ביותר בישראל 2022
קצת רקע
1953- התעשייה האווירית לישראל נוסדה ע”י ‘אל שווימר’.
החברה ריכזה את הפעילותה באהנגר בלוד שנקרא “המכון הממשלתי לבדק מטוסים”. שמה דאז, היה “חברת בדק מטוסים”.
1965- הפכה החברה מיחידת סמך לחברה ‘בדק תעופה בע”מ’ כשמיכאל פירון מונה ליו”ר החברה.
בעקבות מלחמת יום הכיפורים- התרחב הייצור של התעשייה האווירית ומספר עובדיו עלה מ-13,500 ל-15,000.
במרוצת השנים, גדלה התעשייה האווירית ממפעל קטן בשם “בדק מטוסים” והפכה לאת מתעשיות התעופה הגדולות והידועות בעולם.
החברה מחזיקה נציגויות ב…:
- ארה”ב
- אוסטרליה
- בלגיה
- הודו
- צ’ילה
- צרפת
- קולומביה
- קוריאה הדרומית
- רוסיה
- תאילנד
ממטוסי מנהלים ועד למטוסי קרב…התעשייה האווירית הספיקה המון. החברה גם ביצעה עבודות אחזקה למטוסים צבאיים ואזרחיים. לחברה אף חטיבת מערכות טילים לחלל, העוסקת בבניית מערכות טילים והנחיה.
לצד כל הישגים תעשייתיים אלה, החברה מייצרת גם מערכות צבאיות לכוחות יבשתיים וימיים. רבות מן המערכות הללו מעוצבות לצרכיו של צה”ל, חלקן מיוצאות לצבאות זרים.
2006- שונה שם החברה והלוגו באנגלית מ-Israel Aircraft Industries ל-Israel Aerospace Industries. על פי החברה, השם החדש מייצג דווקא בדיוק רב את תחומי עיסוק החברה, לא רק תעשיית מטוסים אלא גם תעשיית מערכות בתחומי החלל, הים והיבשה.
2005- נוסף לחברה מנכ”ל חדש, לאחר שמשה קרת, אשר שימש כמנכ”ל במשך 20 שנה, הודח מתפקידו עקב חשדות שוחד. עובדיה הררי מונה לממלא מקום מנכ”ל בפועל של החברה.
2006- יצחק ניסן מונה לתפקיד מנכ”ל על ידי היו”ר יאיר שמיר.
2008- עקב המשבר הכלכלי העולמי שהחל בארה”ב, ירדה רווחיות של הפעילות האזרחית של החברה, בין היתר בשל ירידת הביקושים למטוסי מנהלים.
2012- יוסי וייס מונה למנכ”ל החברה.
2016- ועד העובדים הסכים והנהלת החברה חתמו על הסכם הבראה ותוכנית התייעלות שבמסגרתה יפרשו 830 מעובדי החברה, מהם 100 עובדים זמניים וכל זאת במטרה לחסוך לחברה 2 מיליארד ש”ח.
2019- שינוי ארגוני רחב בחברה כאשר מרכז הנדסה, חטיבת בדק, חטיבת כלי טיס אזרחיים ומפעל להב מוזגו לחטיבת תעופה החדשה.
2020- אישרה ועדת השרים לענייני הפרטה שהחברה תצא להנפקה חלקית, בה עד 49% ממניות החברה יונפקו בבורסה ובכך, עם 51% ממניות החברה, השליטה תישאר בידי הממשלה.
נתונים אלה נלקחו מאתר www.iai.co.il ומקורות שונים ולכן לאתר Seleb אין כל אחריות על על האמור בו