מדריך למסחר במניות

דקלה ש.

חושבים להתחיל לסחור במניות? לפני שאתם פותחים חשבון מסחר ומפקידים מספר אלפי דולרים, כדאי להבין את עולם המסחר במניות, למה לצפות וממה להיזהר!

לפני הכל- כתבה זו אינה ממליצה לקוראים לבחור באפיק השקעה כזה או אחר או לחלופין אינו ממליץ לקוראים בכתבה זו לפנות ולהתחיל במסחר בשוק הוון. כתבה זו נועדה להעניק מידע כללי בלבד, בנושא “ניתוח טכני” של גרף מחירים בפלטפורמות מסחר, בתחום שוק ההון.
כל פעולה/ החלטה ו/או נקיטת צעדים להיכנס לתחום המסחר בשוק ההון, נמצאת בידי הקורא בלבד! אתר סלב אינו מייעץ בתחום זה ואינו ממליץ לקוראיו לפסוע בתחום מקצועי זה, אלא לספק מידע כללי עבור כל מי שמעוניין להכיר את תחום מסחר בשוק ההון בצורה קצת יותר מעמיקה!
הדוגמאות שניתנות במדריך זה נועדו להעשרה והדגמה בלבד ואינן לוקחות צד או מספקות ייעוץ והכוונה מקצועית לגבי נושא הכתבה.

עכשיו שזה מאחורינו…שנתחיל?

צפינו בסרטים על זה, הוקסמנו לרמת החיים של מי שעוסק בזה…האם להפוך לסוחר במניות הוא חלומו של כל ישראלי לעצמאות כלכלית או שמקצוע זה שמור אך ורק לאחוז הבודד ששולט בזירה הכלכלית הזאת?

לפני הכל…הבה נבין מה זה שוק המניות

שוק המניות הוא מקום מפגש בין קונים ומוכרים שמרכולתם הן “מניות”.

מניות הן סוג של שטר בעלות של חברה ומניות אלה מוצגות כביטחונות הרשומות בשוק מסחר מניות ציבורי.

מניות יכולות להיות מסווגות לפי מדינות בהן החברות ממוקמות, לדוגמה: Nestle ו- Novartis, שתיהן מסווגות ומשוייכות למדינת שוויץ ונסחרות בבורסה SIX Swiss Exchange, למרות שמניות אלה יכולות להיסחר בבורסות שונות, במדינות שונות ברחבי העולם, כמו בבורסה האמריקאית American Depository Receipt.

מה זו מניה?

בעולם הפיננסים, ‘מניה’ היא בעלות של חברה או תאגיד. חברה אשר מעוניינת לגייס כספים חיצוניים מהציבור, עושה זאת ע”י הנפקה של מניות על שם החברה ורכישת מניות אלה, ע”י הציבור.

בעלות של אחוז מסוים של מניות בחברה מסוימת מעניקה זכויות מסוימות למחזיק בהן. לדוגמה: 5% בעלות, מתוך 100% המניות שהונקפו, הופכות את המחזזיק במניות ל-“בעל עניין”. בעלות של למעלה מ-51% ממניות החברה הופך את הבמחזיק בהן ל-“בעל שליטה” בחברה.

לרוב- כשסוחרים במניות, מרבית הסוחרים בשוק המניות רוכשים מספר אלפי מניות שהן למעשה שבריר מכמות המניות שהונפקו, כשמהות רכישת מניות אלה הם עבור מטרות רווח ספקולטיביות בערך העתידי של המניה.

סוחרים רוכשים מניות כי הם מאמינים כי בעתיד הקרוב/רחוק ערך המניה שרכשו יעלה ולהיפך. כסוחרים מוכרים מניות(מכירה בחסר) כי הם מאמינים כי הערך העתידי של המניה בעתיד הקרוב/רחוק יירד.

סוגי פעולות מסחר בשוק המניות

בשוק המניות, בדומה שלאר השווקים בעולם המסחר, ישנם שני סוגים של פעולות מסחר: קניה(LONG)- פעולת מסחר זו היא די פשוטה. 

הסוחר רוכש כמות מניות, תחת אמונה כי ערך המניה יעלה בעתיד וכשערך המניה אכן עולה, הוא מוכר אותם במחיר החדש ומרוויח לכיסו את ההפרש בין טווח מחיר הקניה למחיר המכירה. לדוגמה: קנינו 100 מניות במחיר 5$ לכל אחת . שילמנו 500$ עבורן.

 לאחר מכן, ערך המניה עלה מ-5$ ל-7$ ועתה, החלטנו למכור אותן במחיר החדש שלהן(7$). ההפרש(2$) אנחנו לוקחים בחזרה אלינו. לסיכום: שילמנו 500$ עבור מניות שערכן 5$, מכרנו אותן כשערכן עלה ל-7$(100 מניות7X) במחיר של 700$.

תוצאה…הרווחנו 200$. מכירה בחסר(SHORT)- בפעולת מסחר זו, הסוחר, קודם כל מוכר מניות שאינן בבעלותו וכדי לסגור את הפוזיציה שלו(את העסקה), הוא קונה אותן.

 נכון שזה נשמע מעט לא הגיוני, “איך מוכרים מניה שכלל לא רכשנו ואז עוד קונים אותה כדי להיפטר ממנה?!?!”

ובכן, זה די פשוט להבנה: נגיד ואתם מעוניינים להתחדש ברכב חדש ואתם חושקים ב-‘קיה ספורטאז’ פרימיום 2022′.
אתם מגיעים לסוכנות הרכב ופונים לאיש המכירות. בסוכנות נאמר לכם כי מחיר הרכב הוא 200,000 ₪ והוא יגיע לארץ, כעבור חודש, לאחר התשלום.
אתם משלמים לסוכנות את המחיר המבוקש עבור הרכב וממתינים. מה שקורה, מאחורי הקלעים, בסוכנות הרכב כדלקמן: הסוכנות לוקחת את ה-200,000 ₪ ששילמתם ופונה ליצרנית הרכב ומבקשת ממנה לשלוח לישראל את הרכב המבוקש.
מכיוון שסוכנות הרכבים בישראל היא עסק לכל דבר, הרי ברור לנו שעלות הרכב עבור הסוכונות הרכבים הישראלית אינו אותו מחיר שאתם שילמתם, נכון?
אז מתוך אותם 200,000 ₪ ששילמתם עבור הרכב החדש, הם מעבירים לדוגמה, 150,000 ₪ ליצרנית הרכב וכך הם הרוויחו 50,000 ₪, לפני שקיבלתם את מפתחות הרכב. עכשיו, לאחר שהבנו את משמעות פעולת מסחר זו…סוחרים שמשתמשים בפעולת מסחר מסוג זה, מאמינים כי ערך המניה עתיד לרדת ולכן, הם מעוניינים ‘למכור’ במחיר הנוכחי וכשהמחיר של המניה ירד, הם ירכשו אותה בחזה ואת ההפרש בין טווחי המחירים…ילך לכיסם.
למעשה, מדובר כאן באותה דרך להרוויח ממסחר בשוק ההון , מרוויחים מהפרשי טווח המחירים, רק בצורה הפוכה.

כלי ניתוח לסוחר- ניתוח טכני או פנדומנטלי? מה עדיף לנו?

שאלה זו היא שאלת מיליון הדולר! ישנו ויכוח עתיק יומין, לגבי שני כלי ניתוח אלה עבור תהליך קבלת החלטות מקצועי לגבי פעולות המסחר שצוינו לעיל. אז לפני שננסה לענות לשאלה זו, הבה מכיר שני מושגים אלה:

ניתוח פנדומנטלי- כלי ניתוח שוק זה מדבר על הבנה מעמיקה של ההתנהלות החברה שמאחורי המניה והבנה מעמיקה להשפעות הגלובליות שמתרחשות בכל זמן נתון אשר יכולות להשפיע על החברה ופועל יוצא…על ערך המניה.

לדוגמה: חברה שאינה מתנהלת נכון בדוחות ההכנסות/הוצאות שלה, יכולות להשפיע על ביצועי החברה מבחינת רווחים ובכך להיסתכן בירידת ערך של מניות החברה. עוד דוגמה למשל, מנכ”ל שהתפטר, יכול להשפיע על ערך מניית החברה, במיוחד אם מדובר במנכ”ל חברה שהביא עימו רמת ביצועי רווח גבוהים לחברה. חברות במשבר כלכלי, ברוב המקרים, גורמות לירידת ערך של מניות החברה אך לא תמיד. לפעמים, כשחברה במשבר כלכלי אשר מחליטה לנקוט בצמצומים ופוצחת בגל פיטורים, דווקא יכול להעלות את ערך החברה ע”י מאזן אוטומטי של דוח ההוצאות שלה ימול ההכנסות שלה( במידה והיא עדיין יכולה לתפקד באותה צורה, ללא מספר העובדים שפיטרה).

בפן הגלובלי- אירועים עולמיים יכולים להשפיע רבות על חברות בינלאומיות, בעקיפין ובמישרין וניתן לראות זאת בימינו אנו עם המלחמה שבין רוסיה לאוקראינה ומחירי הדלק בעולם. ספקי הנפט חוגגים מעליית מחירי הנפט הגולמי, בזמן שחברות אחרות אשר זקוקות לקו ישיר של דלק, נאלצות לספוג “מכה בכנף” ולצמצם רווחים עקב עליות מחירים אלה.

אירועי מזג אוויר גלובליים, מכוח עליון, יכולים בהחלט להשפיע על חברות ברחבי עולם וניתן לראות זאת ב-“משבר הקקאו” של 2008.

מרבית מפולי הקקאו מגיע מאפריקה, בעיקר מ-‘חוף השנהב’. עקב חוסר היציבות הפוליטית/שלטונית, בשנת 2001, בחוף השנהב, עלו מחירי פולי הקקאו בצורה משמעותית עד שהגיע לשיא של 24 שנים בשנת 2008 כשמחירי הקקאו עלו ב-45%, בשנה אחת!

קפיצה אסטרונוית זו במחירי הקקאו, יצרה משבר רציני אצל יצרניות השוקולד בעולם ומכיוון שישנה תחרות קשה בין יצרניות אלה, עליית מחירי מוצרי שוקולד למיניהם, גרמו לחוסר וודאות עסקית בקרב יצרני השוקולד ונהירה של ציבור הצרכנים למוצרים אחרים. דבר שיגרום לחברה לאבד נתח שוק שעלול לפגוע ברווחי החברה.

ניתוח טכני- ניתוח טכני הוא כלי ניתוח שוק ע”י בחינה מדוקדקת של התנהגותה של מניה על הגרף.

ניתוח טכני נעשה ע”י ניתוח צורות של הגרף, שימוש באינדיקטורים ואוסילטורים למיניהם כדי לקבל החלטה שקולה, האם לקנות או למכור.

אז היכן נופל הויכוח לגבי איזה מבין שני הכלים עדיף יותר עבור פעולות מסחר במניות?

מצד אחד, ניתוח פנדומנטלי לא משאיר יותר מדי אבנים לא הפוכות וידע, אחרי הכל…זה כוח אז ככל שנדע ונכיר יותר את החברה שעומדת מאחורי המניה ואת הגורמים שיכולים להשפיע על ערך המניה שלה, כך נוכל להיות מוכנים יותר לגרוע מכל.

מצד שני, מכירים את המושג “מרוב עצים, לא רואים את היער”? יש הטוענים שמרוב אינפורמציה ונתונים לגבי המניה, תכרום ליותר נזק מאשר תועלת! 

המאמינים האדוקים של ניתוח טכני יטענו כי אין צורך בניתוח פנדומנטלי כלל וכלל מפני שכל האינפורמציה כבר באה לידי ביטוי על התקדות המניה על הגרף. 

מצד אחד, יש צדק בדבר. מכיוון שישנם המוני ‘פנדומנטליסטים’ בשוק ההון אשר, בשלב מסוים, מושפעים מהאינפורציה שאספו, יקבלו החלטות בהתאם ויביאו את זה לידי ביטוי בפעולות המסחר שלהם ועבור המנתח הטכני, הם למעשה עושים את עבודת הניתוח הפנדומנטלי עבורו.
ראה כתבה בנושא>>מדריך בסיסי בניתוח טכני

מצד שני, אותו סוחר אשר משתמש אך ורק בניתוח טכני, לא באמת יכול לחזות התנהגות קיצונית של מניה כמו למשל בתקופת ה- Earning Seasin. תקופה בה על כל החברות הנסחרות בבורסת המניות להציג דוחות רווח והפסד לגבי השנה שעברה. אותו סוחר טכני, יוכל לראות את תוצאות דוחות זה רק כשהמסקנות של הסוחרים/משקיעים באו לידי ביטוי ע”י פעולות של מכירה/קנייה ובמקרים אלה…זה יהיה לו קשה, עד בלתי אפשרי, לקצור רווחים ולעלות על גל שכבר הגיע לשיאו.

אז מי צודק…? איזה סוג של ניתוח שוק הוא הטוב ביותר…?

“על הנייר”…ניתן לציין כי גם הפנדומנטליסטים חייבים לדעת ניתוח טכני, כדי שנתח את גרך של מניה, לפחות בכדי לגעת מתי להיכנס לעסקה אז נראה כי לניתוח הטכני…היד על העליונה. אבל…השאלה שבאמת צריכה להישאל כאן היא “למה לבחור, את זה או זה?!” נראה כי עדיף לדעת להשתמש בשני כלים אלה ולהבטיח כי אנחנו מסודרים מכל הכיוונים כי אחרי הכל…מדובר כאן בעסקאות יקרות מאוד ולא 100 גרם גרעינים שחורים בפיצוצייה מתחת לביתנו!

אז איך הופכים לסוחרי מניות?

למזלנו, כיום, בשנת 2022, לימודי שוק ההון הפכו לזמינים, בצורה מגוחכת!

ממכללות המתמחות במסחר בשוק ההון, רכישת קורסים אונליין ועד שלקורסים בחינם ביוטיוב…לדעת איך לתפעל פלטפורמת מסחר, הכרת מושגי יסוד וכלי ניתוח בסיסיים…להזחק ביכולת לשים פקודות מסחר בשוק ההון זה קל. לעשות מזה כסף…ז סיפור אחר לגמרי!

זה קל לנו ליפול לתוך עולם חלומי בו אנחנו ‘סוחרי-על’, מרוויחים הון בשוק ההון ויוצאים לפנסיה מוקדמת. המציאות היא שונה לגמרי. כדי שנוכל להרוויח ממסחר בשוק ההון, אנחנו חייבים למצוא את שיטת המסחר המתאימה לנו. יש סוחרים שסחורים בכל יום, למשך 8 שעות, כמו יום עבודה רגיל. ישנם סוחרים שסחורים רק בשעה הראשונה של פתיחת הבורסה ביו-יורק ואז מפסיקים וישנם סוחרים שנכנסים בפעולת מסחר אחת או שניים, עוזבים את המחשב וחוזרים אליו רק כעבורק שבוע. 

יהיה עליכם לגלות, איזה מן סוחרים אתם.

לצד כל אלה, יהיה עלילכם להשתמש באסטרטגיית מסחר, שמתאימה לכם ולמצב המסומנים שלכם בחשבון המסחר שלכם. ישנן אלפי אסטרטגיות מסחר שהוכיחו את עצמם כיעילות ביותר אך האם אתם מסוג הסוחרים שיכולים להרשות לעצמם, נפשית וכלכלית להשתמש באסטרטגיות אלה?

מה הופך סוחר מניות לסוחר מוצלח?

סוחר מניות מוצלח זה סוחר מניות שסוגר עסקאות ברווח!

נשמע כמו הצהרה רטורית אבל בסופו של יום, סחר בשוק ההון הוא עניין של רווח, נקודה ולהצליח ולעשות זאת, על סחור המניות לשלוט במספר אופנים: שליטה בניהול סיכונים, שליטה נפשית, שליטה בניתוח טכני ואסטרטגיות מסחר.

שליטה בניהול סיכונים:
ניהול סיכונים היא תוכנית כלכלית שקובע הסוחר לפני שניגש לפטפורמת המסחר ולהיכנס לעסקאות.

חוק אצבע בניהול סיכונים הוא יחס סיכון הון של 1:2 לפחות. כלומר, על כל סכום שהסוחר מוכן לסכן בשוק, עליו לוודא כי מצא עסקה שיכולה להביא לו רווח פוטנציאלי של לפחות פי שניים מהסכום שהחליט לסכן.

למרות שישנם מספר סוגים של רמות סיכון/רווח פוטנציאלי שסוחרים יכולים לבחור ולרוב, הם מותנים באסטרטגיה בה בחרו לעבוד. אנחנו לא ניכנס לכל סוגי רמות הסיכונים במדריך זה אלא נתמקד על על זאת שציינו לעיל.

הסוחר לעולם לא יסכן יותר מ-1% מסך ההון בחשבון המסחר שלו לעסקה או לחילופין, במידה וישנם מספר עסקאות פתוחות, סך כל העסקאות. 

בצורה זו, הסוחר מגן על חשבון המסחר שלו ממחיקה טוטאלית ומהירה, כאשר הוא מסכן רק 1% מסך ההון בחשבון שלו. לשם מחיקה טוטאלית של חשבון מסחר, בשיטה זו, יהיה על הסוחר להפסיד כ-100 עסקאות ברציפות ולהצליח לעשות זאת, מבלי להרים גבה ולהבין שמשהו כאן אינו מתנהל כשורה, הוא בלתי אפשרי!

 

שליטה נפשית:
סוחר מקצועי יודע לא לאפשר לרגשות להפריע לו עם המסחר! 

הרי שלא פעם תמצאו עצמכם מנתחים את השוק מגיעים להחלטה ובוחרים בפעולת מסחר, רק שדקות מספר לאחר מכן, השוק עושה בדיוק את ההיפך הגמור ממה שציפיתם. במצבים כאלה, כמעט וכל סוחר מקצועי, נפל בפח שסגר את העסקה כדי לצמצם הפסדים וכשעשה זאת, השוק עשה פניה חדה לכיוון בו הסוחר האמין שיעשה ולא רק שהפסיד כסף מהחלטה רגשית ושגויה זו, אלא שגם הפסיד את הרווח שבכדוד היה מגיע לו! לכן, מסחר בשוק ההון חייב להיות נטול רגשות והסוחרים המקצועיים מבינים ומכירים חוק זה היטב. ברגע שהחלטתם על פעולת מסחר, תתחייבו לה ולכו עימה עד הסוף!

שליטה בניתוח טכני ואסטרטגיות מסחר:
בכל הקשור לניתו השוק, הסוחר המקצועי יודע להתנהל היטב בכל רמות הזמן של הגרפים, להבין איך כל אחת ואחת מתקופות זמן אלה משפיעות על סוג האסטרטגיות בהן יוכל להשתמש ואיך הן יכולות לעזור בקבלת ההחלטות של הסוחר בניתוח טכני של מניה בתקופת הזמן שאותה בחר.

חוק ברזל בבגרפים ותקופות זמן- ככל התקופת הזמן גדולה יותר, כך המידע בתוכה אמין יותר! גרף חודשי אמין יותר מגרף שבועי. גרף שבועי אמין יותר מגרף יומי וגרף יומי אמין יותר מגרף שעתי וכן הלאה…

לכל סוחר יש ארסנל של אסטרטגיות מסחר שאותן בחר להחזיק בארגז הכלים שלו אך תמיד יהיה מוכן להשיג עוד אסטרטגיות חדשות ולהוסיף אותן לארגז הכלים.

לפעמים אסטרטגיה ששירתה את הסוחר למשך תקופה ארוכה מאוד, פתאום מפסיקה לעבוד. זה קורה וניתן להביא דוגמה קלאסית עם בואם של  High Frequency Trading. בתחילת שנות ה-2000, נכנסו לזירת המסחר “בוטים”. אותם בוטים החלו לתת פקודות מסחר במהירות שיא. הם יכלו לנתח שוק בצורה מהירה יותר ויעילה יותר מכל סוחר וותיק ומשופשף. פתאום, סוחרים מצאו עצמם נלחמים מול מכונות השמדה כלכליות. לכן, היה עליהם להתאים עצמם, לפתח ולמצוא אסטרטגיות מסחר אחרות או לפחות לשדרג את הקיימות, כדי שיוכלו להחזיר מלחמה מול השחקנים החדשים שנכנסו לשזירה הכלכלית.

כמה כסף אני צריך כדי לפתוח חשבון מסחר?

לכל בית השקעות או בנק יש את הקריטוריונים שלו למה נחשב המינימום להפקדה עבור פתיחת חשבון מסחר.

ברוב המקרים, נדרשים כ-20,000 ש”ח לפתיחת חשבון מסחר רגיל. 

ישנם בתי השקעות שמוכנים לפתוח עבורך חשבון מסחר בסכומים קטנים יותר כמו-500$ אך במקרים אלה, תוכלו לתת פקודות של קנייה בלבד. מכירות בחסר לא יתאפשרו לכם עד שהבאלאנס בחשבון המסחר שלכם יגיע ל-20,000 ש”ח.

מה הן הסכנות הכרוכות במסחר במניות?

פרט לרמת מתחים, מקצרי חיים, גבוהה…הסכנה הגדולה ביותר במסחר בשוק ההון ככלל הוא אובדן של סכומי כסף גדולים.

יש שיאמרו כי מסחר בשוק ההון זה סוג של “קזינו”, מן סוג של הימור וגם כאן, הדעות חלוקות.

יש שיגידו שכל מי שאומר זאת, כנראה שלא השקיע את מלוא ההשקעה הדרושה, הן בלימודי שוק ההון והן בניסיון הנדרש להתמקצע כדי להרוויח באופן עקבי ולכן הם טוענים זאת. יש שאף יטענו כי שחקן פוקר מקצועי, הוא כלל לא מתעסק בהימורים אלא עובד בתחום זה של הימורים כמקצוע לכל דבר. הימור אמיתי, אם כבר טבלנו במושג “קזינו”…מבין כל משחקי ההימורים בקזינו, רק משחק הקוביות נחשב למשחק הימורים פר-אקלנס. כל שאר סוגי המישחקים שתמצאו ברחבת הקזינו, ישנם סטטיסטיקות והסתברויות בהן השחקן וה-“בית” יכולים להרוויח. בשולחן הקוביות, לאף אחד אין יכולת סטטיסטית או הסתברותית לנצח. לא לקזינו ולא לשחקנים!

לסיכום: לפני שחושבים להיכנס לעולם המסחר בשוק הההון, חשוב לבדוק ולחקור כל פן בתחום עיסוק זה. הרי שאין זה סתם שמקצוע זה שמור לפלח מאוד קטן באוכלוסיה…מדובר כאן בתחום רווחי אך מסוכן, בו ניתן לאבד סכומים גדולים מאוד של כסף ולכן…כדאי “לעשות שיעורי בית” בהתאם.

אולי יעניין אותך גם>> מדריך למסחר במדדים

*כל המידע המוצע בכתבה אינו מהווה הצעה לרכישת שירותים אלו או אחרים ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, יעוץ רפואי או ייעוץ פיננסי מכל סוג שהוא .

עלו לאחרונה

הנה כתבה מורחבת על **7 הפרויקטים המובילים להשקעה בבטומי וגאורגיה**: 1. **Holiday Inn Batumi (BlueSky..
בטומי – עיר פורצת דרך שבולטת במגוון יתרונות, והתפתחותה המהירה מובילה לקראת השקעה חפוזה בדירות..
הבינה המלאכותית שמכה גלים- מבוטים למסחר, בניית תוכניות עסקיות ועד לכתיבת תכנים מקצועיים…נראה שמצאנו לנו..
ארה”ב עושה ל-‘ריפל’ “חיים קשים” והשמועות מספרות כי ‘ריפל’ מתכוונת ‘לעבור דירה’ ולהגר לאירופה. אם..
בינאנס עושה זאת שוב- עננה של שחיתות מרחפת מעל פלטפורמת המסחר הגדולה בעולם למטבעות קריפטוגרפיים...
טוען כתבות נוספות

ניוזלטר

רוצים לקרוא עוד מהמאמרים שלנו?

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים בכל הנושאים החמים בשוק!

להצטרפות לשידור ה-LIVE הקרוב בחינם השאירי פרטים כאן

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ליפז אלזון השאירו פרטים כאן בטופס

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ליפז אלזון השאירו פרטים כאן בטופס

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

מי אנחנו?


חברת בי פירסט בע”מ עוסקת בקישור בין צרכן לבין ספקי מוצרים ושירותים בעידן הדיגטלי. מטרת החברה להביא לך הצרכן את מיטב ההצעות למוצרים או לשירותים שאתה רוצה כדי שתבחר בחוכמה במוצר או בשירות המתאים עבורך.
אנו מכבדים את הפרטיות שלכם ומתחייבים להגן על הפרטיות של המתעניינים בשירותי החברה. מדיניות פרטיות זו מפרטת את הנהלים שלנו ביחס לאיסוף, שימוש וחשיפה של המידע שלכם באמצעות השימוש באתר שלנו ובאפליקציה שלנו (ביחד: “השירותים). מדיניות פרטיות זו היא חלק מהסכם הרישיון שימוש בדפי המידע ובאתר של החברה, אשר משולב במסמך זה. אנו ממליצים לכם לקרוא את מדיניות הפרטיות בעיון ולהשתמש בה בכדי לקבל החלטות מושכלות. על ידי השימוש בשירותים שלנו, אתם מסכימים לתנאים של מדיניות הפרטיות הזו, והמשך השימוש שלכם בשירותים מהווה את הסכמתכם המתמשכת למדיניות פרטיות זו כפי שתעודכן מפעם לפעם.
 

איזה מידע אנו אוספים עליכם?


אנחנו אוספים שני סוגים של מידע ונתונים מהמשתמשים שלנו:
סוג המידע הראשון – מידע בלתי מזוהה ושאינו ניתן לזיהוי המתייחס למשתמש(ים), אשר עשוי להיות ניתן להשגה או שנאסף על ידי השימוש של המשתמש בשירותים (“מידע שאינו איש”). אנחנו לא מודעים לזהות של המשתמש ממנו המידע הזה נאסף. מידע שאינו אישי כולל מידע על המכשיר שלכם, על תוכנה וחומרה מסוימות (לדוגמא, סוג הדפדפן ומערכת ההפעלה שהמכשיר שלכם משתמש בו, העדפת שפה, זמן גישה ושם הדומיין של אתר האינטרנט אשר ממנו קושרת לשירותים, וכו….
סוג שני של מידע  – הוא מידע המאפשר זיהוי אישי, דהיינו מידע שמזהה אדם פרטי, או אשר במאמץ סביר עשוי לזהות אדם פרטי (“המידע האישי”). המידע האישי אותו אנו אוספים באמצעות השירותים שלנו כולל מידע אשר מוגש ישירות על ידי המשתמש, כגון: מספר טלפון; שם מלא; כתובת דואר אלקטרוני; כתובת מגורים; מספר זהות; חתימה; ומידע כספי אחר שייתכן שנצטרך על מנת לספק את השירותים שלנו (לדוגמא, פרטים לגבי ההכנסה השנתית שלך, ניסיון בהשקעות, וכו
אנו עשויים גם לאסוף מידע אישי מהמכשיר שלך (לדוגמא, נתוני מיקום גאוגרפיים, כתובת IP כתובת) ומידע על הפעילות שלך בשירותים (לדוגמא, עמודים שנצפו, גלישה באינטרנט, קליקים, פעולות, וכו.. ;)

איך אנחנו משתמשים במידע שאנו אוספים

אנו משתמשים ומשתפים את המידע האישי בדרכים המתוארים במדיניות פרטיות זו. המידע האישי ייחשף לצד שלישי רק במידה הנדרשת לצורך המסוים שלכם לקבל הצעות למוצר או שירות לפי העדפות שציינתם, כפי שנקבע במדיניות פרטיות זו, ובמקרה כזה אנו דורשים מהצד השלישי הרלוונטי להסכים לעבד את המידע הזה בהתאם למדיניות הפרטיות שלנו ולהציע לכם מוצרים ושירותים לפי העדפותיכם.
המידע האישי שלכם יועבר לצד שלישי רק במידה ותאשרו לנו להעבירו לידי צד שלישי.
עם מי אנחנו חולקים את המידע שאנו אוספים?
אנו עשויים להעביר או לחשוף את המידע האישי לקבלני משנה או לספקים או צדדים שלישיים אחרים שהם ספקי שירות אמינים או שותפים, אשר ממוקמים באזורים שונים ברחבי העולם, למטרת: (א) מתן הצעות למוצרים או שירותים לפי בקשתכם (ב)אחסון או עיבוד המידע הזה למעננו (למשל בשירותי מחשוב ענן) או כדי לסייע לנו עם הפעילות העסקית שלנו, כדי לאמת את הגישה שלכם ולספק ולשפר את השירותים שלנו; (ג) ביצוע מחקר, אבחון, ניתוח או מטרות סטטיסטיות; (ד) שיווק בדוא”ל, בהתאם למדיניות השיווק שלנו (ראה להלן תחת “שיווק”
כמו כן, אנו עשויים לחשוף למשתמשים הרשומים שלנו מידע אישי הנוגע למשתמשים אחרים, שמצטרפים לשירותים בעקבות המלצותיהם (למשל באמצעות מאפיין ה”שיתוף עם חבר” ;).
  המדיניות שלנו מתייחסת רק לשימוש ולחשיפה של המידע שאנו אוספים ממכם. במידה ותחשפו את הפרטים שלכם לצדדים אחרים באמצעות השירותים שלנו (למשל על ידי לחיצה על קישור לכל אתר אינטרנט אחר או מיקום אחר) או באמצעות אתרים אחרים ברחבי האינטרנט, כללים שונים עשויים לחול על השימוש או החשיפה של המידע שאתם תחשפו להם. חשוב לציין כי שירותי צד שלישי אלו עשויים להיות בעלי מדיניות פרטיות משל עצמם, ואנו ממליצים לכם לקרוא אותם בקפידה. הכללת קישור לאתר או שירות של צד שלישי אינה המלצה לגבי אותו אתר אינטרנט או שירות.
מבחינת האתר המידע האישי שלכם יועבר לצד שלישי רק במידה ותאשרו לנו להעבירו לידי צד שלישי, אולם לאחר העברתו השימוש במידע יעשה לפי תנאי השימוש של הצד השלישי.
  

שימוש  בעוגיות

הדף ו/או האתר שלנו משתמש בעוגיות. עוגייה היא קובץ המכיל מזהה (מחרוזת של אותיות ומספרים) שנשלח על ידי שרת אינטרנט לדפדפן אינטרנט ומאוחסן בדפדפן. אז, המזהה נשלח בחזרה לשרת בכל פעם שהדפדפן מבקש מהשרת להציג דף אינטרנט.
עוגיות יכולות להיות או עוגיות “עיקשות” או עוגיות “פעולה” (session): עוגייה עיקשת תאוחסן בדפדפן שלכם ותישאר בתוקף עד תאריך התפוגה שנקבע לה, אלא אם תימחק על ידי המשתמש לפני תאריך התפוגה; עוגיית פעולה, מאידך, תפוג בסוף זמן הגלישה הנוכחי שלכם, כשתסגרו את הדפדפן. השמות של העוגיות בהן אנחנו משתמשים באתר שלנו, והמטרות לשמן הן בשימוש, מפורטות מטה:
אנחנו משתמשים בשירותי Google Analytics ו-Adwords באתר שלנו כדי לזהות מחשב כשמשתמש {כללו את כל השימושים הקיימים לעוגיות באתר שלכם מבקר באתר / לעקוב אחרי משתמשים בזמן השימוש שלהם באתר / לאפשר לנו להשתמש בעגלת קניות באתר / לשפר את נוחות השימוש באתר / לנתח את השימוש באתר / לנהל את האתר / למנוע הונאה ולשפר את האבטחה של האתר / להתאים אישית את האתר לכל משתמש / להשתמש בפרסומות ממוקדות שעשויות לעניין במיוחד משתמשים מסוימים / תארו את המטרה/ות};

  • באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות אינטרנט,” “פרטיות,” ואז “מתקדם”;
  • בפיירפוקס (גרסה 24) אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות,” “פרטיות,” ובחירה של “השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה” מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הזימון של “קבל עוגיות מאתרים”;
  • ובכרום (גרסה 29), אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט “התאמה אישית ובקרה,” ואז ללחוץ על “הגדרות,” “הצג הגדרות מתקדמות,” ו-“הגדרות תוכן,” ואז לבחור באפשרות “חסום אתרים מהגדרה של נתונים” תחת הכותרת “עוגיות.”

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.
למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.

מדיניות שיפוי

הנך מתחייב לשפות את הנהלת החברה, עובדיה, מנהליה או מי מטעמה בגין כל נזק, הפסד, אבדן-רווח, תשלום או הוצאה שייגרמו להם – ובכלל זה שכ”ט עו”ד והוצאות משפט – עקב הפרת ו/או התנערות מתנאי שימוש אלה.
מדיניות לגבי הרשמה לרשימת התפוצה של החברה
ההרשמה לרשימת תפוצה של החברה מהווה הסכמה במעשה שלך כמשתמש ברשימה לקבל ולנהוג לפי תקנון זה, היות והנך נרשם לקהילה שמנהלת החברה ומעוניין בידע ובכלים שמוצעים בקהילה.
הצדדים מסכימים כי מילוי פרטיו של המשתמש בטופס ההרשמה לרשימת התפוצה של החברה (להלן: “ההרשמה”) מהווה הסכמה לקבל הודעות וחומרים מסוגים שונים מהחברה ובניהם מידע בנושא שיווק מוצרים ושירותים וכן התפתחות אישית והשגת מטרות שונות.
היות והמשתמש מעוניין בקבלת מידע מסוגים שונים מן החברה והוספת המילים פרסומת בכותרת המייל תקשה על כך, בשל סינון אוטומטי במערכות הדואר, מוסכם על הצדדים כי לא יחולו על ההודעות הדרישות לפי חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ”ב-1982 (להלן : “חוק התקשורת“) לגבי ציון סוג המסר כגון: “פרסומת” או “תעמולה” או “תרומה” בהודעה הנשלחת. לאור הסכמת הצדדים כאמור החברה יהא רשאי לשלוח למשתמש הודעות בלא ציון סוג המסר.
הצדדים מסכימים כי לאחר ההרשמה בדף נחיתה ו/או באתר החברה, לא תהא החברה חייבת לציין בהודעות את כל פרטי המידע לגבי החברה המפורטים בחוק התקשורת לאור ההכרות והקשר בין הצדדים.
הצדדים מסכימים כי הודעות הכוללות מידע בלבד, אינן פרסומת לפי הגדרתה של פרסומת בחוק התקשורת לעניין שליחת דיוור כמותי. בהתאם להגדרה זו לא יהא המשתמש זכאי לפיצוי כלשהו בגין הודעות מידע בלבד שנשלחו אליו.

דרך ההסרה מרשימת תפוצה

הצדדים מסכימים כי למרות האמור בחוק התקשורת, דרך הסרת המשתמש מרשימת התפוצה תהא על ידי שימוש בקישור ההסרה שמופיע בהודעה, או על ידי שליחת הודעה המבקשת הסרה לכתובת החברה ולא על ידי שליחת הודעה בפקס או בדרך אחרת.
הצדדים מסכימים כי בשל הסכמת הצדדים לגבי דרך ההסרה מרשימת התפוצה, החברה לא יידרש להוסיף להודעות דואר ו/או להודעות טקסט את אפשרויות ההסרה הנוספות לפי חוק התקשורת.

הגבלת סכומי הפיצוי בהתאם לתקנון

הצדדים מסכימים כי המשתמש אינו זכאי לפיצוי העונשי לפי חוק התקשורת עבור אגירת הודעות בלא ליתן הודעה על הוצאתו מרשימת התפוצה, ולכן יהא זכאי אך ורק לפיצוי בסכום כולל של עד 2000 ₪ לגבי כל ההודעות שאגר בטרם בקש את הסרתו מרשימת התפוצה. הצדדים מסכימים כי הרשמה מצד המשתמש תוך התחזות לאדם אחר ומתן פרטים כוזבים מהווה הפרת פרטיות של החברה , וכן עבירה פלילית של התחזות והחברה  יהא זכאי לפיצוי כספי לפי הדין בגין הפרת הפרטיות.
הצדדים מסכימים כי במקרה של הרשמה מצד המשתמש תוך התחזות לאדם אחר, המשתמש לא יהא זכאי לפיצוי כספי על פי חוק התקשורת ו/או לפי חוק הגנת הפרטיות.
הצדדים מסכימים כי רשימת התפוצה בכל אמצעי אלקטרוני שונה כגון מספר סלולרי, כתובת ברשת פייסבוק או ברשת חברתית דומה אחרת, קבוצת וואטס אפ וכו’ הינה רשימה נפרדת מרשימת הדיוור במייל. המשתמש רשאי להפסיק לקבל מסרים ברשימה אחת ולהמשיך בשנייה. בהתאם בקשת הסרה מרשימה אחת אינה חלה על הרשימה השנייה ובמידה וברצון המשתמש להפסיק לקבל מסרים מהחברה יש לבצע הסרה מכל אחת משתי הרשימות בנפרד.
הנך מאשר, כי אף אם הנך סבור שלא נרשמת בעבר לרשימת התפוצה של או חלה טעות ופרטיך השתרבבו לרשימת תפוצה כזו או אחרת, או קיבלת דואר פרסומי מכל סיבה אחרת שהיא, הרי שכל מייל שתקבל ושלא תישלח התראה לחברה כנגד שליחתו בתוך שבועיים מהיום שבו נשלח אליך, או כל מייל שלא נפתח על ידך, יחשב כמייל אשר הוסכם על קבלתו וחל ויתור על כל תביעה ו/או טענה לגביו ואינו מהווה טרדה ו/או כל עוולה אחרת מבחינתך.
  

הגבלת האחריות לגבי הפרת חוק הפרטיות

המשתמש מסיר כל אחריות מהחברה לגבי ביצוע תקנות הגנת הפרטיות, ומתחייב שלא לדרוש פיצוי מכל סוג מהחברה עקב ישום חלקי או תקלות בישום התקנות שאינן פגיעה בפרטיות בזדון מכוון.
המשתמש מבין כי כל המידע והתכנים המוצגים על ידי החברה בכל אמצעי התקשורת כולל מוצרים וקורסים אינטרנטיים, תכנים במסגרת ליווי אישי, סדנאות, קורסים פרונטליים או כל שירות ומוצר אחר הינם תכנים כלליים בלבד, ובהתאם על המשתמש לבחור את המידע והתכנים המתאימים לגביו, ולהפעיל שיקול דעת בשימוש שיעשה במידע.
המשתמש מקבל עליו את מלוא האחריות לבחירת דרך הפעולה לפי המידע ולתוצאות בחירות אלה לגביו ולגבי צדדים שלישיים, ובהתאם לא יעלה כל טענה כלפיי החברה בעניין התכנים.
המשתמש מסיר מן החברה כל אחריות לדרך השימוש שיעשה המשתמש במידע ובתכנים, וכן מסיר מן החברה כל האחריות לתוצאות שימוש זה הן כלפיי המשתמש והן כלפי צדדים שלישיים.
המידע המשפטי המוצג על ידי החברה הוא מידע כללי בלבד וכל שימוש או הסתמכות עליו נעשה על אחריות המשתמש בלבד. אין המידע המשפטי ו/או הניהולי הכללי שמציג החברה תחליף ליעוץ מקצועי על ידי אנשי מקצוע כגון עורכי דין ו/או רואי חשבון, בכדי להתאים את הנאמר לנסיבות המיוחדות של המשתמש.

מדיניות הצגת תכנים מסחריים

הנהלת החברה עשויה להציב באתר תכנים מסחריים, כגון פרסומות ומודעות, הנמסרים לפרסום מטעמם של מפרסמים שונים, המבקשים להציע למכירה נכסים או שירותים. תכנים כאמור יכול שיהיו בטקסט, בתמונות או בקול.
הנהלת החברה לא תשא בכל אחריות לתכנים המסחריים שיפורסמו באתר מטעם צדדים שלישיים.
הנהלת החברה אינה כותבת, בודקת, מוודאת או עורכת את תוכן הפרסומים הללו או אמיתותם. האחריות היחידה לתכנים המסחריים ולכל תוצאה שתיגרם משימוש בהם או מהסתמכות עליהם חלה על המפרסמים.
כל עסקה שתיעשה בעקבות תכנים מסחריים המתפרסמים באתר תסוכם ישירות בינך לבין המפרסם. הנהלת החברה איננה צד לכל עיסקה כזו, והיא לא תישא באחריות לשירותים וטובין שיוצעו בתכנים המסחריים באתר או ירכשו באמצעותן.

מדיניות לגבי הצגת קישורים בדף או באתר

הנהלת החברה עשויה להציב באתר קישורים (לינקים) לעמודים שונים ברשת האינטרנט. הקישורים מאפשרים לך למצוא תכנים המתפרסמים ברשת האינטרנט.
תכנים אלו אינם מתפרסמים על ידי הנהלת החברה, או מטעמה והנהלת החברה איננה שולטת או מפקחת עליהם. העובדה שיש קישור לתכנים אלה אינו מעיד על הסכמת הנהלת החברה לתוכנם ואינו מהווה ערובה לאמינותם, לעדכניותם, לחוקיותם. הנהלת החברה אינה אחראית לתכנים שאליהם מוליכים הקישורים ואינה אחראית לכל תוצאה שתיגרם מהשימוש בהם או מהסתמכות עליהם.
הנהלת החברה איננה מתחייבת כי הקישורים שימצאו באתר יהיו תקינים ויובילו אותך אל אתר אינטרנט פעיל. הנהלת החברה רשאית להסיר מהאתר קישורים שנכללו בו בעבר, או להימנע מהוספת קישורים חדשים – הכל, לפי שיקול דעתה המוחלט.
  

שינויים בדף או באתר

הנהלת החברה תוכל לשנות מעת לעת את מבנה הדף ו/או האתר, מראהו ועיצובו, את היקפם וזמינותם של השירותים והתכנים בו ותהיה רשאית לשנות כל היבט אחר הכרוך באתר – והכל, בלא צורך להודיע לך על כך מראש. שינויים כאלה יבוצעו, בין השאר, בהתחשב באופי הדינאמי של האינטרנט ובשינויים הטכנולוגיים והאחרים המתרחשים בה. מטבעם, שינויים מסוג זה עלולים להיות כרוכים בתקלות או לעורר בתחילה אי-נוחות וכיו”ב. לא תהיה לך כל טענה, תביעה או דרישה כלפי הנהלת החברה בגין ביצוע שינויים כאמור או תקלות שיתרחשו אגב ביצועם.
הנהלת החברה רשאית להשעות מדי פעם את פעילות הדף ו/או האתר לשם תחזוקה, תיקון, שדרוג ושיפור השירות. הנהלת החברה תפעל כמיטב יכולתה לצמצם את פרקי הזמן שבמהלכם לא יהיה הדף ו/או האתר פעיל.

רוצים לבדוק אם גם אתם יכולים לקבל הלוואה כנגד נכס?

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר

רוצים לבדוק אם גם אתם יכולים לנייד לקופת IRA בעלות דמי ניהול נמוכים יותר?

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר העברת הנתונים לצדדים שלישיים כגון (חברות / סוכנויות ביטוח) או לחילופין מאשר שירותי דיוור ישיר
דילוג לתוכן